Ik ben ingeleid met 39,3 weken vanwege een plotseling hoge bloeddruk. De baby zat nog zo lekker dat hij anders waarschijnlijk nog wel even was blijven zitten. Maar doordat de bevalling ondanks het inleiden niet goed op gang kwam (wel zeer heftige weeën door de gel maar trage verstrijking, nauwelijks ontsluiting en de baby daalde niet in) werden het veertien helse uren (weeënstorm van 12 uur en een ruggenprik die niet werkte) en een keizersnede. Als ik weer mocht kiezen koos ik denk ik voor medicatie tegen de hoge bloeddruk en wachten op een spontane bevalling.
Bij mijn dochter met 39.3 doormiddel van een inleiding na langdurig gebroken vliezen. en bij mijn zoon 40.1 spontaan.
Ik ben 4 x bevallen met 37,5 37,6 (inleiding) 37,1 en 36,1 (inleiding). Ik had met de inleidingen al ontsluiting en ben zelf ook met 37 weken geboren. Ik denk dat het erfelijk is. Ik word nu in de 38ste week ingeleid, maar weet niet of ik dat wel haal
Met precies 41 weken zwangerschap! Mijn zoontje was aan de grote kant en ik was er ook wel een beetje klaar mee en wou echt heel graag bevallen. Uiteindelijk een spoedkeizersnede geworden omdat zoonlief niet onder het schaambot door kwam.
Bij de eerste vanaf 38 weken geprobeerd de bevalling in te leiden (omdat hij groot was) met een paar dagen hormoongel en daarna nog een ballonkatheter, maar lukte niet. Uiteindelijk met 40 weken spontane weeën en uiteindelijk 1 dag later met een spoedkeizersnede gehaald. Bij onze 2e zoon kreeg ik spontane weeën met 35 weken en 5 dagen. Uiteindelijk met precies 36 weken met een spoedkeizersnede gehaald.