Hallo allemaal, Wij zijn nog niet officieel bezig voor een 2e, maar hebben een 2,5 week geleden een ongelukje gehad met het condoom. Dit zou volgens mijn agenda precies gebeurd zijn tijdens mijn vruchtbare periode. Ons zoontje is nu ruim 5 maanden oud en als hij 1 is willen we voor een 2e gaan. Dit is ook de reden dat ik niet aan de pil wil voor de 6/7 maanden die we nog moeten. Kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat ik mezelf niet was door het pilgebruik. Dus dan maar de condooms. Maargoed, iedereen weet dat daar ook wel eens een ongelukje mee kan gebeuren. Afgelopen zaterdag had ik mijn ongi moeten krijgen, maar zoals ik al verwachte, kwam deze niet. Mijn langste cyclus tot nu toe was 30 dagen. Nu ben ik (ja ik weet het) pas 3 dagen overtijd. Heb vanmorgen er een test tegenaan gegooid, maar zoals ik al verwachte was deze negatief. Het lijkt een beetje op wat mij vorigjaar is overkomen. Ik moest stoppen met de pil omdat ik er niet goed van werd. De dokter had me het advies gegeven dat ik mijn lichaam maar even zelf op gang moest laten komen. Na 4 weken geen ongi te bekennen, ook toen had ik het gevoel dat ik niet ongi zou worden. Getest na een paar dagen, maar negatief. Pas na 2/3 weken testte ik positief. Achteraf gezien heb ik die keer een hele lange cyclus gehad doordat ik dus met de pil was gestopt. Maargoed, nu ben ik dus niet aan de pil en lijkt het erop dat ik opeens weer een lange cyclus ga krijgen. De reden hiervan, ik heb werkelijk geen flauw idee. Zijn er meer meiden die dit gehad hebben?
zo in de maanden na de bevalling is je lichaam nog niet geheel op orde en kan dus ook cyclus nog aardig in de war zijn. test volgende week (of later) nog eens succes