wanneer ben ik bevrucht?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door maren23, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maren23

maren23 Nieuw lid

14 sep 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    ik ben 26 weken zwanger en heb 3 echo's gehad. Alles echo's komen op dezelfde datum uit (datum wanneer ik voor het laatst ongesteld ben geweest), namelijk 12 maart. Op deze dag heb ik ook sex gehad, maar met een condoom. Dus kan ik op 12 maart toch niet bevrucht zijn?
    Ik heb daarna gewoon mijn menstruatie gehad en heb daarna ovulatietesten gebruikt. 15 dagen na 12 maart heb ik 2 keer een positieve ovulatietest (27 en 28 maart) gehad. Op deze data hebben mijn vriend en ik onbeschermde seks gehad. Op 29 maart had ik weer een negatieve ovulatietest. Volgens mij is er dus op 27 of 28 maart een ei gesprongen. Op 10 april heb ik positief getest op zwangerschap. Omdat alle echo's op 12 maart uitkomen, ben ik bang dat de bevruchting op die datum is geweest, maar dat kan toch helemaal niet?
    Alvast bedankt voor je reactie.

2. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    De zwangerschapsduur wordt gerekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie (12 maart in jouw geval). Twee weken later werd je waarschijnlijk echt 'bevrucht'. Feitelijk ben je op het moment van bevruchting al 2 weken 'zwanger'....die twee weken krijg je er gratis bij ;)

Groetjes,
    elmo

3. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Je krijgt altijd 2 weken extra cadeau.. ze tellen vanaf je eerste dag van je menstuatie.
    En 2 weken later heb je de eisprong gehad en toen ben je ook bevrucht.

Deel Deze Pagina