hahaha ninetje dan ben ik zeker een tietofiel, want de laatste 2x heb ik al een week voor ik mijn periode moet krijgen , zware zeer doende titie's.... en van mezelf vindt ik dat ik er niet teveel mee bezig ben, ben op het moment meer met andere dingen bezig (gyn-onderzoeken) de behoefte om zwanger te worden is groot maar ergens het gevoel dat het dit keer wel eens lang kan duren... en mischien juist daarom dat ik er ook niet zoveel hoop op heb (zaterdag) we zullen wel weer zien... succes meiden...
Wat moet je toch met die schoonmoeders hè Liesbeth, mijn schoonmoeder is verder een schat hoor, kan goed met haar overweg, maar op dit vlak hebben we duidelijk een verschillende mening.
Hey Silla! Idem dito! Ik ben er zelf ook teveel mee bezig, alhoewel het nu een beetje beter is (zie ook mijn berichten -> Zwanger worden, voor mijn verhaal. Ben gestopt in januari met de pil, omdat mijn wens om kinderen te krijgen té vurig was. Ik dacht dat is vlug geklonken beetje klussen én hopsa MAAR niet dus! Enkele maanden geleden vertelde een vriendin (W. genaamd) me, dat ze zwanger was. Een ongelukje, maar toch welgekomen! Ik natuurlijk jaloers en liep een hele dag lastig met die ene vraag: WAAROM IK NIET? (heb s avonds zelfs gehuild) Een maand later, uitgenodigd op een trouwfeest van een andere vriendin (E.), krijgen we als verrassing bij de openingsspeech: en in januari verwachten we ons eerste kindje . Nu, je moet weten als achtergrondinfo- dat E. nog maar pas (nog geen maand) was gestopt met haar pil. Ik kon mijn tranen niet meer bedwingen, en heb terug gehuild. Voelde me wel schuldig, maar de klap was zó hevig voor me. Zelfs mijn vriend wist niet dat ik er zo mee bezig was. Het trouwkoppel heeft me getroost en gezegd: jij bent de volgende! Uw tijd komt nog! Heel lief, maar de gevoelens hebben lang aangesleept. Het is nu niet gemakkelijk met twee vriendinnen in de vriendenkring, de gedachte ik wil zwanger worden even opzij te zetten. Telkens wanneer ik ze zie, gaat het over BABYs! Heb ondertussen twee weken verlof gehad, én omdat ik thuis geen internet heb, had ik me voorgenomen: even geen FORUM meer zodat ik alles op een rijtje kan zetten. Weet je wat ik heb gedaan om alles een beetje te vergeten? Praat er met iemand over! Ik praat nu mee, over babys (JAWEL!) samen met mijn vriendinnen én over hun zwangerschap! Het helpt! Echt waar! Silla, we zullen samen duimen voor mekaar én steunen. Ik ben een luisterend oor! Groetjes uit België! xxx
Hai meiden, Ach alles waar TE voor staat is niet goed he? Maar ik vind zelf (en volgens mij mijn vent ook) dat ik er wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeel mee bezig ben. Toen wij wilde proberen zwanger te worden was het gelijk de eerste keer raak. Helaas na 9 weken een miskraam gehad. Nu na de miskraam is de wens nog veel groter. Qua emoties zit het ook allemaal veel dieper. Elke beeb op tv (je kent die schattige reclames wel) krijg ik natte oogjes, vanochtend lag de Wij ouders weer op de deurmat waardoor ik weer eventjes van slag was. Iedereen vind dat ik mijn lichaam wat rust moet geven na de miskraam maar voor ons kan het niet langer wachten. Wij zagen onze beeb (ok was nog maar een foetus) al als een echt kindje en waren lekker aan het fantaseren. Elke dag, elk uur elk minuutje denk ik aan babies (hmm is dat net zo vaak als mannen aan sex denken haha ) en ik vind dat ik mijn leven er niet om moet laten draaien maar ik hoop echt dat het deze maand raak is. En ook voor jullie meiden die ook druk bezig zijn. Ik geloof niet dat ik minder snel zwanger zou worden omdat ik er veel aan denk alleen de teleurstelling zal des te groter zijn wanneer het niet raak is... thats all. Succes allemaal... en lang leven het forum! Liefs, Gaby
He Gaby, Ik weet precies hoe je je voelt!!! Mijn vriend is er wat minder mee bezig dan ik helaas, maar overaal zie ik baby's. Een vriendin van mijn collega is maandagavond bevallen van haar 3e kindje super leuk... Maar dan ga ik weer zitten malen...ik had nu 15 wkn zwanger had kunnen zijn en had kunnen pronken met mijn buikje... Maar goed onze tijd komt (hopelijk HEEL snel)!!!
@ Liesje, Ik zou niet weten met wie ik erover kan praten, nog niemand in mijn omgeving is bezig met zwanger worden. Ze weten wel dat ik bezig ben maar ze begrijpen het gevoel (c.q drang) niet, de kwaaltjes de tegenslagen enz enz.... Ik neem het ze ook niet kwalijk. Mijn vriend is erg nuchter maar leeft op zijn manier mee... Dus voor mij is dit forum een zegen want hier wordt ik begrepen...we gaan nl. allemaal hetzelfde traject door... Soms kom ik bewust een paar dagen niet, eerst zat ik op meer forums maar ik hou het nu alleen bij deze, van de andere heb ik ff tijdelijk afscheid genomen.... Ik heb wel met mijn vriend afgesproken dat we deze maand zoveel mogelijk gaan klussen...mocht het dan niet lukken (na 7 mnd en 3 mnd na de MK) wil ik toch maar echt een pauze nemen, van het forum, zwanger worden enz... Eerst wilde ik nog ovu.tests gaan proberen maarre ik merk nu gewoon dat het geduld op raakt!!! Maar goed we wachten maar gewoon weer af... Greetz Silla
@Gaby en Silla, Heel herkenbaar wat jullie voelen. Ik voel precies hetzelde . Ongeduldig, Teleurgesteld als het niet gelukt is, Overal babies en zwangere meiden, Wachten op de , Als je je hart wilt luchten... Liefs van mij
Nou, de afgelopen keer was ik er ZEKER weten teveel mee bezig. Komende weken PROBEER ik in ieder geval niet alle pijntjes en auwtjes te voelen. 8)
Hi Silla & andere meiden, Ik lees af en toe (ehhh elke dag ) mee met de verhalen van meiden die tegelijk met mij zwanger waren geworden (op een babyforum). En dan lees je dat ze de allemaal rond die 17 weken zijn... en dan denk ik wow ik had ook 17 weken geweest en met een trotse buik rond gelopen. Nu aan dekende kan ik al weer traantjes in mijn ogen krijgen. Ik ben wel een emotionele muts er van geworden hoor. Maar tuurlijk zie ik die emotionele buien ook weer als een voorteken dat ik misschien wel zwanger ben . Mijn ventje vroeg gisteren en wat denk je... ben je zwanger... en tuurlijk zei ik ja (hopen doe ik altijd). Hij gelijk blij! Hij heeft al langer een kinderwens dat ik heb, grappig genoeg want je leest of veel sites juist andersom. Ik denk dat ik het in januari wanneer onze beeb anders geboren zou worden het best moeilijk zal krijgen. Denk jij er wel eens aan hoe je die dag zou beleven? Raar he? Ik heb wel alvast zwangerschapstesten in huis gehaald (haha ik kan er niets aan doen, wil goed voorbereid zijn hoor) voor het geval dat.... Toen ik de vorige keer zwanger was heb ik er geloof ik 5 testen tegenaan gegooid ik geloofde er niets van haha. Zo ongelovelijk als je in de eerste ronde zwanger raakt. En nu lag ik gisteren op deze site zoveel trieste verhalen.... hmmm daar werd ik niet vrolijk van. Dan denk ik weer wat als het niet gaat lukken. ja ja zit lekker twijfelachtig in elkaar. dat is duidelijk haha. Nou nogmaals sterkte enne ik vind het gezellig hoor om er over te kletsen. Ik heb ook niemand in de buurt die het begrijpt. En tja ondanks mijn vent een echte babywens heeft voelt hij het toch allemaal anders aan. Maar ik moet hem wel de eer geven dat hij er 1000% voor mij was tijdens de zwangerschap en miskraam. Hij was zooooooooooooooo lief. Ok laat ik niet in ene het hele forum volschrijven. Fijne dag en tot later
Velobabe, Ach ik mag helemaal niet klagen natuurlijk de eerste keer gelijk zwanger (helaas MK na 9 weken) en nu 1 maal ongesteld geworden en bleek niet zwanger te zijn. Maar je hoopt wel... en je bent wel heel veel er mee bezig. Mede doordat je al zwanger (eventjes) bent geweest hoop je extra dat het snel weer raak is. Maar wie weet deze maand.... blijf hopen natuurlijk. Silla, ik heb ook ovulatietesten besteld indien ik niet zwanger ben deze maand. Mijn cyclus is na de miskraam anders dus ik weet niet zeker of we op het juiste moment hebben geklust (blijf het een stom woord vinden maar dat gebruikt iedereen hier op de forum). Wil gewoon meer of liever gezegd weer inzicht krijgen in mijn cyclus. Maar ehhhh mijn menstruatie mag ook 9 maanden wegblijven hoor als daar een mooie gezonde beeb tegenoverstaat liefs, Gaby
Hoi Gaby, Ik vind het echt naar voor je (die miskraam). Duim dat we allebei in de komende ronde geluk mogen hebben Misschien een idee als we elkaar kunnen overtuigen pas overtijd te testen (hopen dat we daar de kans voor krijgen en de wegblijven). Liefs en succes
Hi Velobabe, De miskraam was/is inderdaad een zeer nare ervaring. Totdat ik het zelf meemaakte dacht ik er altijd vrij licht over. Onder het mom van 'dan had het niet zo mogen zijn', 'volgende keer beter', etc. Nu weet ik beter. Maar het 'probleem' is, dat wanneer je zwanger bent je al denk aan de baby als hij geboren is en je bent al je hele leven aan het veranderen (auto & huisje kijken, op zoek naar creche). En daarbij natuurlijk al die hormomen die loskomen... man dat is niet normaal. Ik herkende mijzelf af en toe niet... de nuchtere meid die de hele dat emotioneel was haha. We gaan ervoor... nog 9 dagen over zo. Maar ik weet niet of mijn cyclus weer terug is naar 30 dagen of dat hij tussen miskraam en ongesteldheid zat namelijk 35. Dat zou wel heel lang zijn. Maar ze zeggen dat het normaal is dat het langzaam op gang komt. Vroeger was je alles behalve jaloers op meiden met een korte cyclus omdat ze vaker/sneller ongesteld waren maar nu je zwanger probeert te worden is het wel anders he Ik heb nu testen in huis die je 4 dagen van te voren kan doen haha dus of ik netjes wacht... denk het niet hoor. Ik zie de meerwaarde er ook niet van in. Ach misschien wel als ik veel langer door moet gaan (wat wij niet hopen) want dan wordt het een kostbare zaak al die testen Zo te zien moet jij nog druk 'klussen'! Succes. Liefs, Gaby
Hoi Gaby, Heb het gelukkig zelf niet meegemaakt (klinkt gemeen, maar zo bedoel ik het absoluut niet). Het lijkt me echt heel moeilijk. Wij zijn nog niet eens zwanger en denken en praten al heel veel over het kindje wat we hopen te krijgen. En zijn mega ongeduldig. Ik hoop dat je cyclus snel weer regelmatig is en dat de eerste test die je doet gelijk positief is... Het duurde ons in de 1e ronde ook te lang. Eerst getest 3 dagen voor mijn NOD negatief en daarna overtijd negatief. De volgende dag was ik ongesteld, maar nu zijn de duivels weer weg en gaan we ervoor. Welke wondertesten heb jij gekocht? Ik heb er nu nog 1 over van de set van drie van CB. Liefs en succes, Velobabe
hey meiden er TEVEEL mee bezig zijn heeft denk ik toch ook niets te maken met het al dan niet zwanger geraken... maar ik push mijn ventje niet in het klussen... en nu even een biecht: het was sinds 10 juni geleden dat we geklust hebben. Reden: Op 10 juni is mijn vriendin getrouwd én op dat feest hebben ze als verrassing aangekondigd dat ze hun eerste kindje verwachten. Het sloeg bij mij in als een bom én heb gehuild van ontgoocheling -voor mezelf-. Mijn vriend was ook verrast dat ik zo emotioneel reageerde. Ik reageerde zo, omdat mijn vriendin nog maar 1 maand gestopt was met de pil én BAM... ze had al prijs! Sinds die nacht hebben we niet meer geklust. Mijn vriend heeft -denk ik- bewust niet aangedrongen om het hele gedoe een beetje opzij te zetten. Wel lief hé, maar ik miste onze klusjes in bed wel! Iemand dezelfde ervaring? xx
@Liesje25 Bah, wat vervelend voor je. Het is natuurlijk leuk voor je vriendin, maar het is zo confronterend. Ik had het een tijdje terug ook met een vriendin. Ik ga niet dagelijks met haar om ofzo. Ken haar van het sporten, maar dacht dat ze niet sportte vanwege pijn in haar rug. Ik naar haar toe van joh, hoe is het nou met je rug? En wat zegt ze: Ik heb geen last van mijn rug. Ik ben zwanger! Mijn reactie: Oh, eh, eh (denk, denk, wat zeg je dan ook alweer...) GEFELICITEERD, toen besefte ik pas dat ik zelf ook echt toe ben aan een kleintje. Mijn verloofde / aanstaande heeft dat nu eindelijk ook. Mijn advies is probeer niet te veel aan anderen te denken. Hoe moeilijk dat ook is. Als ik haar nu zie met haar dikke buik ben ik zo jaloers...(dit laat ik natuurlijk aan niemand merken). Heel veel succes gewenst. Hoe lang zijn jullie al bezig? Groetjes
Hey Velobabe We zijn aan de 6e ronde toe! Ik weet wel dat ik er niet teveel aan mag denken. Ik heb me nu zo'n ovulatietest gekocht via de Webwinkel... misschien even proberen. Ik ga proberen om mijn vriend wat te stimuleren om te klussen rond mijn vruchtbaarste periode. Ik zeg wel.. Proberen... want hij is altijd zo moe als hij van het werk komt én hij gaat meestal later slapen dan ik. Bedankt alleszins voor je steun! Doet deugd om zo met iemand te kunnen praten op het forum! En ja... Het is écht niet plezant wanneer je die vriendinnen tegen komt. Die éne vriendin is ons café-bazin (goede vriendin) én dat is niet evident wanneer je weekend er eens langs gaat. Heb besloten minder te roken én minder te drinken na mijn verjaardagsfeestje volgende week zaterdag. Ik ga me nog eens goed laten gaan! Groetjes annelies
Heee Ladies!!! Hoe is het hier?! Nou met mij prima, ben ff een tijdje niet geweest geloof ik. Sinds gister (ja ja komtie...krampofiel ) heb ik een ongi gevoel in mijn onderbuik, wat waarschijnlijk betekend dat mijn eisprong er eerder aan komt dan mijn banner aangeeft!!!! Spannend, we zijn om de dag aan het klussen dusssss dat zou toch moeten betekeken dat het toch wel snel raak zal zijn. Ik zie dat sommige vanons dicht tegen de eisprong aan zit en anderen al bijna kunnen gaan testen!!! Spannend hoor....
Hi Silla, Ja nog een paar daagjes en dan kan ik testen. Ik denk dat ik het vrijdag gaan doen. Alleen is dan mijn ventje niet thuis, dus misschien zou ik tot zaterdag moeten wachten..... maar tuurlijk harstikke nieuwsgierig. Naja nieuwsgierig.. ik ben gewoon zwanger en ik wil daar graag een bevestiging van ontvangen en een test kan dat geven. Succes met het maken van je beeb. Liefs, Gaby
Hi Silla, Ja vrijdag test doen en dan een leuk toepasselijk cadeautje te kopen en de volgende dag nog een saampjes een test doen. Hij wilt het tuurlijk ook zien om te geloven. Hmmm dan moet ik tuurlijk nog ff shoppen vrijdag He succes en ik laat het nog weten hoor. Liefs, Gaby