Hallo allemaal, Ik ben net gebeld door de verloskundige. Ik mag gewoon thuis bevallen en ook gewoon op de eerste etage. Mijn verloskundigepraktijk heeft gewoon bepaalde afspraken gemaakt met het ziekenhuis en daarin hebben ze afgesproken dat als je bmi boven de 40 is dat je verplicht thuis moet bevallen. Ze kijken niet naar je gewicht. Stel dat je toch naar het ziekenhuis moet, dan moet je zelf de trap aflopen en dan op de brancard. Ze tillen helemaal niemand naar beneden, tenzij je halfdood bent oid. Dus ik ben gerustgesteld en helemaal blij met dit bericht. Ze zei er wel bij dat het voor elke regio en verloskundigenpraktijk kan verschillen. Dus wil je zekerheid, vraag het dan gewoon even na bij je eigen verloskundigenpraktijk. xx
Een vriendin van mij (woonachtig in Enschede) moest in het ziekenhuis bevallen omdat ze te zwaar is. Blijkbaar vinden ze het in Enschede sowieso risicovoller als je 'wat' zwaarder bent, want op de eerste verdieping bevallen was ook NOT DONE! Ziekenhuis was de enige optie. 25 kilometer verderop (waar ik dus woon) mag je gewoon thuis bevallen. Het zij in je slaapkamer of benedenverdieping (als ik het gewicht van mijn vriendin zou hebben) Een andere vriendin van mij (ook zwaarder dan ik) mocht wel thuis bevallen, maar idd op de eerste verdieping. Zij woont ook in Almelo. Zoals je ziet, het verschilt per plaats/regio enorm! Ik zou gewoon even navraag doen en dan je besluit nemen.
Ik ben echt verbaasd hierover, was nooit in me opgekomen dat hier regels voor zijn.....maar weer wat geleerd..
hoi meiden, heb net mijn BMI uitgerekend, en kwam op 37.3...dat word dus ziekenhuis.. maar is dat dan dcoorverwijzing of eigen initiatief? want Menzis verzekerd alleen als het via een doorverwijzing is.. en als je in het ziekenhuis moet bevallen, moet je dan alsnog van die klossen onder je bed? en waar dienen die voor? xx
Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was woog ik 82 bij een lengte van 1.76 en mijn verloskundige vond dat echt VEEEEEEEEEEEEL te zwaar , uiteindelijk ben ik gigantisch aangekomen en woog ik zeker 104 kilo met 38 weken, uiteindelijk nog 2 kilo aangekomen maar bij de 100 kilo zei de VK dat ik in het ziekenhuis MOEST bevallen omdat ik over de 100 kilo woog (mensen geloofden het niet eens als ik vertelde dat ik over de 100 woog, maargoed), vond het zelf ook wel vreemd maar uiteindelijk werd het ook medisch (ze had in het VW gepoept). Renate, de klossen zijn volgens mij bedoeld voor de kraamhulp, dan hoeft ze niet zo diep te bukken bij jouw verzorging (mag niet van de arbo ofzo), dacht ik hoor.... Ik weet niet zeker hoe het zit met de verzekering, volgens mij als het op doorverwijzing is betaal je niks, als het op eigen initiatief is (naar het zkh gaan) dan betaal je alleen je eigen risico... P.s. alle kilo's zijn er weer af hoor, weeg weer netjes 83 (nog teveel, maargoed )
hoi meiden.. ik heb ontzettend in de stress gezeten omdat ik naar de VK moest en de vraag wilde stellen of ik in het ziekenhuis moest bevallen. ik heb namelijk een BMI hoger dan 35 en weeg zwaarder dan 100 kilo.. maar het blijkt dus te zien dat je lang niet ALTIJD EN OVERAL in het ziekenhuis moet bevallen als je BMI hoger is dan 35! dus bij deze bedankt dat ik me zorgen heb gemaakt om niks.. ik kan gewoon thuis bevallen
Het verschilt i.d. heel erg per regio. Ik mocht gewoon thuis bevallen en woog met 37 weken 102 kilo..
Dan zou mn huis dus opeens vol staan met collega's van mn vriend Volgens mij stoppen de weeën er dan acuut mee. Wat een horror scenario. Gelukkig ben ik toch al van plan in t zh te bevallen. Maar ga toch eens navraag doen, want als ik in t zh MOET bevallen vanwege mn gewicht, dan wordt dus alles vergoed.
hey cris hier hebben ze dus een keer bij een collega gestaan.met een tas en een hoogwerker dus 8 man.die was dus ook boven en die hebben ze dus op de plank door het raam de hoogwerker naar beneden gehaald. ik moet er niet aan denken dat ze mij hier ooit op halen als ik dat boven de 100 kg ben laat mij maar liggen ze komen er niet in haha. het staat in de arbo van de broeders ze mogen boven de 100kg niet tillen
Ik mocht van mijn vk helemaal nie thuis bevallen ook nie beneden en woog 116 kilo ze wilde het risico niet nemen vond het erg jammer maar ga zo ie zo weer proberen om thuis te mogen bevallen achteraf moest ik bij de eerste zo ie zo ziekehuis
Echt drama dit. Ik zei het tegen mn vriend en die moest er ook niet aan denken dat zijn collega's zouden komen. Maar zei hij, ik kan dan aangeven dat ons korps niet moet komen. Nee lekker, zeg ik, dan komen ze van t dorp hiernaast. Hoe dan ook, tis gewoon hell als welk korps dan ook moet komen. Heeft t hele dorp weer wat te lullen. haha
hey hey wij wonen in een app ik ben ook te zwaar dus moet ook in t ziekenhuis bevallen maar...!mijn vk vertelde dat dit niet de enige reden is ook ivm extra risico's die evt op kunnen treden ivm overgewicht!dus tja ik heb me erbij neergelegd als ik echt had gewillen had t gekunt maar idd met brandweer en zie t niet zitten dat de plaatselijke brandweer waar ik een aantal jongens van ken mij hier naar beneden moeten tillen haha kzie het beeld al helemaal voor me ik denk dat de keus dus ook voor iedereen op zich is! succes liefs sjaantje
Je gaat afvallen? Ik snap niet dat mensen hier moeilijk over doen. Het brengt meer risico's met zich mee als je overgewicht hebt, waarom dan niet het zekere voor het onzekere kiezen en gewoon in het ziekenhuis bevallen? Waarom is dat zo'n ramp? Het gaat toch om de gezondheid van jou en je kindje? Niet om wat prettiger is?
bij mij hebben ze niets over gezegd ben dan ook niet boven de 100 maja dat kan nog welgebeuren... Bij de zwangerschap van kyana heeft niemand mij wat gevraagd... zou me niet te druk maken
Heb t aan mn vk gevraagd en ik mag best thuis bevallen. Deze regel geldt alleen als je een bmi van 35/40 hebt VOOR dat je zwanger bent zegt ze.
eigenlijk is het raar dat ze kijken naar het bmi voor je zwangerschap. ik woog aan het begin van mijn zwangerschap 111 en aan het einde 118. na de bevalling 107. er zijn vrouwen genoeg die 85 wegen en ook op 118 uitkomen aan het eind van de zwangersschap. ik heb ook nooit iets over de regel gehoord maar dat is denk ik omdat ik zo ie zo onder controle van de gyneacoloog stond. maar op het ziekenhuis hebben ze het nooit over mijn gewicht gehad en de risico's die daarbij horen. ben dus wel in het ziekenhuis bevallen omdat ik hoorde dat 50 procent van de vrouwen die thuis bevallen tijdens de bevalling naar het ziekenhuis moeten. de bevalling in het ziekenhuis was super!
Zoals ik dus. Ik kom elke zwangerschap tussen de 20/25 kilo aan Waarvan er standaard steeds 10 a 13 kilo blijven plakken Bn het helemaal met je eens hoor. BMI aan t eind vd zwangerschap lijkt mij ook eerder de doorslag te geven.