Ik heb daar toch wel zo'n ontzettend last van. Heb net even gekeken en heb wel een stuk of 4-5 uitwendigen. (ook met bloed) Ze komen iedere keer meteen na de ontlasting en probeer er al van alles aan te doen. Eet gezond, veel vezels, veel water, beweging enz enz. Ik had er altijd al wel last van maar nu wordt het steeds erger. Ben hiervoor ook al meerdere malen naar de huisarts geweest en heb ook een zalf hiervoor die ik er na iedere ontlasting op smeer. M'n huisarts heeft de laatste keer dat ik hier last van had de aambei open gesneden met verdoving en klein hechtinkje, maar dit wil ik liever niet nu ik zwanger ben. Maar nu is mijn vraag.............moet je er altijd mee naar de huisarts? En wat kan zij eraan doen? Ze komen namelijk toch iedere keer terug. Of kan ik beter wachten tot na mijn bevalling? Ben zo bang dat als ik straks moet bevallen dat m'n hele darmen eruit vliegen ha ha of dat het zo groot wordt als een echte tros druiven Baal er zo van.
Hoi Babs1977, in de zwangerschap is het dweilen met de kraan open hoor. Door de druk van je baarmoeder en je kindje natuurlijk, komt er ook meer durk van benenden te staan en kunnen ze echt enorm opploppen. Daar kan niemand tegen op. Je kunt inderdaad wel verdovende crempjes smeren, maar echt oplossen gat nu niet. Je doet inderdaad al wat je kunt met vezelrijk eten en veel drinken. Bij de bevaling worden ze geheid groter, bereid je er geestelijk maar op voor, maar daarna ga je gewoon weer flink aan het smeren. Curanol creme of pilletjes of lidocainezalf helpen dan vaak wel. Maar voor nu, helaas heeft de huisarts geen tovermidddeltje en ik ook niet. Groetjes Brigitte