Dag allemaal, Mijn bevalling komt dichterbij en begin een beetje na te denken over hoe het straks allemaal gaat. Ik moet toegeven dat ik daarbij ontzettend opzie tegen de komst van een kraamverzorgster. Ik ben nogal zelfstandig en zéér gesteld om mijn privacy. Nu moet ik er niet aan denken om iemand over de vloer te hebben die overal aanzit en mij en mijn man steeds verteld wat we doen moeten. Ik begrijp best dat ze heel deskundig is en ons van alles kan leren, maar hou gewoon echt niet van vreemden in mijn huis. Is dit nu ontzettend overdreven van mij en een gevolg van rondvliegende hormonen of hebben meer vrouwen dit gevoel (gehad) en hoe is het achteraf mee- of tegengevallen? Alvast bedankt voor jullie reacties, Groeten Marieke
Ik ben ook zoals jij. Ik ben blij dat mn schoonmoeder bij ons kraamde, zodat er geen vreemde over de vloer was.
Ik weet eigenlijk niet of het nu een goed idee is om dit gewoon te bespreken bij de intake. Ik wil ook niet overkomen als een sociaal beperkt monster... Aan de andere kant is het misschien wel beter om eerlijk te zijn, zodat er ook rekening met gehouden kan worden...