Spijt van ziekenhuisbevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Whabbit, 12 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Als tegenhanger voor de vraag die ik eerder stelde of mensen spijt hadden van hun (poging tot) thuis bevalling:

Zijn er ook moeders die op voorhand al geplanned hadden in het ziekenhuis te bevallen (zonder medische indicatie) en die het achteraf toch liever thuis hadden geprobeerd?

2. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    ik wilde in het ziekenhuis of kraamhotel bevallen en ben uiteindelijk ingeleid in het ziekenhuis. Helemaal geen spijt van, ik ben er goed verzorgd, was de enige op de bevalkamers dus had alle aandacht. Vond het fijn dat alles bij de hand was en alles voor je werd gedaan, zodat je de rommel niet thuis had. Zou het de volgende keer weer zo willen.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee absoluut niet.ik had toch echt die zooi niet thuis willen hebben klinkt heel raar maar ze hebben een kleine 12 cestof matjes nodig gehad town de vliezen braken het bleef komen echt ongelovelijk.

ik wilde thuis bevallen maar ik ben zo blij dat ik toch naar het ziekenhuis moest.ook omdat fynn zijn hartslag tijdens de weeën zo laag werd dat er al 3 man op de kamer stonden mocht hij er mee stoppen echt afschuwelijk.ik was zo blij dat ik in het ziekenhuis was

4. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Ik wilde thuis, maar t werd ziekenhuis. Het was super! De mensen waren zo lef en zorgzaam.
    We hadden een kamer voor ons drietjes. Eigen douche en toilet, wasruimte voor Ukkie.
    Bij ons zat er een klein (maar heftig) medisch staartje aan de bevalling. Omdat we al in het ziekenhuis waren, was alles heel snel geregeld.
    Volgende keer ga ik zeker naar het ziekenhuis.

5. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Ik wilde eigenlijk thuis, maar werd uiteindelijk ingeleid in het ziekenhuis. Het is me prima bevallen, ik vond het heel fijn dat er mensen waren die op me letten (naast mn man) en die er dus verstand van hadden.

6. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Nu ik dit zo lees begin ik wel te accepteren dat ik in het ziekenhuis MOET bevallen ( risico's vanwege overgewicht dat ik heb) Als er iets neit helemaal volgens plan verloopt ben je wel meteen op t goede adres en in goede handen..

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Absoluut geen spijt :) . De bevalling duurde erg lang en uiteindelijk heb ik een pethidine prik + ruggenprik gehad . Vanaf het moment dat ik in het ziekenhuis was, smorgens om half 10 , ben ik niet meer van m'n bed geweest, ik trok het echt niet meer. Ik moet er niet aan denken dat ik uren later nog uit best moest in de auto etc om naar het ziekenhuis toe te gaan.

Verder waren ze aardig etc in het ziekenhuis. Vlos heeft de hele bevalling gedaan. Ook toen haar dienst er al op zat. Dat was om 18.00 uur en om 22.30 uur ging ze naar huis uiteindelijk.

8. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik ben in het ziekenhuis bevallen poliklinisch en heb er zeker geen spijt van... ik ben super begeleid door mijn eigen VK... was lij dat ik op de info dag de verloskamer al had gezien... de volgende bevalling wil ik wel thuis gaan proberen ;)

9. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik ben ook poliklinisch bevallen. Ik wou absoluut niet thuis, in het ziekenhuis zit je gelijk op de goede plek en als het thuis niet helemaal goed gaat moet je hals over de kop naar het ziekenhuis.

Ben zelfs met volledige ontsluiting erheen gegaan (ik had lichte ontsluitingsweeen en de ontsluiting eigelijk een beetje cadeau gehad, maar ik had dus niet in de gaten dat het al in gang was)

Oh ja, het is mij super bevallen :D begin van de avond was mijn zoontje geboren en ben ik er blijven slapen met hem. Heerlijk, er werd op hem gelet en ik kon bijkomen (heb alleen geen oog dicht gedaan ;) )

10. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik was al van plan poliklinisch te bevallen en achteraf gezien was t maar goed ook dat ik in t ziekenhuis was.
    Als ik thuisgeweest zou zijn had ik na de persweeën die ermee stopte alsnog naar t ziekenhuis gemoeten, waar ik een ruggenprik kreeg en ons meisje uiteindelijk met de pomp gehaald is. (was n sterrekijkertje en wilde er niet uit, uiteindelijk ging haar hartslag zo achteruit dat ze heel snel eruit moest, t werd nog net geen keizersnee)
    Dus nee, absoluut geen spijt.
    Van mijn 3e zoontje moest ik ook in t ziekenhuis bevallen, was achteraf niet nodig geweest, maar t is niet tegen gevallen, enige waar ik gruwelijk van baalde was dat ik niet meteen naar huis mocht. Moest perse 1 nacht blijven. Andere 2 zoons zijn thuis geboren.
    Deze keer gaan wij weer vrijwillig naar t ziekenhuis.
    Vind mn vriend prettiger, en na mijn ervaring van ons dochtertje voel ik mij niet meer prettig bij n thuisbevalling.

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Nee, ik doe het de volgende keer weer!

Ik wilde poliklinisch bevallen maar doordat mijn vliezen braken en er geen weeen op gang kwamen, ben ik toch op medische indicatie in het ziekenhuis beland. Ik vond het er zo ontzettend fijn. Ik had een hele lieve verpleegster, een lieve verloskundige en later ook een lieve gynaecoloog en een lieve kinderarts. En na de wissel was de tweede verpleegster ook heel lief (die ik nog kende van het begin van mijn zwangerschap! toen lag ik op de kraamafdeling ivm uitdroging).

Daarbij ging de hartslag van ons mannetje veel te ver omlaag waardoor hij snel met de vacuum is gehaald en het zelfs mogelijk een keizersnede was geworden als ie niet snel geboren was. Ik ben blij dat die toestand niet thuis gebeurde aangezien we toen met spoed naar het ziekenhuis hadden gemoeten.

Verder was het echt een vreselijke teringzooi. Overal lag bloed (ik denk door de vacuum en knip?) en dat had ik echt niet thuis gewild met een boxspring...

Dus heel goed bevallen!

12. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Ikke bij me 1e zwschap wel..Ging heel erg snel vond ik.. Met 3x persen was kleine meid er.. Enne niet zoveel rotzooi achteraf..Niet veel bloedverlies enzo...Achteraf gezien kon ik wel thuis bevallen..Na 15 min stond ik te douchen om naar huis te gaan...

Maar bij de 2e was ik wel blij dat ik in ziekenhuis ben bevallen...

13. ilona24

ilona24 Actief lid

11 nov 2008
    312
    0
    0
    limburg
    ik heb mijn beide meiden thuis gekregen en ben erzeer tevreden over ook al hebben we onze 2 dochter alleen ter wereld gebracht omdat de vk te laat was ivb slecht weer (sneeuw)

Nu wil ik weer thuis bevallen

14. wendyp

wendyp Niet meer actief

Zoals ik al schreef ik je andere topic, moesten wij dus naar het ziekenhuis.

Zou het zo weer doen! Het gevoel dat er als er spoed is, mensen paraat staan, dat is al voor mij voldoende.

Ook die troep niet thuis, we hadden ook een vet relaxte grote kamer. Aparte douche/toilet, een bank-bed voor mijn man, keukenblok en zelfs een koffiezetapparaat hihi. Wij moesten 24 uur ter observatie blijven en gewoon de heerlijkheid dat als er iets was, ik op het knopje kon drukken en er kwam een zuster. Ik kon niet zoveel net na de bevalling en een schone luier enz, was echt heerlijk.

15. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik ben zo blij dat ik jullie verhalen lees...
    9 juni is de info-avond van het ziekenhuis in heerenveen ( voor mij the place to be) daar ga ik zeker heen..

Hoewel ik wel met van die maffe praktische vragen zit en me daar dus vreselijk druk om kan maken ( bijvoorbeeld nu al een lijst neer willen hangen wat er mee moet in de tas..) Dan moet ik bij mezelf even de rem er op zetten... ff rustig aan!

Ik blijf nog lekekr even mee lezen hier!

16. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Geen spijt , zou het als ik ooit weer ga bevallen zo weer doen , alleen al voor de ruggeprik :) Vond het een heel fijn gevoel dat er constant mensen in de buurt waren die alles in de gaten hielden , denk dat ik thuis compleet in paniek zou raken ..

17. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik moest beide keren in het ziekenhuis bevallen i.v.m. slechte start zwangerschap en het krijgen van sondevoeding.
    Bij de eerste bevalling bleef de placenta vastzitten en had ik veel bloedverlies. Dit was een reden om de tweede bevalling in het ziekenhuis te laten plaats vinden. Dat was maar goed ook want dit overkwam me nog een keer en had een bloedverlies van ruim 3 liter. Er is in een recordtempo een OK geregeld en ik heb gelijk nieuw bloed gekregen. Als je dit thuis hebt en dan nog naar het ziekenhuis moet daar moet ik niet aan denken, de tijd die je dan verliest is wel heel erg veel.

18. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Poeh....ik ben zo verschrikkelijk blij dat ik in het ziekenhuis ben bevallen, wilde dit eerst al wel, maar had later besloten om toch thuis te bevallen. Een paar dagen voor de bevalling (precies 36 weken zwanger), vertelde de vk dat ik niet boven mocht bevallen, omdat ik te zwaar zou zijn en ook omdat de trap te smal en steil zou zijn om mij evt. naar beneden te krijgen.
    Met 36+3 dagen braken mijn vliezen en toen werd het toch het ziekenhuis. Ben nog ingeleid (dus dubbele medische indicatie eigenlijk), omdat mijn weeen niet op gang kwamen. Bevalling etc ging helemaal goed, ook de geboorte van de placenta. Maar toen besloot mijn baarmoeder om niet samen te trekken en heb ik een fluxus gehad. Ben 3 liter bloed verloren ( :confused: dan ligt dat op je houten vloer) en met mijn zoon ging het ook alles behalve goed (5 dagen op NICU gelegen....24 uur na de bevalling beide overgeplaatst naar een ziekenhuis 50km verderop :( ). Ik vond het een hele positieve (op bloedverlies en NICU na dan) ervaring. Ik vond de verpleegkundigen en verloskundigen (zat ook nog eens in een wisseling van diensten) erg fijn en aardig!

Ook al zou ik de volgende keer thuis willen bevallen, zou het helaas bij willen blijven, want ik moet op medische indicatie weer in het ziekenhuis bevallen. Daarom ben ik blij dat ik het positief ervaren heb, anders zou ik er de volgende keer verschrikkelijk tegen opzien!

19. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    ooh...ik ga dan wel naar een andere gyneacoloog, want die vond ik verschrikkelijk! Hij had beter slager ofzo kunnen worden....Meneer stelde zich niet eens voor toen die tussen mijn benen dook.....

20. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    zeker geen spijt van

ik wilde al graag in het ziekenhuis bevallen wilde echt niet thuis!
    het is mij super bevallen
    aangezien ik niet zo'n fijne vk gehad wie alles niet zo sireus nam
    had ik in het zh een super verpleegkundige!
    en het was maar goed dat ik in het ziekenhuis was ivm mijn extreme bloedverlies en mijn dochter kon niet goed ademen dus is meteen aan de zuurstof gegaan en nagekeken door meedere kinderarten

bij deze zw mag ik niet thuis bevallen dus moet weer naar het zk
    dit vind ik echt niet erg want wil echt niet thuis bevallen !

Deel Deze Pagina