Natuurlijk, ik was het woordje 'extreme' vergeten te plaatsen. Maar ik neem aan dat je met 'lichte' reflux niet bij de kinderarts komt.
zoals ik eerder zei heeft mijn zoontje 2 maanden gehuild omdat hij gewoonweg honger had. Hij kreeg op verzoek BV en dronk echt elk kwartier, het was gewoon niet genoeg. Hij is veel groter dan gemiddeld en had het gewoon eerder nodig. Maar idd hij is ook een uitzondering en de meesten hebben nog geen bijvoeding nodig met 4 maanden.
Met 6,5 maand ivm kma. Heb me er sowieso wat in verdiept en had het idee dat het 'beter' was te wachten tot 6 maand. Kreeg dat advies ook van het cb en de dietist.
Wij mogen nog niet beginnen Hij heeft misschien koemelkallergie en we moeten wachten met bijvoeden totdat we meer weten. En sowieso was bij ons het advies om te wachten tot zes maanden omdat wij beiden allergisch zijn.
Met bijna 3 maanden. Mijn zoontje dronk bijna niet en zo kreeg hij ook zn vocht binnen. Mijn kind mankeert niks, nooit ergens last van gehad, lust alles dus bij een volgende gewoon weer zo.
Hier verbaas ik me ook met grote regelmaat over. De adviezen van CB's die ik hier langs zie komen. Klein voorbeeld, Nova mag nu ze goed in haar kinderstoel kan zitten beginnen met broodkorstjes. (Heb ik nog niet gedaan, ik zou niet weten hoe ik dat er óók nog inkrijg, flessen gaan voor!)Terwijl ik op andere topics lees dat kindjes van dezelfde leeftijd hele boterhammen met beleg opeten. Nu wil ik niet zeggen dat één van beiden heel erg goed of heel erg slecht is, maar het is zo'n verschil. En zo kan ik legio voorbeelden noemen die me nu even niet vers in het geheugen staan, maar ik vind dat toch best onbegrijpelijk. Wel maak ik eruit op dat het dan dus allemaal niet zo heel precies (het ene advies of het andere) is. Alle kindjes worden groot toch? Zelf heb ik een prettig contact met mijn CB, kijk ik goed naar mijn dochter en vertrouw inderdaad op mijn moedergevoel. En ik denk dat dat laatste er met name voor zorgt dat alle kindjes groot worden !
Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd waar je die informatie vandaan hebt Jingles, het is nogal wat om zomaar klakkeloos iets te zeggen wat de reden zou zijn waarom er potjes verkocht worden vanaf 4 maanden. Wie zegt jou of waar lees je (onderbouwd natuurlijk dmv feiten) dat dit met geld te maken heeft en met afspraken tussen de overheid en voedingsmiddelen industrie? de algemene richtlijnen zijn inderdaad zo rond de 6 maanden maar ook op voedingscentrum - website ggd etc. kun je lezen dat sommige kinderen nou eenmaal eerder toe zijn aan bijvoeding en dan kan het zo zijn dat je met een maand of 4 begint met bijvoeding. hetzelfde geld voor vrouwen die alleen borstvoeding geven, in principe is er de regel dat een baby tot een jaar kan groeien op alleen maar borstvoeding maar op alle sites geen 1 uitgezonderd is ook te lezen dat het advies is om toch met de leeftijd van 6 maanden te starten omdat ze dan nou eenmaal nodig hebben ook dat is overal terug te vinden. ik vind het best wel negatief gesteld van jou Jingles, als je bijvoorbeeld op onderstaande site kijkt van nutricia op de vraag en antwoord site, zie je daar ook staan dat zelfs zij adviseren om zowel bij borst als flesvoeding pas te starten met bijvoeding vanaf 6 maanden omdat het dan ook voedingkundig gezien echt noodzakelijk is om bijvoeding te geven. http://www.nutriciakindervoeding.nl/Fase+0-3+maanden/Voeding/flesvoeding+2-3+maanden.htm de anti nutricia-frisomoeders en dergelijke doen er verstandig aan om met feiten aan te komen en niet klakkeloos dingen te gaan roepen omdat zij het er persoonlijk niet mee eens zijn en liever zien dat elke moeder borstvoeding geeft en blijft geven. ik heb iets tegen het geven van voeding op de rapley manier omdat ik dat levensgevaarlijk vindt, ik ga toch ook niet elke keer inbreken in topic waar het over rapley gaat om daar mijn mening te geven omdat ik het er niet mee eens bent, leren jullie dat nou ook eens een keer,dan zou het veel gezelliger op het forum zijn want ik verbaas me er de laatste tijd wel over hoe de borstvoedingsmamas alles wat maar met kunstvoeding te maken heeft af proberen te kraken enzo.
Pardon, Mamaatje24, voor zover ik weet gaat het hier over bijvoeding. Het topic over borstvoeding/kunstvoeding is, om goede redenen, gesloten. Begin nu niet weer!
Ik heb het uit de eerste hand van een medewerker van Nutricia, en dus zeg ik iets niet klakkeloos. Dat doe ik sowieso al nooit op dit forum,maar het kan zijn dat je dat gemist hebt. Wat je zegt voedingkundig zegt over de 6 maanden termijn is niet waar. Vanaf een jaar, grosso modo, is er ander soortig voedsel nodig dan melk. De 6-12 maanden is een oefenperiode, waarin kinderen leren eten.Fysiologisch gezien voldoet melk voor 100% aan de voedingsbehoefte van een kind. Zoals Yake ook zegt, ik heb het over bijvoeding. Wat jij allemaal tikt is nogal provocerend.
Hier met de bijvoeding begonnen met 6 maanden en 10 dagen. Waarom? Omdat er geadviseerd word na 6 maanden te beginnen met langzaam wennen aan ander voedsel/andere voeding dan alleen borstvoeding en/of kunstvoeding. De eerst weken echt maar 2-3 hapjes meer niet en bij Malou na ruim 1 week gestopt ivm spugen, na ruim 2 weken toen weer begonnen en geen gespuug meer .
Het was allerminst mijn bedoeling om deze discussie op te starten. Ik vroeg het me gewoon af. Laten we niet in die discussie verzanden en elkaar in de waarde laten!
Yake, ik ben niet degene die de zuigelingenvoedingsindustrie wederom aan het afbranden is hoor. Jingels dus als jij zegt dat je het uit eerste hand hebt wat ik gewoon niet geloof is het dus ook de waarheid? Als je zo iets zegt moet je dat kunnen zeggen als je daar het bewijs voor hebt en niet van horen en zeggen want diegene die jou dat verteld kan ook wel een borstvoedingsmama zijn maar puur bij nutricia werken voor de centen. Fysiologisch gezien is het wel degelijk nodig daarvoor hoef je alleen maar internet te checken en niet de zelf in elkaar gezette sites van derden. Ik vindt er niets provocerends aan moet ik eerlijk zeggen, als we het over provoceren gaan hebben zeg ik op mijn beurt heel eerlijk dat vele dan de handen in eigen boezem mogen steken. als ik op een korte periode terug kijk zijn er verschillende topics gesloten omdat bv mamas zich daarin kwamen moeien. Soraya, hier kun jij niets aan doen hoor, bij elk topic die over bijvoeding gaat enzo lijkt het de laatste tijd steeds vaker uit te draaien op een slotje omdat sommige zich erin komen mengen.
Mamatje24, hier heeft niemand iets aan, dit is duidelijk een ergernis van jou die niets met het topic te maken heeft, misschien dat je het via pb af kan handelen in plaats van in dit topic?
3,5 maand. ze had aan 1 liter melk niet meer genoeg en op het cb vonden ze het ook prima. er zitten geen alergien in de familie dus we durfde het wel aan. met4 maanden kreeg ze zowel groente als fruit en toen ze dit goed at ging ze van ruim 5 naar 4 flesjes ben begonnen met borstvoeging en dronk een keer of 10 aan de borst. dit was voor haar een te grote omschakkeling blijkbaar en had te kort aan de poedermelk. van borstvoeding dronk ze ruim 1 liter per dag
Paprika, je hebt gelijk als je zegt dat het een ergenis van mij is, net zoals dat voor vele andere het geval is. ik vindt het gewoon een klakkeloze opmerking om te vertellen dat er potjes vanaf 4 maanden zijn omdat men daar geld aan verdient en op welke grond, zogegezegd gehoord van iemand die bij nutricia werkt, er zijn zoveel dingen die men zegt maar in hoeverre is iets de waarheid? en in hoeverre moet je aan andere gaan vertellen hoe de vork in de steel zit terwijl er nergens geen enkel bewijs of onderbouwde argumenten voor zijn. Altijd maar dat afbranden op de zuigelingenvoedingsindustrie alsof ze iets maken wat ze eigenlijk niet zouden moeten mogen maken volgens sommige. Elke keer gaat het als goed onthouden heb off topic, en elke keer heeft het te maken met bijvoeding waar uiteindelijk een slotje op moet, nu kun je de bal wel naar mij gooien maar dat vindt ik toch niet terecht. Houd het dan maar op een verschil van mening zodat men weer verder ontopic kan reageren.
Mamatje24, volgens mij ben jij nu degene die niet stopt ... ... zullen we weer gewoon gezellig praten over wanneer bijvoeden en waarom (en daar heeft iedereen dus een eigen reden voor ... en dat mag ) ... *ergert zich wel een beetje*
Mamatje24, Soraya stelt een vraag, Jingles geeft daar antwoord op. En je schrijft dat bv moeders zich overal in moeien, mogen bv moeders nergens meer reageren dan? Jingles heeft alleen maar een antwoord gegeven op een vraag! Ik denk zelf dat er 4 maanden potjes zijn om de reden die Jingles geeft, maar ook omdat er genoeg ouders zijn die met 4 maanden willen bijvoeden en dan zijn de 4 maanden potjes het meest geschikt (lijkt me).
Salapio,Snoopy, om 11:23 uur zei ik al dat we het dan maar op een verschil van mening moesten houden (wat mag) zodat iedereen weer ontopic kon gaan reageren.