Endometriose

Discussie in 'De lounge' gestart door Amare, 17 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amare

Amare Niet meer actief

Ik heb een vraagje voor degene die bekend zijn met endometriose.

Er is bij mij zo een 1,5 jaar geleden een milde vorm van endometriose vastgesteld.
    Ik heb echter sinds een maand of 2-3 verschrikkelijke rugpijn voor mijn menstruatie.
    Is dit iets wat aan de endometriose gerelateerd kan zijn?

2. Sifra

Sifra Niet meer actief

Ik herken dit idd als endometriose klacht.
    Een lage rugpijn, uitstralend in bekken en benen.

3. Amare

Amare Niet meer actief

En dan ook buiten de menstruatie om?
    Bij mij lijkt het steeds te komen na de eisprong.
    En zodra de menstruatie begint verdwijnt de rugpijn ook gelijk.

4. Sifra

Sifra Niet meer actief

Ja, juist buiten de menstruaties om.
    Ik zou het omschrijven als een doffe pijn.

5. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar.
    Hier tijdens menstruatie last vanaf navel tot net boven de knie.
    Zowel voor als achterkant.
    In een warm bad is dan erg fijn..

6. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Hier ook herkenbaar.

7. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Ja hier ook erg herkenbaar

8. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Heel herkenbaar! Ik heb/had het ook op mijn middenrif waardoor ik tijdens de menstruatie en eisprong veel pijn aan mijn rechterschouder heb/had.

Omdat ik maar twee opties had, de pil slikken (die ik absoluut niet meer wil ivm bijwerkingen) of opereren (zeer risicovolle operatie aan het middenrif) ben ik vijf weken onder behandeling geweest van een Chinese arts dmv acupunctuur en kruiden.

Ik ben nu al enkele maanden van al mijn klachten af!! :D

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Dat past bij de kenmerken en dat kan ook trekken naar de benen.
    Heb laatst al opgezocht wat de kenmerken zijn want ik heb het idee dat er ook dingen niet goed zitten en per maand is het erger. Ik wacht nu tot de oude arts weg is en de nieuwe komen.(vrouw en dat vind ik in dit geval toch prettiger).

10. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Heel herkenbaar.
    Ik had ook op een paar dagen na altijd pijn.
    Nu in de kunstmatige overgang gebracht met lucrin om alles tot rust te brengen en dan verder kijken. Of operatie of toch nog weer een andere vorm van anticonceptie. Vreselijk want kan zo slecht tegen hormonen.
    Maar ja menstruatie is nu eenmaal niet aan te raden bij endometriose. Rotziekte is het.
    Sta je onder behandeling voor de endometriose?

11. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    ook hier herkenning

12. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Herkenbaar...Ik weet pas sinds mijn operatie van afgelopen september dat ze endometriose hebben gevonden(en gelijk weggehaald)... Ik weet er nog niet zo goed mee om te gaan en de kans is groot dat het weer gaat aangroeien doordat mijn eierstokken er nog zitten... Nu rond mijn eisprong heb ik die klachten ook weer,en straks rond de tijd dat mijn menstruatie zou moeten komen ook weer...
    Weet niet of je nog onder behandeling staat nu maar zo niet,trek aan de bel,succes meis!

13. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Mag ik vragen waarom je eierstokken niet verwijderd zijn? Zie in je handtekening dat de rest wel weggehaald is...
    Was dit een bewuste keuze om bijv. nog niet in de overgang te komen? en wat waren hierbij dan jouw overwegingen?

als dit een heel gevoelig onderwerp is waar je liever niet op antwoord dan begrijp ik dat.

14. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    hier (nog?) geen endometriose geconstateerd, wel onlangs mri gehad ervoor maar daar niks afwijkends te zien. eerstvolgende (en laatste) stap wordt een kijkoperatie.

ik heb tijdens menstruatie o.a. ontzettend lage rugpijn, pijnstilling helpt hier ook niet bij. Die rugpijn is er overigens pas bijgekomen sinds ik bevallen ben, daarvoor nooit gehad.

Je zou nog medical taping kunnen proberen (ze noemen het een menstruatie pleister, kan zowel op buik als ook tape op je rug), misschien geeft dat wat verlichting van je klachten.

15. Amare

Amare Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties.
    Ik ben niet onder behandeling voor de endometriose.
    Ik ben anderhalf jaar geleden geopereerd en heb een half jaar nadien nog een MRI gehad en dat was het. Ik heb na de operatie Clomid gebruikt en nu sinds vorig jaar mei Menopur.
    De rugpijn is er al een aantal maanden, maar we dachten dat het van de hormonen was.
    Maar nu ik al 1,5 maand niet spuit vroeg ik me af of het van de endometriose kon zijn. Misschien toch eens voorleggen.

16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Kun je ook endometriose hebben zonder krom te liggen van de pijn?

Mijn kenmerken: pijnlijke borsten ( van de week leek het of iemand er naalden in stak in de linker borst) voel heel duidelijk de eisprong en doet meestal 2 dagen pijn (voelt naar maar ligt niet krom van de pijn) rugpijn, pijn net voor het ongesteld zijn en meestal 2 dagen. Mijn buik is een paar cm onder de navel altijd gevoelig als je daar duwt. Verder niet echt last van. Hoofdpijn is meestal ook 2 dagen in de maand. Niet te vergeten ik zet echt uit en voelt vervelend en heel heeeeeeeeel moe.

17. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    hoi owly,

klinkt me meer als PMS klachten....welke ook heel vervelend kunnen zijn, ben er zelf ook behoorlijk bekend mee helaas.
    je schijnt wel homeopathische middeltjes te hebben (monnikspeper als ik het goed onthouden heb) die hierbij zou kunnen helpen.

Amare, is een andere oorzaak van de rugpijn al uitgesloten? ben je bijv al langs een fysio geweest ervoor?

18. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Dat mag je zeker wel vragen maar ga ik hier niet op in,het ligt ook idd gevoelig maar dit is ook niet mijn topic ;)

19. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Ik ga toch maar naar de huisarts misschien heeft die nog tips. Monninkspeper zal ik in ieder geval opzoeken, bedankt!

Deel Deze Pagina