Wanneer ben je er nou TE VEEL bezig met zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Silla, 26 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hi Ladies,

Misschien horen jullie het soms ook in je omgeving..." Als je er niet te veel mee bezig bent, wordt je misschien sneller zwanger"...

Wanneer wordt het zwanger worden een obsessie?
    Wat kun je er aan doen?

Ik weet het nl. niet. Misschien ben ik er teveel mee bezig, maar de wens ik ook zo groot. Maar ondanks ik probeerd forums te vermijden, te veel bezig zijn met klussen e.d., gewoon lekker mijn levendje lijd die ik voor het stoppen met de pil ook had, vorkje prikken met vrienden, verwen dagjes enz. enz. blijft het gevoel van snel zwanger worden toch??
    Ik ben nou eenmaal een "mien ongeduld "(zoals mijn oma mij vaak noemde), of ik nou met vakantie wil, een fiets wil kopen of andere zaken die ik graag wil, ik ben gewoon wat dat betreft een ongeduldig type...

Hoe ervaren jullie dat? En hoe gaan jullie hiermee om...

Greetz Silla

2. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Tja daar ben ik ook wel eens benieuwd naar.

Volgens mij is iedereen die een kleine wil, er wel mee bezig lijkt me.
    Misschien de een iets meer als de ander.

Neem me iedere keer voor, om niet op het forum te komen. Maar het is gewoon verslavend. Kijk iedere dag wel even.
    HEb nu net m'n ongi achter de rug, dan ben ik er nog niet zoveel mee bezig. Maar zodra m'n ei er aan komt, ga ik overal op letten.
    En ben ik er dus van zelf weer meer mee bezig

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ach ik weet niet hoor of het nou echt zoveel uitmaakt.
    Zou daarom je ei niet springen dan ofzo ??? Wat is het idee erachter ? En ook een lekker makkelijk advies van anderen.
    Ik ben zwanger geweest ik was toen zomaar zwanger (2e ronde) ik was er toen veeeeel meer bezig dan nu. Ik ben nu 3 rondes verder en nog niet zwanger. Dus tja...
    Maar ben wel benieuwd wat het idee er achter is.

4. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    Meid,

Ik begrijp precies wat je bedoeld. Ik ben ook echt ongeduldig van aard.
    Het is pas mijn eerste poging maar het lijkt wel of ik al drie maanden zwanger ben zo voel ik me.

Ik probeer er niet aan te denken, maar ik sta ermee op en ik ga ermee naar bed. Ik denk dat je gewoon moet accepteren dat je zo bent ;)

Gewoom lekker van je af schrijven op het forum dan gaat de tijd lekker snel!

X Wendy.

5. Linda76

Linda76 Actief lid

4 jun 2006
    377
    0
    0
    Net als Corina ben ik er vlak na mn ongi niet zo mee bezig. Bij mij begint het zo rond mijn eisprong dat ik weer heel bewust er mee bezig ben. Het wordt volgens mij een obsessie als je echt aan helemaal niets anders kunt denken, over niets anders meer praat en het dus ongezonde vormen aanneemt. Dwangmatig dingen gaan doen omdat dat zou moeten, dat soort zaken. Wat Nemo zegt geloof ik ook wel: je eisprong komt toch wel :) Er is niets mis mee om iets heel graag te willen hoor ;) Groetjes Linda

6. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    hihihhihi
    Dat had ik ook de eerste ronde!!!
    En het forum is erg verslavend dus idd de tijd snel gaat...

7. Heel76

Heel76 Actief lid

15 jul 2006
    266
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heel herkenbaar dit :)
    Probeer zelf ook het 'gewoon' over me heen te laten komen en te zien wat er gebeurd, maar ondertussen..........

Ik ben het typje van ik wil iets, dus gelijk regelen. En dit valt nu eenmaal niet te regelen.

Ben ook vanaf het moment dat ik weet dat mijn eisprong is geweest bezig met wachten op die beroemde/beruchte dag.

Vraag me af of het nog meer gaat spelen naarmate het langer duurt!

Groet
    Heel

8. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Het forum is bovelal erg informatief en reuze gezellig!

Ik sluit me bij de andere aan hoor, de eerste 2 weken gaat t wel maar de weken na de ei ga je er bewuster mee om.

Ik voelde vorige maand allemaal steekjes en pijntjes...Ik meen zelfs de innesteling gevoeld te hebben;)en werd gewoon ongesteld

Deze keer voel ik niks eigenlijk...alleen een beetje spanning in me borsten..geen steekjes geen pijntjes of niet noemenswaardig...

Ga ik me daar weer mee bezig houden..zie mijn topic *geen pijntjes en steekjes*

Een ieder is ermee bezig meis en jah de gezegde teveel ermee bezig kan verhinderen,geen idee waar dat op slaat, zwanger raken is uiteindelijk iets lichamelijks en niet iets geestelijks...las ik op een site..

succes all

9. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Sorry hoor, maar 'er niet teveel mee bezig' zijn vind ik onzin!...

Ten eerste moet je er wél actief iets voor doen ;)
    Maar ook hoop ik dat, als mensen er voor gaan, ze het ook écht willen. En als je het wilt, wil je het liever z.s.m. toch? Als ik pas over een jaar zou willen zou ik nu niet stoppen met de pil/condoom.
    Dus ik denk dat het gewoon een loze opmerking is, er veel of weinig mee bezig zijn.

En aangezien we allemaal in hetzelfde schuitje zitten kunnen we hier lekker ons ei kwijt :)

10. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Op het moment ben ik er super mee bezig.
    Voorheen was dat niet het geval.
    Ben een jaar geleden gestopt met de pil en we vreeen 'gewoon' wanneer we daar zin in hadden. Cyclus, ovulatie etc etc...ik had er de ballen verstand niet van.
    Een collega zei tegen me dat ik uit moest gaan vd 10e dag na m'n menstruatie en dan om de dag zou moeten gaan vrijen.
    Gedaan, maar er gebeurde niks.
    Overlijden van m'n schoonvader hakte er ook behoorlijk in en we waren niet zo meer bezig met een kindje maken/krijgen totdat....
    ik ineens zwanger bleek te zijn. Juist toen ik er niet zo gefocused op was!!
    In mijn geval klopte het dus wel dat ze zeggen als je er niet zo mee bezig bent dat het gebeurt en als je iets heel graag wil /mee bezig bent het soms op zich laat wachten.
    Heb een MK gehad en ben nu heel erg bezig met weer zwanger willen worden!!
    Geen idee hoe het met m'n cyclus/eisprong zit etc.., maar het gevoel ..brandende verlangen is hevig!!
    Op het forum ben ik iedere dag te vinden omdat ik wijzer probeer te worden omtrant m'n eigen lichaam en omdat ik het fijn vind om dingen te delen.
    Een beetje verslavend is het wel, maar ach :oops: ;) er zijn ergere dingen!

Mirre

11. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    @ Mirre,

Ik heb in mei een een MK gehad en sindsdien...IS DE DRANG ontzettend, maar soms ook vermoeiend.
    En de dagen dat het minder met me gaat, gezien ik zo ongeduldig ben betrap ik mezelf erop dat ik weer meer met de MK bezig ben...
    Vandaag zou ik precies 15 wkn zwanger zijn en bijv. van de week dacht ik zelfs...$^$%^$W#^% als ik die MK niet had gehad was ik niet zo bezig met mijn cyclus, vrees voor een komende ongi, "verplicht" klussen...

Maar goed hoe ongeduldig ik ook ben....hier kan ik me hart luchten en zal toch het op moeten brengen om maar af te wachten...

Greetz Silla

12. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    @Silla,

Oh zo herkenbaar! Hier is de MK nog pril, maar ik ben ook erg ongeduldig van aard. Zoals jij ook schreef....anders was ik nu bijna 9 weken zwanger geweest....vrijdag.
    Het geeft soms een onmacht gevoel, want je kunt er helemaal niets aan doen/veranderen ..alleen maar "klussen" ..en duimen & hopen
    Ik moet lachen om mezelf , want ik ben echt een TEPELFIEL :oops: :oops: :oops: hahaha volgens mij bestaat dat woord niet eens! ;)
    Aan de hand van m'n vreemde borsten/tepels kwam ik erachter dat ik zwanger was en nu kijk ik steeds weer naar beneden, krijg er bijna een stijve nek van! :p ;)

Mirre

13. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Zie je wel..we zijn allemaal t zelfde!!

tepelfiel :confused:

Ben ik dan een tietenfiel? ;)

14. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Hihihihihi Tepelfiel.
    Ik heb vanmezelf al grote borsten en heb daar eigenlijk weinig gevoel in. Echter sinds ik gestopt ben met de pil zijn ze gevoeliger geworden. De enige keer dat ik dacht ja het is raak is toen ik niet meer lekker in mijn BH zat, want de gespannenheid, aders e.d. is nu voor mij erg normaal geworden, dussss nu maar hopen dat we snel verandering zien in onze borsten hihihihhi
    Ik zie trouwens dat Marie voor ons bijna hetzelfde gependeld heeft ik 2 meiden en jij J + M !!!

15. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Hihi en de meiden die teveel testen heten dan testofiel!

16. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    heb jij nou net je banner aangepast silla...of heb ik er gewoon overheen gekeken?

Meissie ff een hele dikke knuf...ik weet wat t is...

17. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Ohh dat ben ik ook !!!
    Gezien mijn onrgelmatige cyclus heb ik deze maand al met 28 dgn en met 31 dgn getest (zie verloop cyclus onder mijn naam). Zelfs toen ik zwanger was heb ik er 5 testen tegenaan gegooid + 1 bij de HA...

Groetjes Silla
    Tietenfiel
    Testifiel hihihihhi

18. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    @Ninetje
    hahaha je moet je ergens aan vast houden he...
    Daar heb ik echt verandering in gezien en voelde dat toen ik zwanger was. Voor de rest ben ik bang dat ik me dingen ga inbeelden zo van: Ehh dat steekje zou wel eens...YES..kunnen zijn

@Silla
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, beiden een duo!!
    Lijkt me super hoor een tweeling hahaha van mij mah het!

19. Silla

Silla VIP lid

31 jan 2006
    11.064
    0
    0
    Noord - Holland
    Nee dat heb ik al een aantal dagen...
    Het is vandaag alweer 9 wkn geleden dat ik me MK gehad heb, moet er de laatste tijd veel aan denken...beetje dubbel allemaal, want ik ben ook erg bezig met zwanger worden...

20. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    ik zeg maar zo: het moet maar net dat ene eitje zijn dat matcht met het juiste celletje.
    dat kan de eerste keer toevallig gelijk zijn maar ook pas na 2 jaar...

you never know.

Deel Deze Pagina