Je bent moeder wanneer jij je moeder voelt Als dat is bij het zien van een positieve test ook al verlies je dat kindje met 6 weken zwangerschap of als je een kindje adopteert en je die voor het eerst ziet Niemand kan voor jou bepalen wanneer je je moeder voelt
Ik heb dan ook gelijk duidelijk gemaakt dat ik al zo'n 1,5 jaa moeder was, alleen niet zichtbaar... tja sommige mensen kunnen gewoon lompe opmerkingen maken (helaas).
Je bent moeder, wanneer jij dat in je hart zo voelt. Voor de buitenwereld ben je moeder wanneer je een kind hebt, maar dat doet niets af aan jou gevoel.
Ik was super gelukkig dat ik moeder zou worden (zwanger) Ik was super gelukkig zodra ik haar voor het eerst in mijn handen had en voelde me toen pas echt een moeder (geboren)
Ik voelde me tijdens de zwangerschap al een beetje mama. De eerste uren en dagen na de bevalling vond ik wel wat onwennig. Ik vond zoon geweldig, maar vroeg me tegelijk wel een beetje af; wow, hoor jij nu echt bij mij? Daar moest ik me even doorheen en toen voelde ik me echt mama. Hoewel, ik heb nog steeds wel m'n dagen dat ik me geen echte mama voel hoor. Niet in de liefde voor onze kinderen natuurlijk. Dat is altijd, overal. Maar ik associeer mama zijn ook nog steeds met 'alles strak georganiseerd en netjes in orde en onder controle'. Als ik dan weer eens zo'n periode heb van complete chaos, zooi kwijt, te laat, uitpuilende wasmanden enzovoorts. Dan heb ik vaak meer het gevoel dat ik mama 'speel' dan dat ik mama 'ben'.
Mama in wording tijdens de zwangerschap en pas een paar weken na de geboorte kreeg ik steeds meer het gevoel dat ik echt mama ben en kan zeggen mijn dochter. Heb het nu nog af en toe dan praat ik over haar en dan denk ik..Ja mijn dochtertje ♡
Ik heb een miskraam gehad met 12 wk en voelde me mama van een vlindertje. Ons kindje had ook een 'werknaam' (zie ondertekening). Niemand in mijn omgeving vind mij een moeder. Nu praat ik mee met Lieve Engeltjes en ik voel me eindelijk wat beter en vind erkenning!
helemaal met je eens! Mooi gezegd.. Mijn god,nu op oranje tv een soort jumpstyle video over sinterklaas.