Ik voel nog weinig.....

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by knorretje500, Mar 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. knorretje500

Jan 21, 2008
    14
    0
    0
    docente
    Susterseel
    Hoi hoi,

Mijn naam is Rose en ben op dit moment 26 weken zwanger... Ik ben wat gezetter, maar verder gaat alles goed met de zwangerschap, volgens mijn VK. De kleine groeit goed en op de 20 wekenecho was het wat groter en zwaarder dan het gemiddelde, maar dat is nu juist het probleem... Ik ben tot nu toe maar 5 kilo aangekomen... en voel de baby nog niet echt bewegen... wel voel ik verschillende keren per dag iets rommelen in mijn buik.. net alsof er iemand tegen belletjes aan het trappen is... is dat goed ?

Sorry als ik een beetje panniekerig over kom, maar het is voor mij de eerste keer, en dat ook nog een beetje nieuw....

groetjes uit het zuiden,

Rose

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Rose,

allereerst maakt het niets uit dat je nog maar 5 kilo bent aangekomen, dat staat er helemaal los van. We zien wel vaker dat gezette mensen juist in het begin een beejte a fvallen. dus daar echt geen zorgen over maken. Verder groeit je kindje prima, dus dat is prachtig- Het kan zijn dat je placenta aan de kant van jouw buik ligt en dat je kindje dus nog ene extra laagje heeft waar het door heen moet schoppen. Buiten dat je wellicht zelf ook nog een extra laagje hebt. Ook kan het kindje met zijn voetjes naar je rug toeliggen en dan voel je het ook minder. En de ene baby is wat rustiger als de andere. Dat je al beweging voelt is een goed en leuk teken en je hoeft het kindje ook pas vanaf 28 weken elke dag te voelen. De meeste vrouwen voelen het vaak al eerder elke dag, maar dat hoeft dus niet. Ik snap dat je het elke dag lekker zou willen voelen schoppen en dat komt ook echt, maar jij moet blijkbaar even wat langer geduld hebben.

Groetjes Brigitte

Share This Page