geen flesje of tuitbeker...

Discussie in 'Voeding' gestart door wonderteam, 10 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik ben al 3 wkn bezig om mijn zoontje wat drinken bij te geven. Hij weigert de fles (alle voeding krijgt hij via de lepel) ,maar een tuitbeker wil hij ook niet. Hij krijgt uiteraard wel voldoende vocht binnen via fruitpotje etc ,maar ik wil hm graag leren drinken. Ik geef hem elke dag de beker laat hem er mee spelen voelen enz ,maar niks werkt.

Herkent iemand dit of heeft er iemand tips?

2. wonderteam

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.790
    113
    Lijkt me lastig, omdat hij dus ook gewoon een fles weigert.

Kun je niet gewoon gelijk uit een beker leren?

Zelf vasthouden natuurlijk.

En wat ook wel helpt is bij een tuitbeker eerst het antilek gedeelte ( het rubbertje bij de tuit) eruit halen, zodat hij snapt dat er drinken uit komt.

Zo heb ik het Isabella geleerd. Die weigerde eerst ook heel even de tuitbeker. Maar toen ze eenmaal wist wat er uit kwam was het goed.

4. wonderteam

Dat is idd nog een idee dat van die tuitbeker, ga het gelijk proberen straks. En een gewone beker is idd ook nog een optie.

Bedankt!

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.790
    113
    Ik ben benieuwd, laat het even weten of het lukt, :p

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Misschien een rietjesbeker proberen als het tuitbekertje niet lukt? Jelle snapte helemaal niet dat je een tuitbeker omhoog moet houden... :) Met een rietjesbeker ging het meteen goed, ik heb er 1 keer in geknepen zodat er wat uitkwam en toen had hij het al door...

7. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa wil ook bijna niet drinken.
    ze drinkt alleen de melk goed uit een fles, maar de rest bijna niet.
    een rietjesbeker snapt ze nog niet. ik heb nu een beker met een zachte tuit en dat gaat redelijk.
    je moet ook ff aftasten wat ze lekker vinden om te drinken.
    alyssa wil (helaas) haar diksap alleen heel zoet drinken.

liefs doris

8. wonderteam

@ bosi, met het antilekgedeelte uit de tuitbeker ,ging het ietsjes beter ,maar nog niet geweldig :) Hij bleef driftig nee schudden.

@bluesky, zijn die rietjesbekers niet van Nuby?

@dorisn, ik heb met drinken nu het volgende geprobeerd: diksap, thee met een beetje melk, roosvicee en friso fruitdrink. Nog andere tips? :)

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ze zijn er ook van Nuby, maar die zijn iets van een euro of 8? Ik weet het niet zeker.... Ik heb toen om te proberen voor Jelle een rietjesbeker van Prenatal gekocht, à 2.99 en die doet het ook prima.. Ok... Ze lekken wat uit het rietje soms, maar hij vliegt hier soms ook als een raket door de kamer.. :) En als het rietje niet meer goed is koop ik een nieuwe beker, ik las laatst hier op het forum dat de rietjes van Nuby niet altijd even makkelijk te krijgen zijn.

10. wonderteam

Nou bedankt voor de tip ,ik ga eens even naar de prenatal :D

11. eko

eko Actief lid

22 jul 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    Bij ons ging het heel goed om met een gewone rietje te drinken, toen ik dat zag heb ik meteen een rietjesbeker gekocht. Antilekbeker werkte hier ook niet.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva dronk ook niet uit een tuitbeker/antilekbeker. Ze kon 'm heel goed vasthouden en aan haar mond zetten, om er vervolgens op te bijten en mee te gooien. Iets anders dan melk uit de fles wil ze niet. Vanaf ongeveer 7 maanden zijn we toen maar met een gewone beker gaan oefenen en dat gaat sinds anderhalve maand echt goed en ook steeds beter, vooral de laatste weken. Een paar weken terug dronk ze nog maar 50ml op een dag uit een beker, nu ongeveer 200ml.
    Als je haar nu een tuitbeker geeft is ze er heel erg blij mee, maar als er dan wat uitkomt gaat ze huilen ;).

Deel Deze Pagina