Wanneer bellen?

Discussion in 'De bevalling' started by wendyp, Apr 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendyp

wendyp Niet meer actief

Dag dames, ik hoop enige ervaringen van jullie te kunnen horen (uhhhm lezen ;) )

Wanneer ik de verloskundige moet bellen, dat snap ik allemaal en weet ik ook.

Alleen nu komt het volgende, stel het begint overdag, m'n man op z'n werk. Wanneer moet ik hem bellen?

Ik heb gehoord dat nog niet eens 10% van de bevalling beginnen met het breken van de vliezen, gebeurd dat bij mij, hang ik meteen aan de telefoon.

Maar..... merendeels van de bevallingen beginnen dus met weeën. Ik weet dan echt niet wanneer ik moet bellen! Je hoort zo vaak dat vrouwen een valse start hebben. (en ik weet het, beter een keer teveel, dan een keer te weinig)

Zal ook wel even de situatie van m'n man uitleggen. Hij is dus vrachtwagenchauffeur en zit door heel noord-holland (en Almere-Hilversum) heen. Bel ik hem op (hij heeft al gezegd, dat hij meteen alles dichtgooit en deze kant opkomt) dan moet ie eerst terug naar Heemskerk (bij beverwijk) daar de auto pakken en dan richting Haarlem (thuis) Stel hij zit in Almere of Den Helder, dan kan het zo 1.5 uur duren voordat hij er is.

Voor de rest, heb ik geen ervaringen nog met bevallen en ik weet dat iedere bevalling anders is, maar zowel m'n moeder, oma als tante zijn binnen nog geen 2 uur bevallen van hun kinderen. (m'n moeder is er heilig van overtuigd dat mij dat ook gaat overkomen)

Snappen jullie een beetje m'n dilemma? Ik zou dus echt niet weten wanneer ik hem zou moeten bellen.

2. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Bij mij is het begonnen met het breken van de vliezen.

Ik heb wel 2 x een valse start gehad.
    Met 35 wk heb ik een hele nacht weeen gehad. manlief had gelukkig vrij de dag erna.
    De 2de keer was met 37 wk. Weer een hele nacht en dag weeen. Toen ze regelmatig kwamen om de 3 min (en dat was bijna die hele 24 uur :rolleyes: )
    heeft hij het werk gebeld dat hij niet kwam.
    Ik zou hem bellen zodrade weeen regelmatig komen. Je kunt idd beter een keer teveel bellen dan te laat. ;)

En over een snelle bevalling....
    Mijn moeder had bij mijn broer en mij ook een mega snelle bevalling. We zijn beide bijna in de auto onderweg naar het zh geboren :)
    Ze is daarom bij mijn zusje vroegtijdig ingeleid om herhaling te voorkomen.
    Ze was er ook van overtuigd dat ik een snelle bevalling zou hebben en dat ik het maar met de vk moest bespreken.
    Mijn bevalling heeft 8,5 uur geduurd en ze hebben Luca er zelfs uit moeten trekken ;) :)
    Ik zou me er dus niet te veel op vast pinnen als ik jou was. ;)

3. Linka76

Linka76 VIP lid

Dec 14, 2007
    9,703
    0
    0
    Jeroen is ook beetje bang dat hij misschien niet meteen naar huis kan als ik weeen krijg, dus als ik weeen krijg ga ik hem idd meteen smssen, maar ik heb hem aangewezen dat hij echt met mijn baas moet aanmelden en overleggen en plus hij heeft al aangegeven dat hij meteen vakantie wil opnemen als baby is geboren!

Hij wil rond Schiphol blijven werken bij rond 7 a 8 maanden, ik zei je baas zal je wel goed begrijpen hoor lieverd, maar kan ik me wel voorstellen dat hij eng vindt ;)

4. wendyp

wendyp Niet meer actief

Nee, over dat snelle bevallen pin ik mezelf helemaal niet op vast! (m'n moeder denkt het) Ik heb al een hele andere zwschap dan zij 5 x gehad heeft.

Maar hij heeft dus werk opgebeld, dat hij niet kwam. Hij was dus al thuis? Dat zou wel het mooiste zijn, hihi. Beter dan dat hij ergens in Almere of Den helder zit.

5. Linka76

Linka76 VIP lid

Dec 14, 2007
    9,703
    0
    0
    Groot gelijk ;)

6. wendyp

wendyp Niet meer actief

.

Hihi, je hebt het topic gevonden ;)
    Ja zo denkt Kris dus ook. De boel de boel laten en meteen vakantie. Vraag me eigenlijk wel af, of hij dat al tegen z'n baas gezegd heeft.
    Gelukkig op het d.c. vanwaar hij 'start' zeg maar, houden ze er soms wel rekening mee, korte ritjes in de buurt, maar soms toch ook ver weg. Krijg er echt de kriebels van.

7. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Ja dat geluk had ik gelukkig wel, dat hij nog niet aan het werk was :)
    Hij werkt ook niet zo heel ver (20 min ong) van ons huissie vandaan dus dat zou ook geen probleem zijn geweest.
    Ik was wel uitgerekend in de week dat hij examens (volgt nog een studie voor zijn werk) had en dat was een heel stuk verder uit de buurt en daar staan ook regelmatig files.
    Hij zei al dat hij de vluchtstrook zou nemen als ik zou moeten bevallen en hij in de file stond :)

8. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    2,869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Ik zou gewoon je gevoel volgen.

Bij mij ging het zo:
    Ik kreeg op donderdagavond weeen maar die waren om de 10 minuten, dat ging zo de hele nacht door.
    Mijn vriend is die vrijdag gewoon gaan werken, had wel de baas ingelicht en er stond iemand stand by. Dat bleek allemaal niet nodig de weeen zetten niet door.
    Op zaterdagmiddag ben ik door de verloskundige naar het ziekenhuis gestuurd om te helpen de bevalling door te laten zetten.

Alvast succes !

9. Jooze

Jooze Fanatiek lid

Oct 25, 2007
    1,570
    0
    0
    Ik zou meteen bellen,
    Gewoon relaxed om te weten dat hij onderweg is. In het begin zijn de weeen misschien niet heftig, maar het is gewoon lekker als je man erbij is. Van mij apart is ie thuis en gaat ie stofzuigen thuis nog wat werkdingen bellen of wat dan ook, als die maar komt.. Enne werkgevers die moeten niet zeuren!

De meeste bevallingen beginnen over het algemeen savonds of snachts dus dat scheelt wat reistijd ;)

Jooze

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hihi, ik kan je niet helpen. Op een zondagochtend om 5:45 uur braken mijn vliezen :D. Ik heb me dus druk gemaakt om niets ;).

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

Doe mij ook maar zo'n begin hihi

12. moesje83

moesje83 Bekend lid

Apr 18, 2008
    911
    0
    0
    mijn vriend werkt 5 min van ons huis vandaan, dus dat is wel een prettig idee, toch denk ik dat ik m meteen bel , lijkt me wat prettiger als hij erbij is, ook al duurt het nog een eeuwigheid

13. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

Mar 13, 2006
    1,912
    0
    0
    Noord Holland
    Ik zou hem meteen bellen, kan hij er een beetje rekening meehouden.
    Als je de vk belt, kan die ook een schatting geven.

Bij mij ging het zo...
    zaterdagnacht lichte weeën, 08:00 uur gebroken vliezen.
    (Heb m'n mannetje toen lekker laten slapen, dacht dat we toch nog tijd zat hadden wat idd klopte)
    Mannetje is aan het werk gegaan, we hebben een eigen snackbar dus dat gaat altijd door.
    Om 17:00 uur had hij het gevoel dat hij toch maar naar huis wilde, vond ik erg fijn, maar het schoot niet zo op. Had nog steeds 2 cm :(
    Om een lang verhaal kort te maken, maandagochtend om 08:09 uur is Ted geboren.

De zwangerschap van mijn moeder is niet vergelijkbaar geweest. (zij dacht ook anders hihi)

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik hoop het voor je! En als je dan net als ik zo'n 6 uur echte weeen hebt, zou het helemaal mooi zijn ;).

Ik heb pas de laatste paar uren mijn vriend bij me gehad, daarvoor vond ik het fijner om alleen te doen en zat hij dus beneden tv te kijken, met zijn telefoon in zijn hand, want echt roepen kon ik niet meer :D, wel wat toetsjes indrukken. Daarna ging het zo'n pijn doen dat ik graag aan iemand wilde hangen, want ik wilde staand de weeen opvangen, maar kon zelf nauwelijks staan ;).

15. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Lastig hoor! Ik heb wel 5 keer gedacht "nu ga ik bellen", maar heb ook best vaak een valse start gehad.
    Op dagen dat hij echt ver weg was hebben we wel afgesproken dat ik meteen zou bellen, stel dat je binnen 2 uur bevalt...
    Nu denk ik, ah joh dat loopt wel los, maar ik weet nog goed dat ik me daar echt druk om maakte toen ik over tijd liep!
    Hoe denkt zijn baas erover en zijn collega's? Accepteren ze het als je 1 of 2 keer een valse start hebt en hij dus "voor niks" naar huis gaat?

16. karin mv boas

Dec 6, 2007
    43
    0
    0
    niet te terughoudend zijn met bellen of thuisblijven van je man hoor!de mijne is ook vrachtwagenchauffeur en ook nachten weg en in t buitenland.tegen t eind van de zwangerschap(36 weken) is hij "rond de kerk" gaan rijden en kwam savonds thuis.hij was dus gelukkig thuis toen mn vliezen braken savonds.hij is toen de volgende dag thuis gebleven.en maar goed ook,want ik ben 3 uur na de eerste wee bevallen.als hij er niet was geweest had ie t ws niet kunnen halen om erbij te zijn.ik ben in juli uitgeteld van de 2e en hij blijft vanaf de 37e week heeeel dichtbij huis.ik ben van de eerste ook bevallen met 37 weken,vandaar.zoals iemand anders ookal zei;zodra jij denkt dat t gaat beginnen,laat je vent lekker de boel de boel laten en het is ook helemaal niet vreemd om tegen t einde van de zwangerschap aan zn baas te vragen of ie in de buurt van huis kan blijven.hebben wij ook gedaan de vorige keer en nu helemaal,nu gebleken is dat dat niet overbodig is.

17. wendyp

wendyp Niet meer actief

@guppie... Hij en ik ook (ga, uhhm, ging vaak mee) kunnen lezen en schrijven met z'n collega's. Zijn echt topgasten, dus die vinden dat niet erg.

Zijn baas kan ik het ook goed mee vinden en Kris ook, hij is zelfs gek genoeg om stand-in te zijn voor hem, dus ik denk dat dat ook wel los loopt.

@karin.. ja dat lijkt me helemaal lastig, gelukkig rijd hij geen buitenland. Z'n baas heeft helaas niets te zeggen over waar hij naartoe rijdt. Ze zijn ingehuurd door een supermarkt keten en er zit er 1 daar op kantoor, das een beste naaierd zeg maar.

18. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Mijn bevalling begon ook met het breken van de vliezen. Ik heb toen gelijk opgebeld en gezegd dat mijn vliezen gebroken waren, dat hij er dus rekening mee moest houden dat hij waarschijnlijk binnen een paar uur naar huis moest. De weeën volgden al snel en ik heb hem toen weer gebeld, maar hij was al aan het pakken of vertrokken (weet het niet eens meer) om naar mij toe te gaan. Was blij dat hij snel thuis was, want die weeën deden verrekte pijn en ik had daar niet alleen willen zitten.

Share This Page