toch zwanger?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Kaatje85, 19 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hallo.Eerst maar even een kort stukje achtergrond.. ben sinds april 2005 gestopt met de pil. Niet ongi geweest tot maart 2006 toen doorgestuurd naar gyn. heb geen eisprong.. ben nu met mijn 5de kuur clomid bezig.

Vorige maand had ik kleine eitjes maar volgens (een plaatsvervangende) de gyn zouden ze niet meer verder groeien. normaal moet ik altijd nog een x terug komen om te kijken. Dus had weer primulot en clomid meegekregen.

3 dagen later kreeg ik toch steek ( leek op eisprong) dus voor de zekerheid geklust.. een week later wel een test gedaan ( is denk te vroeg na een week) en was nega dus ben aan de primulot begonnen. op dag 3 een korte bloeding van 3 dagen gehad met weinig bloedverlies.

Nou pendel ik net voor mezelf ( weet dat die niet altijd gelijk heeft) maar die komt uit op dat ik NU zwanger ben van een meisje..

kan het zijn dat de eitjes toch gegroeid zijn en dat ik dus wel zwanger ben maar mijn lijf nu vol stop met hormonen die dus eigenlijk niet goed zijn voor een eventuele zwangerschap?

Ik moet maandag voor een echo.

alvast bedankt..

Groetjes kaatje85

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Kaatje,

Die steek in je zij zou een eisprong geweest kunnen zijn, maar normaal gesproken wordt je dan 14 dagen later pas ongesteld. Door de hormonen kun je ook tussentijds bloedverlies hebben. Dat kan dus best ook weinig bloed zijn. Ik kan je niet met zekerheid te zeggen of dat het een ongesteldheid was of een tussentijdse bloeding. Maar ik durf je ook echt niet te beloven dat je misschien zwanger bent.
    Een zwangerschapstest kan pas positief worden nadat je ongesteld had moet worden. Dat is dus op z'n minst na 14 dagen na de eisprong. Anders is die altijd negatief, ook als je eitje wel bevrucht zou zijn. De medicijnen zijn speciaal voor het rijpen en laten springen van een eitje en kunnen volgens mij niet veel kwaad doen bij een bevruchte eicel. Maar om dit zeker te weten zou je even contact op kunnen nemen met je gyn. Je kunt ook gerust de echo afwachten, alleen moet je niet verwachten dat je een eventuele zwangerschap al zou kunnen zien. Meestal zijn die pas bij 7 weken goed zichtbaar. wel kunnen ze zien of er een eitje is gesprongen en of ze zijn gegroeid.

Groetjes Brigitte

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    hoi hoi. heb afgelopen maandag die echo gehad en helaas geen nieuwe eitjes te zien en ook geen bevrucht eitje.
    Heb morgen nog een tweede echo en dan een gesprek om de volgende stap te bespreken.

xxx

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Kaatje,

wat vervelend voor jullie zeg. Veel succes in ieder geval verder.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina