Ik ben morgen 18 weken zwanger en ik heb sinds het weekend last van krampen/steken in mijn onderbuik. Ik kan de pijn niet opwekken, dus het is niet bij bepaalde bewegingen maar echt willekeurig. Het ene moment zit ik stil en krijg ik weer een 'aanval' en het andere moment ben ik druk bezig en speelt het weer op. Ik heb het ongeveer 1 keer per uur. Nadat de steken/krampen over zijn blijft er een beurs gevoel over onder in mijn buik totdat de volgende aanval weer op komt zetten. Ik voel mij verder niet ziek, heb geen last van koorts of iets dergelijks. Is er iemand die dit herkent? Ik heb al geprobeerd de verloskundige te bereiken vanochtend maar ik krijg constant de melding dat ze in gesprek zijn (eigenlijk zijn ze maar sporadisch goed te bereiken:x).
Zou idd even laten checken op een blaasontsteking, gewoon voor de zekerheid. Ik heb het ook met vlagen. Vorige zwangerschap ook rond deze termijn. Toen werd ik er heel onzeker en bang van. Twee keer mijn urine laten checken maar dat was steeds goed. Deze zwangerschap geloof ik het wel, het zal er wel bij horen bij mij. Misschien heeft het iets te maken met het groeien van de baarmoeder ofzo...
Ik ga inderdaad mijn urine even laten controleren op een blaasontsteking. Wel "fijn" om te horen dat jij er ook last van hebt. Niet voor jou natuurlijk maar dan ben ik in ieder geval niet de enige en weet ik dus dat het niet iets ernstigs hoeft te zijn. Je haalt je direct allemaal enge dingen in je hoofd. Ik heb de verloskundige net gesproken en kan gelukkig langskomen vanmiddag.
Hier ook en kon het niet echt plaatsen. Vk gebeld en die zei dat het blaasontsteking kon zijn of het groeien van je baarmoeder (aangezien ik vrij slank ben, voel ik dingen in mijn lichaam vrij snel). Voor de zekerheid blaasontsteking laten checken en werd meteen gebeld dat dit overduidelijk een blaasontsteking was. Had ik niet verwacht, want zoveel 'pijn' heb ik nou ook weer niet. Dus wie weet bij jou ook.
Ik ben net bij de verloskundige geweest. Volgens haar heeft het inderdaad te maken met het groeien van de baarmoeder en de ophangbanden. Helaas is het gebied rondom mijn banden en banden zelf sowieso vrij gevoelig in verband met Endometriose die daar zit. Gelukkig was ons kindje nog steeds erg actief en flink aan het schoppen dus dat zit allemaal goed. Ik ga morgen voor de zekerheid nog even ochtendurine inleveren om te laten checken op een blaasontsteking.