hoe lang in zh?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Miepie74, 14 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hoi allemaal,

ik vroeg me af hoe lang je in het ziekenheis blijft na de bevalling. Ik realiseer me dat er veel verschillende scenario's zijn, maar ik zou het graag voor nu even willen weten hoe dat zit als je "normaal" bevalt zonder complicaties en als je bevalt dmv een keizersnee en met het kindje is alles goed. In beide gevallen de "best case scenarios", zeg maar :)

Dank alvast voor jullie bijdrage!

2. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik ben bevallen met een vacuumpomp om 18.03 en mocht de volgende ochtend naar huis

3. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Van dinsdag op woensdag bevallen met een spoedkeizersnee en mocht zaterdag naar huis.

4. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Als alles goed gaat en je normaal zonder complicaties bevallen bent mag je in de meeste ziekenhuizen (ook snachts) na 2 uur naar huis.

Ik ben 5 dagen voor de bevalling het zh in gegaan en kwam er een week na de bevalling pas weer uit (maar ik had complicaties en met mnij en mijn zoontje ging het niet goed na de bevalling)

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Op maandagmiddag een ks en op vrijdagmiddag was ik weer thuis samen met Louise.

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

als je normaal bevalt mag je de dezelfde dag weg
    en als je een keizersnee krijgt dan mag je na 5 dagen weg

7. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Hier is misschien niet de referentie voor de meeste onder jullie, jullie bevallen in Nederland hoofdzakelijk polyklinisch.
    Van Nederlandse vriendinnen hoor ik vaak na een paar uurtjes, sommige de volgende ochtend en bij bvb erge bloedingen enzo ook de volgende ochtend als de gezondheid het toelaat natuurlijk!
    Hier in Belgie is een verblijf van 4 dagen een gemiddelde.
    Ik ben twee keer bevallen op een dinsdag, de eerste keer ging ik zaterdag ochtend naar huis, de tweede keer vrijdagochtend.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Donderdagavond bevallen met een ks en ging dinsdagochtend naar huis.

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik ben normaal bevallen, zonder complicaties ed. Wel een flinke knip en dus ook gehecht. Milan is geboren om 4:54u. Daarna beschuit met muisjes gegeten, 'm gevoed en even geknuffeld enzo. Toen moest ik gaan douchen. En daarna moest ik nog verplicht daar ontbijten, en nadat we de papieren hadden ingevuld konden we gaan. 't was toen denk ik half 8 ongeveer.

10. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Dinsdag middag om 15.59 is Esmee geboren dmv een keizersnede en vrijdagmorgen om 10.00 waren we al weer thuis..

Ik was vrij snel weer fit. Woensdag morgen heb ik geholpen Esmee in bad doen. Het infuus en het catheter was toen al uit.. :D

Succes met je bevalling!

11. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Haha, dat duurt nog wel even, maar dankje! :-D

12. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    ik ben om 22.34 bevallen en de volgende dag om 10.00 zijn we ontslagen en mochten weer naar huis.

Ik mocht ook dzelfde avond naar huis maar ze raadde dat af omdat ik geen kraamzorg had savonds en dus onwetend de nacht in ging (het is onze eerste)

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik ben om 2 uur bevallen in het ziekenhuis ('s middags) en om 7 uur 's avonds mochten we gaan. Ze wilden ons eerst een nachtje laten blijven (Tobe is gehaald met de vacuumpomp wat voor hem wel heftig was natuurlijk) maar we zijn uitgebreid gecontroleerd door de kinderarts en ze zei dat we naar huis mochten.

Uiteindelijk wel langer gebleven dan ik dacht. Maar het hechten duurde lang, toen werd Tobe aangelegd, daarna schoongemaakt etc. en ben ik gaan douchen. Vervolgens kregen we wat te eten, werd Tobe uitgebreid onderzocht en meerdere malen bekeken en moest ik eerst nog plassen voordat ik naar huis mocht. Dat plassen gebeurde om 6 uur dus toen mochten we gaan. Uiteindelijk duurde het nog een uur voordat we echt klaar waren.

14. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0
    Ben bevallen door middel van een keizersede om op dinsdag ochtend en was vrijdagochtend weer thuis! ;)

15. Peentje

Peentje Actief lid

29 jan 2009
    302
    0
    0
    Brabant
    Bevallen om 5.12 en om 10.00 naar huis. Dat had eerder gemogen maar eerst moest de kraamzorg geregeld worden.

16. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Op di-middag de ks en op vrijdag eind van de ochtend weer naar huis

17. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

Woensdagochtend keizersnede en vrijdagochtend weer naar huis (op m'n verjaardag :))

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier op vrijdagochtend vaginaal bevallen van onze tweeling, zondag ochtend naar huis.
    Met mij was alles prima (geen knip, geen hechtingen), maar de kleintjes zijn geboren met 35 weken en 6 dagen zwangerschap.
    Daarom moesten we blijven, eigenlijk nog langer maar we zijn naar huis gegaan na 2 dagen ;)!

19. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik ben bevallen om 06.35 uur en was om 09.30 weer thuis. De enige voorwaarde was dat de kraamverzorgster na niet al te lange tijd kwam en zij was er om 10.00 uur.

20. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Van woensdag op donderdag om 00:04 bevallen dmv een keizersnede en op zondagohtend was ik weer thuis!

Deel Deze Pagina