Zwanger en migraine

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door palomi, 17 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. palomi

palomi Bekend lid

23 mrt 2016
    947
    0
    16
    Wie heeft er tips?

Ik had vroeger regelmatig migraine aanvallen die gelukkig verdwenen waren.

Maar nu tijdens mijn zwangerschap is het nog erger dan voorheen terug.. Elke week wel 1 of 2 aanvallen met uitvalverschijnselen (kracht verlies, zicht verlies) en extreem spugen.

Wie herkent het of heeft tips?

Slik al gember capsules en op aanraden van vk pcm met cola (bah)

2. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Palomi,

Wat vreselijk vervelend!!
    Toevallig ben ik zelf 2 weken geleden naar de huisarts gegaan met hetzelfde probleem. Die wist eigenlijk niet wat er aan te doen was. Overlegd met apotheek, en 's middags belde ze terug dat ik in het 2e trimester wel ibuprofen mocht gebruiken. Of imigran. Eigenlijk vond ik dat allebei toch wel heel eng. Van ibuprofen lees je juist overal dat het één van de slechtste pijnstillers is tijdens de zwangerschap.

Ik ben wat gaan uitproberen met eten en drinken. Ik eet normaal eigenlijk geen suiker. Maar om de één of andere reden voorkom ik migraine aanvallen als ik bij iedere maaltijd een cracker of boterham met chocopasta eet. Geen idee waarom. Kom nu wel wat aan in gewicht. Maar dat is beter dan de hele middag kokhalzend van de pijn boven de wc hangen.

Ook neem ik nu ipv paracetamol (wat echt helemaal niets doet) paracetamol met coffeine als ik hoofdpijn voel opkomen. Dat mag ook en is schijnbaar net iets sterker dan gewone paracetamol. Meestal zakt het dan af voordat het helemaal mis gaat.

Het is behelpen, en aan de huisarts heb je dus ook niets in mijn geval :$ Maar misschien heb je hier iets aan...

3. palomi

palomi Bekend lid

23 mrt 2016
    947
    0
    16
    Hey marliesje

Bedankt voor je reactie!
    Ik moet iig veel rustiger aan gaan doen en nu al gaan minderen met werken dus hoop dat mm baas erin meewerkt..

Ga gelijk maandag eens informeren bij de apotheek voor pcm met coffeïne.

Het is idd zo vervelend.. Tijdens zo'n aanval hou ik niets binnen en kots echt alles eruit..

Ben blij dat het bij jou nu beter gaat!

4. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik heb ook vreselijke migraine, nu al de 3e aanval deze week. Als de aanval te erg is, gebruik ik sumatriptan. Paracetamol doet echt helemaal niks voor me. Ik probeer het zo weinig mogelijk te gebruiken, maar ik trek die hoofdpijn continue echt heel slecht. Wat een ellende!

5. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    het is echt vreselijk, overgeven tot er zelfs geen gal meer komt. En dan nog verder. Heb er nu al anderhalve week geen last meer van gelukkig. Hopelijk blijft het zo. En gaat het voor jullie nu ook snel over!

6. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    weet er alles van, helaas geen tips, hier ging het na loop van tijd weer beter. vreselijk zulke aanvallen. hopelijk duren ze bij jou niet al te lang

7. palomi

palomi Bekend lid

23 mrt 2016
    947
    0
    16
    Bedankt meiden!

8. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Sterkte ermee! Ik heb helaas geen tips voor jullie. Goed afwachten en dan beschuit met bouillon is bij mijn reguliere migraine aanvallen het eerste wat ik normaal eet. Nu 10 weken zwanger en gelukkig geen last van migraine!

Deel Deze Pagina