Als je zeker weet hoever je bent krijg je wss niet eens een vroege echo..Mocht je die wel krijgen, dan proberen ze het meestal eerst uitwendig, bij slecht zicht pas inwendig..Maar normaal gesproken krijg je pas rond de 12e week je eerste echo (+eventueel nekplooimeting) Nekplooimeting kan pas gedaan worden tussen de 11e en 14e week. Het eerste prenatale onderzoek dat ze kunnen doen is de vlokkentest met 11 weken. Vandaar ook dat het intake gesprek nu met 8 weken is...
hoi pollewop; nee als je zeker weet hoelang je zwanger bent, krijg je niet standaard een echo die krijg je dan tussen de 11 en 14 weken. maar je kan nu al wel bellen. loetje; ik kreeg gelijk een inwendige echo ze had het uitwendig geeneens geprobeerd. nu krijg ik over 2 weken de uitwendige echo. groetjes
Hoi dames, Hier nog even een berichtje van mij. Ik voel me erg slecht op dit moment. Vanmorgen heb ik de eerste echo gehad. Ze hebben meteen een inwendige echo gedaan. Ik voelde me eerst niet zo op mijn gemak, maar dat ging snel over. Het deed gelukkig ook geen pijn. Volgens de berekening zou ik minder ver zijn als gepland. Nog maar 5 weken en 2 dagen. De baarmoeder kon men goed zien en ook het vruchtzakje. Alleen kon men geen kloppend hartje vinden. De verloskundige heeft aangegeven dat ik over twee weken terug moet komen voor een echo om te kijken hoe het er dan voor staat, maar dat ik me er zeker op moet voorbereiden dat ik een miskraam heb gehad en dat ik aankomende week bloedverlies kan krijgen. Voel me zo rot nu....je hoopt toch altijd dat het goed is.
O Lau, wat zou dat erg zijn. Maar waarom zeggen ze dat? Aan de hand van hoe het eruit zag of het ontbrekende kloppende hartje? Laten we alsjeblieft hopen dat alles goed is. Enneh, wat doet een nekplooitest? kijken ze dan naar mij nek of naar die van spruit? En wat willen ze dan zien?
Hè verdikkie Laury, wat een rotnieuws. Maar nog niet bij de pakken neer gaan zitten meid. Met 5.2 weken is het hartje normaal gesproken ook nog niet te zien, dus wie weet komt het allemaal goed...Ik zal in ieder geval voor je duimen....
He Laury, balen zeg! maar geef de moed niet op.. ik snap echt niet dat ze dat meteen zo zeggen! Nu zit je 2 wkn in de stress... poehh ik duim voor je! Nekplooimeting: volgens mij meten ze dan t slijm (ofzoiets) bij de baby in de nek zit, en dat doen ze gewoon met een echo. Tenminste als ik t goed heb..?! Ik ga maandag de vk bellen ben benieuwd wanneer ik kan komen.
Hoi dames, Jullie hebben zo goed met me meegeleefd afgelopen weken dat ik het goede nieuws ook met jullie wil delen! Gisteren zijn we weer bij de verloskundige geweest voor een echo en JAAAA er was een vruchtje te zien.....en ook een kloppend hartje. We hebben dus voor niets twee hele spannende weken gehad. groetjes Laury p.s. ik was afgelopen tijd niet veel hier te vinden, maar na 10 minuten achter de pc ben ik weer zo misselijk dat ik maar weer vlucht
JIPPIE, wat gelukkig zeg, nu kun je tenminste met een gerust hart het nieuwe jaar ingaan. Super! En tja... die misselijkheid he... succes