Wanneer ben je moeder?

Discussie in 'De lounge' gestart door ButterflyNova, 14 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Je bent moeder wanneer jij je moeder voelt
    Als dat is bij het zien van een positieve test ook al verlies je dat kindje met 6 weken zwangerschap of als je een kindje adopteert en je die voor het eerst ziet
    Niemand kan voor jou bepalen wanneer je je moeder voelt

2. Islah

Islah Niet meer actief

Ik heb dan ook gelijk duidelijk gemaakt dat ik al zo'n 1,5 jaa moeder was, alleen niet zichtbaar... ;) tja sommige mensen kunnen gewoon lompe opmerkingen maken (helaas).

3. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    885
    113
    Je bent moeder, wanneer jij dat in je hart zo voelt.
    Voor de buitenwereld ben je moeder wanneer je een kind hebt, maar dat doet niets af aan jou gevoel.

4. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ik was super gelukkig dat ik moeder zou worden (zwanger)

Ik was super gelukkig zodra ik haar voor het eerst in mijn handen had en voelde me toen pas echt een moeder (geboren)

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.259
    113
    Vrouw
    Wenen
    Precies.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.870
    19.295
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik voelde me tijdens de zwangerschap al een beetje mama. De eerste uren en dagen na de bevalling vond ik wel wat onwennig. Ik vond zoon geweldig, maar vroeg me tegelijk wel een beetje af; wow, hoor jij nu echt bij mij? Daar moest ik me even doorheen en toen voelde ik me echt mama.
    Hoewel, ik heb nog steeds wel m'n dagen dat ik me geen echte mama voel hoor. Niet in de liefde voor onze kinderen natuurlijk. Dat is altijd, overal. Maar ik associeer mama zijn ook nog steeds met 'alles strak georganiseerd en netjes in orde en onder controle'. Als ik dan weer eens zo'n periode heb van complete chaos, zooi kwijt, te laat, uitpuilende wasmanden enzovoorts. Dan heb ik vaak meer het gevoel dat ik mama 'speel' dan dat ik mama 'ben'. ;)

7. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Mama in wording tijdens de zwangerschap en pas een paar weken na de geboorte kreeg ik steeds meer het gevoel dat ik echt mama ben en kan zeggen mijn dochter. Heb het nu nog af en toe dan praat ik over haar en dan denk ik..Ja mijn dochtertje ♡

8. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Mooi gezegd dat is hier ook weleens van toepassing.

9. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ik heb een miskraam gehad met 12 wk en voelde me mama van een vlindertje. Ons kindje had ook een 'werknaam' (zie ondertekening). Niemand in mijn omgeving vind mij een moeder. Nu praat ik mee met Lieve Engeltjes en ik voel me eindelijk wat beter en vind erkenning!

10. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

helemaal met je eens!
    Mooi gezegd..

Mijn god,nu op oranje tv:$ een soort jumpstyle video over sinterklaas.

11. libelle85

libelle85 Actief lid

23 jul 2012
    140
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik voelde mij echt moeder toen ze op mijn buik werd gelegd!

Deel Deze Pagina