Onze dochter van 14 mnd is niet zo heel vlot met het krijgen van haar tanden.Dit in vergelijking met mijn andere 2 kinderen. Nu kreeg ze met 10 maanden haar 2 snijtanden onderin.Met 11 maanden 2 voortanden bovenin.Nu krijgt ze haar 5de snijtand onderin.De tandjes zien er heel mooi uit maar ik vind dat ze zo langzaam groeien in lengte.Ze steken echt wel een heel stuk uit maar vlgns mij moeten ze echt nog wel een aantal milimeters groeien voor ze hun uiteindelijke lengte hebben bereikt. Kan dit zo lang duren? Ik heb weleens gelezen of gehoord dat ze soms wel tot een half jaar tot een jaar door kunnen groeien.Zou toch vreemd zijn als ze korte tanden zou houden. Iemand een idee hierover of ervaring? Gr Ingrid.
Bij mijn meisje is haar 3e tand pas sinds 2 weken ofzo door! Ook laat dus.. Ze kreeg met 10 maanden haar 2 ondertanden en de afgelopen 3 maanden, zie ik haar 2 voortanden en haar 2 hoektanden al zitten onder het tandvlees, de bekende witte bobbels. Het duurde dus een eeeeuwigheid voor die ene doorkwam en de andere 3 zijn nog niet eens door. Ik maak me er totaal geen zorgen over. Wat ik hiermee wil zeggen is dat het naar mijn idee écht wel even kan duren voordat tandjes helemaal door zijn, dus ik zou me er maar geen zorgen over maken...