leuke tips om de laatste loodjes door te komen

Discussie in 'De bevalling' gestart door kwekkie, 20 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwekkie

kwekkie Actief lid

1 jan 2009
    102
    0
    0
    Hoi ben inmiddels 40 weken en 2 dagen zwanger. Omdat alles steeds zwaarder wordt en omdat de baby niet is ingedaald, ga ik niet zo lang meer weg of zo ver. Zit dus nu voornamelijk rondom huis, en begin me te vervelen.

Zit nu wel wat in de tuin en lees een boek of zit op internet. Af en toe fiets ik een stuk. Alle vrienden werken en alle klusjes in huis zijn gedaan. Behalve af en toe een wasje en dat soort zaken die gewoon doorgaan.

Hebben jullie nog leuke tips om de laatste dagen door te komen? Ik heb al een rompertje geborduurd (een eendje erop). Want ik ben geen thuiszit type en als dit nog twee weken duurt, verveel ik me straks rot.

Alvast bedankt voor jullie tips en succes allemaal.

2. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Wij hebben hier een recorder en film1 dus ik neem zoveel films op die ik overdag kan kijken die vriendlief niet wil zien. Verder probeer ik toch smiddags even 2 uur te gaan liggen. Mijn avonden zijn wel langer dat ik extra tijd met vriend heb savonds. Meer komt er hier ook niet uit eigenlijk, want ik kan geen kant meer op. Als ik op pad ga is het toch alleen met mn vriend. Balen he? Ik hoop dat je snel mag bevallen en niet door hoeft te lopen net als mij tot 42 weken.

3. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    o, ik weet wat je bedoelt... :rolleyes:
    Vervelend he als je niet meer echt ver weg durft? Ik doe zo klein mogelijk boodschappen, zodat ik steeds weer terugmoet, haal elke keer 1 boek bij de bieb (zelfde reden, maar ook omdat ik elke keer denk dat ik toch niet nog meer boeken uit kan lezen). Verder is dit weer heerlijk, kan je af en toe nog wat in de tuin rommelen ofzo. Of een stuk wandelen of fietsen inderdaad.
    Ik heb mijn dochter gelukkig nog als afleiding en tijdverdrijf, maar vandaag zit ze op het KDV en verveel ik me dus ook dood. Op een gegeven moment heb je gewoon al je klusjes wel gedaan... Sorry, maar ik heb niet dé tip voor je... Gewoon blijven rommelen in en om huis, kleine klusjes doen, lezen, wachten...

4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Waar ik nu mee bezig ben maar wat ook heel erg leuk is om te doen als je moet wachten is een digitaal fotoalbum maken. Ik wil vanaf het begin tot haar geboorte een digitaal fotoalbum. Dus foto's van de test, buiken, kamertje en uiteindelijk geboorte. Ik heb ook een echt fotoalbum daar komen foto's in van geboorte tot 1 jaar.

Pff en verder vooral genieten van het mooie weer haha maar dat doe je al ;)

5. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Foto's inplakken en/of een digitaal fotoalbum maken is inderdaad een leuk klusje voor tijdens je verlof. Maar ja... ook dat is hier alweer 'klaar'... :rolleyes:

6. butterfly1983

butterfly1983 Actief lid

29 mrt 2006
    359
    0
    0
    Hoi Hoi

Ook hier een zwangere die ongeduldig aant wachten is!
    Vooral omdat mijn zoontje 2 en halve week te voreg was.
    Ook ik heb gelukkig veel afleiding van mijn zoontje maar ook zoals nu hij bij het KDV is verveel ik me. Ook hier zijn de klusjes gedaan.

Tip:
    Waar ik me wel veel mee bezig hou zijn de babysite/ dreumessite.
    Ontzettend leuk om te maken en bij te houden van je kindje.

In ieder geval ontzettend veel succes als het zover is dames!

7. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik mag niks meer doen en zit al 3 weken opgesloten thuis en daarvoor al heel veel omdat alles tochal steeds moeizamer ging. ik moet nog 7 weken als ik er niet overheen ga. ik draai ook in het kringetje rond van beetje voor de tv hangen beetje buiten zitten beetje pc hangen paar uur naar bed en nog een beetje pc hangen en beetje bank hangen beetje tegen iedereen aanzeuren dat ze dit of dat moeten doen en na het eten is het mijn bedtijd. dat is zo ongeveer mijn leventje op het moment. het goede nieuws is dat het weer voorbij gaat en jij bent al met je laatste dagen bezig
    ( hopen we dan maar he ;) ) ja sorrie hier ook niet echt zinvolle tips...

sterkte en succes met de bevalling.

8. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Wat mij hielp was een vast dagritme aan houden.
    's Ochtends uitslapen
    Uitgebreid douchen en opmaken en zo
    Ff op internet
    Lekker recept uitzoeken om 's avonds te koken
    tussen 11 en 14 komen er leuke programma's op de BBC, dus die keek ik altijd
    dan ff naar de winkel en/of rondje lopen
    iets in het huishouden doen
    uitgebreid koken
    En zo was de dag alweer om.

9. melanie88

melanie88 Lid

4 feb 2009
    57
    0
    0
    Ja dat vind ik ook lastig. Ik zit vanaf eind januari thuis omdat mijn contract niet verlengd is. En ik weet soms ook niet hoe ik de dag door moet komen. Huis is nu inmiddels wel schoon :p Dus dat doe ik ook niet iedere dag. Meestal sta ik smorgens even op met mijn vriend. Samen wat eten en dan ga ik tv kijken en een beetje op internet. Dan een paar uurtjes later ga ik weer even terug naar bed. Dan lekker douchen enz. Beetje lezen. De was... Nou dan is de dag zo voorbij ;)

10. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Handwerken!

Ik heb in de laatste weken spullen gekocht om zelf kaarten te maken. Van de andere stellen van zwangerschapscursus kregen we een geboorte kaart en de kaart die we terugstuurden had ik zelf gemaakt. (Zo heb je ook een doel met kaarten maken). In de bieb kun je leuke boeken vinden over kaarten maken en het is niet al te moeilijk.

Deel Deze Pagina