wanneer ben je bevrucht?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Amfy, 29 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ik neem aan dat je banner (vandaag 13 weken en 6 dagen) gelijk staat met de termijnecho?
    In principe is je eisprong rond ongeveer je zwangerschapstermijn - 2 weken geweest dus dan zou je 11 weken en 6 dagen geleden bevrucht zijn dus dan is het van de seks van 0 tot 7 dagen ervoor.

2. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    De ovutest klopte bij mij niet. Had een regelmatige cyclus en de eisprong is toen ik zwanger ben geworden zeker 3 dagen geweest. Ina mij bbz is het allemaal wat gevoeliger en heb de innesteling gevoeld. Had die avond zo pijn het was op onze huwelijksreis waar we veel van elkaar genoten hebben ;) dus kan er niks van zeggen. En de daadwerkelijke bevruchting en innesteling kan bij iedereen verschillen. Ik heb een 2de 20 wkn echo gehad en hij legde uit dat er geen vaste richtlijnen zijn voor het uitrekenen van wanneer precies de bevruchting en innesteling heeft plaatsgevonden. Tegenwoordig houden ze alles precies bij en hij zegt dat het wel 2 wkn kan duren voor de innesteling kan plaatsvinden, waardoor de embryo ook pas later gaat groeien. Ik hoop dat jullie er nog begrijpen :p. Je bent afhankelijk van zo ontzettend veel nevenfactoren.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Skatje Twee dagen voor de eisprong bevrucht is onmogelijk.;) Het kan wel zijn dat de zaadcellen van een vrijpartij van twee dagen van tevoren nog in je lichaam aanwezig waren en op de dag van de eisprong voor een bevruchting hebben gezorgd. Zaadcellen blijven gemiddeld 2-3 dagen in leven. Een eicel is alleen een aantal uren na de eisprong te bevruchten. Het moet op hetzelfde moment in je lichaam aanwezig zijn. Een bevruchting voor de eisprong kan dus niet.

4. Ior

Ior Niet meer actief

Hier op dinsdag 11dec verplicht nummertje ivm samenlevingstest. (negatief volgens gyn)
    Woensdag 12dec eisprong, dus waarschijnlijk woensdag ook bevrucht :D

5. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    20 juni posi getest, precies op mijn nod. Dus heb mijn ei precies 14 weken daarvoor, op de 6e gehad. Ik tempte, vandaar dat ik dat ook weet.

6. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Weet ik, zie mijn post erna ;)

7. Webje

Webje Bekend lid

6 okt 2012
    503
    100
    43
    Op mijn man zijn verjaardag.. Manlief is dus ook erg trots haha toevallig was dit ook bij mijn zus zo haha

8. beverly

beverly Actief lid

28 jan 2008
    294
    0
    0
    Hier een groot vraagteken......Heb voor de 2e ronde ovutesten gebruikt.
    3 oktober ongesteld geweest, 16 oktober 1 positieve ovutest gehad (de rest was wit.).
    Dan volgens alle rekenmiddelen 9/10 juli uitgerekende datum.
    Bij de termijn echo op de zogenoemde berekening van alle sites zou ik 11,2 weken zwanger zijn. De meting van de baby kwam constant uit op 12 week en zelfs 1 maal op 12,1.
    Dus de uitgerekende datum is en blijft volgens de verloskundige 5 juli.
    Volgens haar zijn de berekeningen van de echo altijd juist. Maar voor mij blijft het een raadsel.

9. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Mijn nod viel ook op ml's verjaardag hihi!

Deel Deze Pagina