Onze kleine meid van net 4 maanden heeft de laatste week erg last van buikkramp (denk ik) Ze is dan écht introostbaar.. We zijn al ruim 3 weken gestopt met sab simplex en het ging erg goed Hoe kan dit zo ineens? Ze krijst het uit!! Meestal eind vd middag en savonds Iemand ideeen? Tips?
Wat sneu! Denk je daar vanaf te zijn he Was je al met hapjes begonnen? Het zou kunnen dat haar darmpjes daar nog niet helemaal klaar voor zijn en er niet goed op reageren.
Ik heb 2x hapjes gegeven (zat een week tussen) En die dagen erg huilerig, dus mee gestopt! Maar krampjes blijven...
Agh wat zielig! Doe je rijstebloem door de fles? Kunnen ze ook behoorlijk van de rel zijn. Hoe poept ze?
Nee niks veranderd aan haar flesvoeding Ook nogzelfde merk (kv) En zelfde fles (difrax) Poept om de dag Heeft ze wel moeite mee Is vaak donkergroen en dik Ik doe al 10cc extra water geven per fles Zit er wel heel erg aan te denken om over te stappen op ander merk Groeie start Maar ja dat kan ook weer erge kramp geven Pfff
Aaaaaah wat zielig, ik weet dat bij Thomas juist de krampen stopte na een week fruit geven. Is wel 1 nacht even heeeeeel heftig geweest schok me kapot en wilde bijna naar het ziekenhuis rijden, maar toen was hij ineens stil...... Sinds dien heeft Thomas geen krampen meer gehad, alleen is dit natuurlijk geen garantie bij elke baby.... Als ze kramp heeft helpt het misschien om onder de douche of in bad te stappen daar ontspande Thomas van en dan gaat de kramp ook weg ze moeten juist ontspannen maar ja door de pijn spannen ze juist aan... (En tja hoe leg je dat een baby uit...) En mocht dat niet helpen "dubbelvouwen" in je armen dan komt er druk op darmen/buik waardoor lucht naar buiten gaat voornamelijk via scheten. En heen en weer lopen door die trillen komt de lucht ook los... Belangrijkste probeer jij rust uit te stralen hoe moeilijk het ook is. Ik deed ademhalings oefeningen zelf waardoor ik de rust in mijn lichaam bewaarde is erg moeilijk als je kleintje het uit krijst van de pijn, maar je hebt wel snel effect sneller dan dat je zelf ook heel onrustig bent. (Of in elk geval je lichaam onrustig is)
Het kan ook een groeiperiode zijn (officieel rond de 19 weken, maar de aanloopfase kan al vanaf 15 weken). Hier sinds een week ook al een onrustig kind met veel huilen. Ook ontlasting die dik en groen is. Als je denkt dat het poepen moeilijk gaat kan je ook Lactulose halen bij de drogist. Zag het van de week gewoon bij de babyafdeling staan).
Gelukkig blijf ik zelf altijd erg rustig! Dan helpt t beste... "Dubbelvouwen" in mn armen heb ik indd gedaan en dan rondlopen/wiegen. Dit werkte goed en uiteindelijk in slaap gevallen. Wel erg onrustig met slapen. Ondertusen heeft mn schoonma infacol gehaald, ga ik maar geven ....
Nee infacol moet je niet geven! Dat wordt door meerdere instanties afgeraden. Het veroorzaakt met regelmaat obstipatie en dan krijgen ze nog heftigere krampen (heb ik met mijn dochtertje gehad). Beter is dan om cinababy te geven..al is helemaal niks het beste. Maar begrijp goed dat dit ook niet alles is. Wij hebben uiteindelijk in het ziekenhuis gezeten met onze kleine. Krijste het ook uit van de krampen. Heel veel sterkte en hopelijk is het snel voorbij
Heb je een draagdoek/draagzak? Veel rond lopen verminderd vaak de krampjes omdat ze dan met hun buikje tegen jou buikje zitten. Ook op de buik in de box een tijdje wil wel is helpen, dat de lucht er beter uit kan, kunnen ze beter scheetjes laten en boeren vaak. Verder zou ik zelf de assistent van de huisarts bellen en vragen wat hun aanraden om te doen voordat ik van alles van de drogist zelf zou gaan geven. Soms hebben ze handige tips, soms ook niet. Dan kan je als nog je moedergevoel volgen en zelf iets halen bij de drogist. En pas met groente/fruit beginnen bij 6 maanden. Als ze al gevoelige darmpjes hebben kan je beter langer wachten zodat de darmpjes nog kunnen doorrijpen. Alleen melk is tot 6 maanden voldoende. En een dikke knuffel voor jou! Top dat je zo rustig kan blijven.
Dit heeft onze kleine ook gehad, opeens enorme krampjes, ontroostbaar, ziekenhuis opname die op niks uitdraaide en een CB die aangaf dat 'het wel over zou gaan.'. Ik mocht van hun niet veranderen van voeding, omdat ze er volgens hun dan al eerder last van had moeten hebben. Toch eigenwijs geweest, en overgestapt op Hipp, biologische voeding uit Duitsland. 3 dagen overgangs periode gehad, eerst 1 schepje met Nutricia, daarna 2 schepjes etc, etc. Na 4 dagen, heel ander kind! Geen krampjes meer, en poepte alsof het een lieve lust was. Misschien een idee om zelf ook naar andere voeding te kijken?
Ben er echt over na aan t denken ja, andere voeding... Maar ben zo "bang" dat ze last heeft van de overgang Dat ik straks 24/7 met een krijsende meid zit door biikpijn Wil t nog even aankijken Overdags vrijwel geen last Wel nu al 3dgn niet gepoept
Begrijpelijk, de eerste dag ging bij ons ook niet over rozen, dag twee was een lichtelijke verademing, dag 3 huilde ze mini-beetjes na de voeding, dag 4 was een luxe, zelfs een nacht door kunnen slapen! Niemand kent je kindje beter dan jij, durf op je mama-instinct te vertrouwen.
Ik had ook zoiets met Siem! Ik ben begonnen toen met cinna baby en heeft er helemaal geen last meer van! ik geef 3x daags 3 druppels. Dus misschien een goede tip...
Bedankt voor jullie tips meiden!! Ik ben dezelfde dag (in overleg met CB) ander fv gaan halen. Kruidvat extra care. Ik meng dit met Kruidvat standaard. 3schepjes standaard, 2,5 schepjes extra care, 180 cc water. Nou geloof t of niet! Meteen poepen. Heeeel veel poepjes erna. Weer een zachte buik en niet meer gehuild. Ook alweer elke dag gepoept nu! Baby blij-> mama blij!