beetje genant maar help me !!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door happymama, 24 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

dag dames

ik zit een beetje met een genant probleem.
    t zit zo sinds deze week heb ik een blaas ontsteking ,daar heb ik nu medicijnen voor.
    maar sind vandaag heb ik enorme jeuk daar beneden en t voelt een beetje schraal aan .
    ook heb ik afscheiding maar dat is eigenlijk de hele zwangerschap als zo.
    ik weet dat ik hiermee naar de dokter moet gaan , maar ik heb een nieuwe huisarts omdat ik net ben verhuisd.
    dus als ik daar voor t eerst heen moet en dan al meteen met mijn benen wijt moet bij een wildvreemde man die ik nog nooit gezien heb vind ik wel genant.:)
    wat zouden jullie me aanraden ???

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Door antibiotica kun je last krijgen van een schimmelinfectie. dat jeukt heel erg en je krijgt (korrelige) afscheiding. Als je je huisarts belt hoef je waarschijnlijk niet eens langs te komen en krijg je of drie "eitjes" die je moet inbrengen, of een pilletje. Dan is het zo over. Als je wel even moet langskomen denk ik dat je niks hoeft te laten zien hoor, vooral als je zegt dat je antibiotica hebt geslikt. Een zeer veelvoorkomend probleem bij vrouwen!

3. Maia

Maia Niet meer actief

gewoon even bellen. Ik had van de week schimmelinfectie nr. 3 deze zwangerschap (voor de zw. nooit last an gehad) maar ik heb nog nooit langs hoeven komen. Aan de telefoon klachten uitgelegd en dan laat de assistente de dokter een receptje uitschrijven dat ik dan altijd na een bepaalde tijd bij de apotheek kan ophalen. Inderdaad die "eitjes" (bij mij is het dan altijd een kuur van 1 nacht) heb ik ook gekregen en klachten zijn daarna weg :)

4. Gabber

Gabber Niet meer actief

Hallo,

Ik zou gewoon gaan.
    Het kan misschien iets van een infectie zijn, en als dat erger word is dat echt geen pretje!
    Ik kan er over mee praten aangezien ik dat zelf ook eens heb gehad.

Ik was toen niet zwanger, maar had geen keus omdat het niet over ging.

Gr Helma

5. cat86

cat86 Actief lid

16 okt 2008
    395
    0
    0
    thuiszorg
    hallo
    ik denk dat ik wel weet wat je hebt
    ik had ook een blaasontsteking ,medicijnen daarvoor en toen kreeg ik dezelfde klachten
    bij mij bleek het een schimmel,word alleen nog maar erger dus je kan beter wel even de dokter bellen
    als je het uitlegt aan de assistent krijg je er gewoon een zalfje voor die je moet inbrengen
    en dan is het met een paar dagen over
    je man moet ook in de gaten houden of het niet gaat jeuken,anders kan je voor hem ook een zalfje krijgen
    het is erg vervelend maar is zo weer weg en het kan geen kwaad voor je kindje
    hopelijk weet je zo even genoeg en succes ermee
    groetjes

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb altijd een clotrimazol creme in huis liggen en die gebruik ik bij de eerste klachten dus (uitwendig) en dan is het meestal na 1 a 2 dagen weer weg. Mocht het dan niet weggaan, dan hoef ik alleen maar even de huisarts te bellen en krijg ik een recept voor die eitjes. Mijn huisarts heeft er nooit naar gekeken.

7. happymama

@cat
    we hebben de laatste 3 dagen geen sex gehad dus doe dat dan voorlopig ook maar niet.

zal morgen toch even bellen naar de dokter.
    hoop dat ik t ook zo mee krijg dan , omdat ze me er nog nooit gezien hebben ,
    en tja als ik toch moet komen om t te laten zien dan doe ik t maar dan ben ik er ook meteen vanaf.

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Stom he, door anti-biotica kan je dat dus krijgen... Mij hoefde de dok me toen ook niet te bekijken, je verhaal is meestal genoeg.

9. happymama

wat ik vergeet te melden is dat ik me ook niet echt lekker voel, beetje misselijk en een zeurende pijn in onderbuik en rug.
    zou dit er ook mee te maken hebben of herkennen jullie dit er niet bij ????

10. Pica750

Pica750 Lid

14 apr 2008
    60
    0
    0
    zorg
    Zuid Holland
    Ik hoefde bij een schimmeltje ( bij mij vanzelf, maar kan heel goed veroorzaakt worden door amoxicilline/clavulaanzuur-augmentin o.i.d.) Geen 'eitjes' te gebruiken omdat ik dat eng vond i.v.m. eventuele zwangerschap, ik kreeg clotrimazol zalf, die je normaal met staafje inbrengt, maar welke ik gewoon met de hand mocht opsmeren, dan moet je alleen een paar dagen langer doorgaan omdat je niet zo 'diep' komt.
    Ik zou je echt aanraden om te gaan, ik heb mij de eerste keer helemaal kapot gekrabt in mijn slaap, dat is niet fijn.
    (lekker praatje!)

11. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Die klachten die je nog noemt van de zuerende pijn kunnen ook nog bij je blaasontsteking horen. En nog wel tot een week na de kuur kun je klachten houden omdat de boel geirriteerd is.
    Voor de rest zul je wel een schimmeltje hebben. Ik denk altijd maar zo als ik met die genante dingen komt...
    1. Had de arts maar geen huisarts moeten worden.
    2. Die man heeft al veel raardere dingen gezien.
    3. Ik verzorg mezelf goed en ben aardig en als ik zie wat er af en toe in de wachtkamer zit denk ik altijd dat ze best blij zijn met een patient als ik.
    Als ik dit tegen mezelf zeg, dan vind ik het altijd meteen een stuk minder erg...

Succes in elk geval!

Enneh, rotspul is die antibiotica he...die eitjes zijn een piece of cake wat dat betreft...

12. happymama

vind t normaal niet erg maar ben daar nooit geweest , maar de meeste zeggen dat je niet eens langs hoeft te komen dus bel ze morgen wel .
    bedankt voor je reacktie

13. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Inderdaad een schimmelinfectie. Moet je gewoon even bellen met je huisarts en dan schrijven ze je een kuurtje voor. Daar hoef je niet voor langs te komen hoor en het te laten zien. Als je uitlegt dat je een antibiotica kuur hebt gehad en nu jeuk hebt dan snappen ze dat wel. Ikzelf heb het enige weken terug ook gehad. Als ik nu weer een antibiotica kuur moet vraag ik maar meteen zo'n andere kuur erbij. Succes ermee.

14. DesireeB

DesireeB Lid

13 aug 2009
    85
    0
    6
    ohhh jeetje hier ook hoor eerst blaasontsteking was ik daar van af toen schimmelinfectie nu ben ik daar vanaf en heb ik weer blaasontsteking dus zal mij niks verbazen als ik straks weer een schimmelinfectie heb... pfff de dokter zei dat ik het te schoon hield daar beneden dus nu mag het met alleen maar water en niet met dat speciale wasschuim.

succes en beterschap grtjes Desi

15. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Dat is juist wat ik dus ook wou zeggen
    Alleen spoelen met warmwater,niet met zeepjes of douchegel
    Je handdoeken gelijk in de was gooien en je ondergoed 2x per dag vervangen (voelt frisser)

Wat ik altijd wel doe de eerste keer met eitjes enof zalf?
    Wel even alles weghalen de laag bedoel ik dan met een ph neutrale zeep om daarna de laag die vormt van de eitjes of zalf niet weghalen
    Het zal extreem jeuken dan de eerste keer maar smeer de zalf dan maar op en de jeuk en heling zal gelijk merkbaar zijn :)
    Ik ga ALTIJD even zitten en de douchekop erop even de schaamlippen opzij zodat ik alles goed schoon krijg
    Niet met een washandje want dan gaat die laag juist weer weg

16. happymama

heb nu een zalfje gekregen ben even bij mijn oude huisart langs gegaan hoefde niks te laten zien of zo dus kijken of het zalfje werkt

17. judith 72

judith 72 Lid

18 sep 2009
    10
    0
    0
    Dat je je niet zo lekker voelt kan ook komen van de blaasontsteking, maar dat moet je wel even goed in de gaten houden, ook je temperatuur opnemen en als die stijgt je huisarts bellen!

Momenteel heb ik ook een soort van "kijkdoos".
    We zijn door ICSI in verwachting geraakt en dan kijken er legio mensen in je doosje.
    Nu heb ik ook buikklachten die kunnen duiden op een blaasontsteking, maar voor de zekerheid heeft mijn huisarts ook nog even een blik "geworpen".(en ik heb ook nogal afscheiding)
    Tja, dat is niet zo prettig, maar ja, hij (of zij) heeft er voor geleerd en hij moet toch ook zien hoe het eruit ziet?
    Aan de andere kant is het idd een bijverschijnsel van antibiotica, dus is de kans groot dat je gewoon zonder bezoek of "blik" medicatie krijgt. maar zeker wel melden hoor!! Succes in elk geval,

Groetjes, Judith

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Klinkt idd als een schimmelinfectie.
    Had ik in Levi zijn zwangerschap ook. Heb toen savonds ( weekend ) de HAP gebeld en kreeg dus medicijnen zonder dat er gekeken was ( vond ik eigenlijk best raar ) 1 pil hielp niet dus ik belde een week later de HA en kreeg een herhalingskuur. Ook zonder dat er gekeken werd :(

19. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Alle schimmelinfecties zien er een beetje hetzelfde uit Kaatje, en ik denk dat de HA er ook rekening mee zal houden dat het voor een vrouw zeeeeerrrrrrr vervelend is om vooral op zo'n moment daar onderzocht te worden.

Deel Deze Pagina