hartje horen/ baarmoederstand

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Seth, 26 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seth

Seth Niet meer actief

Hi,

heb eigenlijk een gecombineerde vraag

Wanneer is het hartje te horen met een doppler/angelsound?
    Normaal gesproken zeggen ze rond 12 weken, maar heeft dit alleen te maken met de hoogte van je baarmoeder?

Mijn baarmoeder kwam precies 1 week geleden al 2 vingers boven het schaambot uit, dus zou ik het eventueel nu al kunnen horen?
    (als de kleine er goed voorligt dan..;))

verder vraag ik me af wat de normale grote is van een baarmoeder van derde zwangerschap.
    Ik weet dat deze harder kunnen groeien als bij een eerste, maar mijn verloskundige was echt verbaasd, volgens haar ben ik namelijk nog
    4 dagen korter zwanger, maar toen ze voelde aan mn buik, vroeg ze verbaasd: "hoelang dacht je zwanger te zijn?"

Zie nergens op internet zo'n hoge stand...ook niet bij derde/vierde zwangerschappen
    bij mijn andere zwangerschappen was het altijd "volgens het boekje"....

wat kan de oorzaak zijn? of is dat toch normaal voor een derde?
    ik ben er niet helemaal gerust op..... maar krijg mijn officieele echo pas 19 februari....

alvast bedankt,
    groetjes

2. Seth

Seth Niet meer actief

Vandaag angelsound binnen gehad en ik kan al het hartje horen.... :)
    (na goed zoeken en met volle blaas)

Twijfelde even of het mn eigen hartslag was, maar gaat veel te snel... en het is het "bekende geluidje"....

3. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

De reden dat we pas na 12 wkn luistern is omdat we neit weten wat de invloed is van het luisteren met de doptone/angelsound ik wil je dan ook adviseren het niet vaak te doen en liever te wachten tot de 12 wkn.
    Iedere zwangerschap is weer anders deze keer draag je iets hoger, het kindje vult dat vanzelf op. Spannend he tot de eerste echo.

Imke

4. Seth

Seth Niet meer actief

Dank voor je antwoord.

Ik heb begrepen dat de meningen daar nogal over verdeeld zijn, maar hoe dan ook...... ben nu iig gerustgesteld tot de eerste echo..

Deel Deze Pagina