wanneer ben je begonnen met bijvoeding en waarom?

Discussie in 'Voeding' gestart door mizzy, 7 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wanneer ben je begonnen met bijvoeden? en waarom?

1. 4 maand

2. 5 maand

3. 6 maand of langer

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. mizzy

mizzy Actief lid

26 jun 2007
    142
    0
    0
    kapster
    nou het onderwerp zegt het al? wanneer ben je daarme begonnen? en waarom
    ik zelf ben begonnen met 4 maand met groente en pap terwijl ik bv geef.
    omdat me zoontje na de borstvoeding nog steeds veel honger had, en steeds huileriger werd en slechter sliep daardoor. maar omdat hij absoluut niet uit een fles wil drinken( om dat na de bv te geven) wist ik niet hoe ik anders hem meer voeding kon geven. dus met overleg met het cb ben ik maar begonnen met bijvoeding van een lepeltje. het gaat heel goed! hij slaapt weer beter en huilt minder en is minder hongerig. hij heeft geen last van zijn darmen gekregen.
    hij vind het lekker ook nog!

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ehm, niet om lulllig over te komen, maar waarom staat zes maanden er niet bij? Aangezien men eigenlijk pas aangeraden wordt te beginnen met bijvoeding met zes maanden?

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Met 6 maanden, daarvoor had hij het niet nodig.
    Rond 6 maanden hebben we het geintroduceerd en nu eet hij echt alles!

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ah, je hebt het veranderd zie ik! :)

Wij dus vanaf zes maanden omdat de WHO dat aanraadt! ;)

5. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Hier met 4 maand. Zelfs nog wat eerder! Moest op advies van de ka ivm reflux. De oudste kreeg bijvoeding met 3,5 maand, omdat zij slecht groeide op melk.

6. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Ik ben met 5 maanden begonnen, meneer begon al het eten uit mijn mond te kijken! Voelde me elke keer schuldig als ik wat lekkers nam (ha ha)

Tinkerbel

7. Esk

Esk Actief lid

16 jul 2006
    197
    0
    0
    Wij zijn met vijf maand begonnen. Mevrouw begon namelijk niet alleen het eten (en drinken!) uit mijn mond te kijken, maar er ook naar te graaien. Voor dat ik het wist was ik mijn boterham kwijt. Hihi.

(Het blijkt maar weer dat ieder CB anders is; hier werd mij namelijk aangeraden: Begin wanneer je kindje het zelf aangeeft -zie hierboven ;)-, en als ze het met zes maanden nog niet aangegeven heeft, dan begin je met zes maanden.)

8. mizzy

mizzy Actief lid

26 jun 2007
    142
    0
    0
    kapster
    ik word af en toe heel flauw van de ongevraagde neg. reacties van me omgeving als ze horen dat ik met 4 mnd begonnen ben. en vaak weten ze de reden niet eens. dan denk ik laat iedere ouder doen wat zij denkt dat het beste voor zijn/haar kind is iedereen doet het op zijn/haar eigen manier, en oordeel daar niet over. Als je ergens duidelijk anders over denkt, hoef je dat niet altijd te zeggen!

nog meer mensen hier ook last van? trouwens?

9. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik ben met 4 maanden begonnen. We rustig aan en goed kijkend naar m'n kind.
    Ze had erg last van verborgen reflux en ik denk mede door het vrij snelle bijvoeden konden we met zes maanden al zonder medicijnen. Dat vond ik ook wat waard!

10. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier een week voor de zes maanden begonnen. Ik wilde graag vanaf zes maanden. Maar meneer weigerde borstvoeding en begon te veel af te vallen. In overleg met de KA begonnen met bijvoeden.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    ok, ik heb 5 gezegd, maar eigenlijk met 5 en een halve maand..
    Op advies van het CB zijn we voorzichtig met kleine beetjes groente begonnen. Steeds 3 dagen hetzelfde. Zo zaten we na 2 weken (en dus 6 maand) op 4 groentes (wortel, broccoli, sperzieboontjes en bloemkool). Daarna zijn we andere groentes gaan proberen, aardappel en rijst, boterhammen etc..

12. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Grappig ik kreeg juist de tegenovergestelde reacties toen Damian "pas" met 6 mnd bijvoeding kreeg.
    "ah mag je nou niets van je mama eten, dat is zielig" :rolleyes:

Maar goed ik ben met mijn oudste dus met 6mnd omdat dat het advies is bij allergie/eczeem in de familie.
    En bij mijn jongste is dat weer het streven.

13. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    wij zijn een week eerder dan vier maanden begonnen. onze hongerlap zat toen al op het maximum en redde het er niet meer mee.

14. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hier ook 'pas' met 6 maanden. Gewoon omdat ik denk dat dan de darmpjes pas uitgerijpt zijn en het dus beter is.

Ik kreeg ook reactie van mensen en CB! Ow, krijgt ze nog niks? Maar dat mag toch al wel?
    Van het CB 'moest' ik met 4 maanden al beginnen met pap.
    Dat zou tegen het spugen helpen...

15. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    hier met 4 mnd. De kleine man werd meteen een stuk rustiger. Hij had gewoon niet genoeg aan de flessen.....

16. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    met 6 maanden, en de reden is dat dat wordt aangeraden

17. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Hier met ruim 3 maanden. Maar heb dus de 4 maanden gestemd.
    En waarom? Om de simpele reden dat ik daar gewoon achter sta.

18. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hier begonnen met exact 6 maanden. Ik vond het totaal niet nodig om eerder te beginnen, daarom de WHO-richtlijn aangehouden.

19. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Hier net voor de zes maanden (5,5), op advies van het CB.

20. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ergens tussen de 4 en 5 maanden omdat Elian absoluut niet meer genoeg had aan flessen en huilde van de honger en veel melk opgaf.

Deel Deze Pagina