Wanneer bericht van PSZ?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Martine1983, 9 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Hallo dames,

Onze zoon is vorige week 2 jaar geworden.
    Korte tijd na zijn 1e verjaardag hebben wij hem al aangemeld voor een PSZ hier in de buurt. Hiervan hebben wij een korte bevestiging ontvangen. Toen hij vorige week jarig was ontvingen we een kaart van de overkoepelende organisatie met algemene info dat een kind vanaf 2 jaar naar de PSZ mag etc. Zover waren we dus al..

Maar wanneer kunnen we nu daadwerkelijk informatie ontvangen wanneer hij mag beginnen?
    Natuurlijk bel ik wel als ik niets hoor, maar ik vroeg me even af wat een normale gang van zaken is want ik heb hier totaal geen weet van. Zelf vind ik het logisch dat als ik een aanmelding heb verstuurd, ik dan ook t.z.t. informatie krijg over hoe nu verder. Ook als het i.v.m. een wachtlijst misschien wat langer duurt.

Hoe is dit bij jullie gegaan?

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Gewoon even bellen hoe het ervoor staat met de wachtlijst. Dit isnl. Bij elke psz anders.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Dat verschilt denk ik per psz. Hier was een lange wachtlijst en in principe wordt je pas gebeld als er ook plek is. Voor sommigen dus pas met 2,5 of nog later afhankelijk van wanneer je ingeschreven hebt. Tussendoor hoor je dan verder niks...echt pas wanneer je kindje kan komen.
    Toevallig zit mijn oppaskindje op dezelfde psz en hoorde ik met het halen en brengen van hem af en toe hoe de stand van zaken was. En hoorde ik dus in feb dat er in april een plekje zou vrijkomen...maar dat was puur omdat ik daar toevallig al rondliep.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bij ons krijg je ongeveer een maand van tevoren een brief dat je kindje op die-en-die datum mag beginnen. En daarna belt de leidster je op om de precieze tijden af te spreken.

Ik zou gewoon een keertje naar het hoofdkantoor bellen om te vragen hoe lang het ongeveer nog duurt. Als hij bijvoorbeeld pas eind dit jaar geplaatst kan worden, dan weet je tenminste hoe of wat. Ligt erg aan de wachtlijst. Hier was toen de oudste begon wel een wachtlijst, op het moment bijna niet.

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Pas als er plek is

Hier met 1 jaar al ingeschreven in 2 psz (va 2 en va2.5 jaar). Tot nu toe beide geen plek in vooruitzicht. Heb gebeld en kans is dat in oktober komt plek vrij pas

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij kregen een week of 2 van te voren bericht en een uitnodiging. Overigens kan ik je nu adviseren om pas na de zomervakantie te gaan beginnen. Wennen en daarna 6 weken vrij is verwarrend en je betaalt die vakantie ook gewoon hoor!

7. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Bedankt dames. Ik ga maar even bellen dan, dan weet ik hoe de zaken ervoor staan.

Bedankt voor de tip, had ik nog helemaal niet aan gedacht.

Deel Deze Pagina