Dag lieve dames, Aangezien het mijn 1e zwangerschap is, ben ik toch even benieuwd wat dit zou kunnen zijn. Ben op dit moment bijna 37,5 weken zwanger. Alles verloopt goed tot nu toe. Echter, sinds 'n uur of zeven/kwart over zeven vanavond heb ik wat pijn onder in m'n buik. Pijn is het niet echt te noemen; meer steekjes. Geen aandacht aan geschonken totdat het me opviel dat wel vaker kwam. Er zit niet echt regelmaat in, maar later werd het wat zeurderig. Ook harde buik, maar ook daar is niet echt een peil op te trekken. Verder niks 'verloren', wel wat wit slijm vanmiddag maar geloof dat dat vrij normaal is. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Misschien darmen? Grtjs, Bonnie
Het kan wat voorwerk zijn, maar ook nog indalen. Het klinkt cliche, maar een echte wee herken je zodra je er 1 krijgt.
@Bonnie...ga het even timen meid als je het niet vertrouwd!!! En als er ritme in zit en de steken houden langer aan dan even een steekje zou het kunnen... @Melisa, dat is niet altijd zo... Ik had geen idee dat ik al aan het bevallen was...kwam in het zkh met 5cm ontsluiting..en weinig tot niks gevoeld toen!! Ik kwam er voor controle omdat ik ruim overtijd was...gelukkig maar want anders had ik nooit geweten dat het al begonnen was!!! Dus het kan ook anders beginnen!! ;D... Alvast succes en een mooie bevalling meid!!
Thanks dames! Het is wel weer wat afgezakt en heb ook gewoon geslapen. vanochtend controle bij HA gehad en heeft er verder geen aandacht aan geschonken. Wel verteld, maar hij zei: "ach, het kan nog vier weken duren." Dus daar kon ik ook niets wijzer van worden. Zien wel, van mij had het best door mogen zetten. We wachten maar af, misschien is het inderdaad indalen.
Ik heb hetzelfde gehad vanaf een week of 36/37 en ben uiteindelijk met 40+6 ingeleid (sorry, sorry, sorry.. Ik weet hoe vervelend het is om te horen want je wilt natuurlijk dat de baby VANDAAG komt!). Maar ik had dus ook een week of 4 vooral al voorweeen/indalingsweeen. Er zat totaal geen regelmaat in, en het ging bij mij ook niet echt 'op en af'. Ik had gewoon een soort menstruatieachtige pijn die dan bijvoorbeeld 5/10 minuten aanhield, dan weer 3 uur niets, dan weer 15 min wel. Zolang er geen regelmaat in zit, geen zorgen maken!
Hier ook nog nooit weeen gehad.. behalve ineens persweeen! Nou kom dan nog maar eens in het zkhs.. Het is zeldzaam , maar het is dus niet zo dat je weeen echt wel voelt.. dus bij twijfel zou ik gewoon ff bellen
Het is niet zo dat het moet komen, maar je voelt je wat anders dan anders. En als het langer dan 40 weken zit, is het ook geen probleem. Zoals ik al zei fiets ik er zo doorheen. Wat betreft dat bellen, Senna; Als het niet nodig is, doe ik het ook zeker niet. Bepaalde momenten heb ik het idee dat ik niet serieus genomen wordt. Met een controle ben ik binnen vijf minuten weer weg. Op een kwaal van bijv. de controle ervoor wordt niet ingegaan. Dus als het niet nodig is, bel ik liever niet. Dan zoek ik jullie wel ff op, haha.. Iig bedankt!