inwendig onderzoek in zwangerschap vanwege oud bloedverlies

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door daphnek, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daphnek

daphnek Actief lid

14 apr 2010
    132
    0
    0
    NULL
    doetinchem
    hoi meiden,

ik heb de hele zwangerschap om de paar weken oud bloed verlies
    op de echo`s niets bijzonders te zien kindje ligt goed op schema
    ben nu bijna 18 weken....:D
    de gyn stelde voor als ik 18 weken was en het kwam terug een inwendig onderzoek te doen om te kijken naar de baarmoedermond
    of het daar vandaan kwam maar vind het best eng dadelijk gaat het meer bloeden of gaat er iets mis met de zwangerschap.
    hij verzekerde mij dat het geen kwaad kon ...;)
    ben gewoon bang dat het daardoor ernstiger word!!

heeft iemand hier ervaring mee
    alvast bedankt

2. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Ik heb tijdens de zw.schap van lisa met 20 wk, 28 wk en 32 wk bloedverlies gehad.. niet veel, maar wel helder rood of bruin.. iedere keer inwendige echo gehad om bmm te checken, maar er was niets aan de hand.. ze is blijven zitten tot bijna 42 wk..succes meid.. niet te druk maken.. (al is dat makkelijker gezegd dan gedaan.)

3. daphnek

daphnek Actief lid

14 apr 2010
    132
    0
    0
    NULL
    doetinchem
    bedankt ichtus ;)

ik weet het dat ik me niet druk moet maken heb dan ook niet het gevoel dat er wat is denk dat het mijn baarmoedermond is die zo gevoelig is ben deze week verkouden en denk dat het deze keer van het hoesten komt....
    dus zit te denken om dat inwendig onderzoek (met speculum) niet te doen:)
    zolang hij het naar zijn zin heeft daarbinnen zit het wel goed :D

4. Meara

Meara Niet meer actief

Ik heb vanaf week 12 tot 18 bloedverlies gehad. Oud en nieuw.
    Uiteindelijk doorgestuurd naar de gyn voor een echo en ook inwendig onderzoek. Ik was ook zo vreselijk bang dat ik erger zou gaan bloeden ( 17 weken was ik toen). Twee keer in 3 minuten een eenden bek en gedraai maar geen druppel verloren. Daarna nog 2 keer gehad en toen was het ineens over. Ze wilde nog een kweek maken voor de tweede keer maar vond het niet nodig. Rond 24 weken nog eens bloed verloren maar dat was het. Nu 38 weken en niks meer aan het handje

Met de echo kunnen ze je bbm ook zien en ze kunnen alleen extra zien of er oppervlakkige adertjes zijn

5. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ik had niet zo vaak bloedverlies, maar met 17/18 weken verloor ik wel wat bloed. Op de echo zag alles erg goed uit en kreeg toen een inwendig onderzoek. Kan echt geen kwaad, vond het alleen niet prettig :p maar ja wie wel ;) Oh en ze konden niets vinden tijdens dat onderzoek. Heb daarna gelukkig niet meer gebloed.

6. Melanne

Melanne Actief lid

16 apr 2007
    371
    0
    0
    Ik had om de 3 a 4 weken bruin bloedverlies. Bij 18 weken naar de gyn geweest. Ik heb toen ook een inwendige echo gehad en ze hebben gelijk kweekjes afgenomen. De oorzaak bij mij was een laagliggende placenta. Ben bevallen met 41,5 dagen :)

7. daphnek

daphnek Actief lid

14 apr 2010
    132
    0
    0
    NULL
    doetinchem
    mijn placenta zit gelukkig bovenin dus dat kan het niet zijn
    denk dat het mijn baarmoedermond is die wat overgevoelig is nu

Deel Deze Pagina