Misselijk en werken??

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door muisje14, 22 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Vandaag ben ik voor het eerst echt heel beroerd. Heb ook diarree (al is die nu redelijk onder controle)

Dus vanmorgen ziekgemeldt. Ze weten dat ik zwanger ben (ook vanwege de MK) dus je zou begrip verwachten.... maar krijg je te horen..... o ja nu zitten we wel met een bezettingsprobleem. Maar ja ziek is ziek he.....EN of ik vanmiddag ff wil bellen of dat ik morgen kom, want morgen zit er anders alleen een invalkracht. Ja kan wel zeggen ik ben ziek...dan zegt ze....weet je dat nu al??? en als ik zeg ik kom wel dan zou ze kunnen zeggen ....maar dan had je vandaag ook wel kunnen komen....
    Ze hebben hun antwoordt toch altijd wel klaar denk ik.

Ja idd ziek is ziek. Pffff ik meld me heus niet voor de lol ziek. En die collega die ik sprak die komt nog werken als ze haast 40graden koorts heeft. Ook een beetje overdreven. Maar wel altijd op een ander zeiken als die ziek zijn.
    Ik werk nu sinds februari daar (al werk ik al wel 3 jaar binnen de organisatie) en ik ben 1 x echt ziek geweest, en de andere ziekmelding ivm met mk en curretage (maar ja das ook weer logisch) en nu dan misselijk.

Merken jullie ook weinig begrip van je collega's?
    Ik werk overigens op een secretariaat met allemaal vrouwen en dat is vaak toch een bepaalde onderlinge sfeer die niet helemaal lekker loopt.

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Altijd moeilijk... Ik ben zelf ook iemand die vaak maar door gaat je moet altijd doen waar jij je goed bij voelt.

Zelf ben ik ook 16 weken 24 uur per dag misselijk geweest (zonder over te geven) maar ik was juist blij dat ik ''moest'' gaan werken dan kon ik er minder mee bezig zijn thuis ging ik lamlendig op de bank hangen en voelde ik mij steeds akeliger en zieliger haha.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Als je te ziek bent om te werken, dan kun je niet werken en moet je je ziekmelden.
    Maar als je alleen maar 'misselijk' bent vind ik dat eerlijk gezegd geen reden om je ziek te melden. 't Is wat anders als je voortdurend moet overgeven, maar dat schrijf je niet.

Ik denk dat bijna iedere pril-zwangere een paar weken lang goed misselijk is. Zolang dat geen extreme vormen aanneemt, kun je daar in principe nog wel mee functioneren. Of dat voor jou geldt, kun je alleen zelf beoordelen. En als jij vindt dat je echt niet kunt werken, moet je je niets aantrekken van wat men ervan vindt.

In elk geval sterkte gewenst, hopelijk voel je je gauw weer wat beter.

4. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.441
    372
    83
    in een huis
    Ik kan het me heel goed voorstellen dat jij je ziekmeld. Echter licht de grens voor het ziek melden voor iedereen anders. Ik zelf heb echt een overgeeft fobie. Brr word nog wat als ik zwanger ben en contstant misselijk ben. Ligt er ook aan wat voor werk je doet. Ik ben altijd alleen aan het werk en werk op een tankstion. ALs ik ech broerd ben zit ik dan wel met een probleem.

Sterkte en geniet van je zwangerschap!
    Groetjes Meis

5. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hanteer de regel: als ik twijfel of ik kan werken, kan ik dus nog wel werken.

Ik ben wekenlang misselijk naar mijn werk gegaan en werk ook nog in de zorg. Onderweg vaker wel als niet over gegeven in de bosjes en hup weer verder. Vaak nog 1 x op het werk en dan was het over al bleef het misselijke gevoel wel. Misselijk was ik toch wel of ik nou werkte of niet.

Heb me 1 x ziek gemeld na 5 weken misselijk te zijn en overgeven want ik voelde me " eng". Rillerig heel slap op de benen en hoofdpijn. Waarschijnlijk omdat ik weinig voedingsstoffen binnen heb gekregen. Twee dagen afwezig geweest en toen ging het weer prima ook met misselijkheid.

Ik vind dat ik prima kan werken als misselijk zijn en Overgeven het enige is. ( ik heb het dus echt niet over extreme misselijkheid he, mensen die uitdrogen etc) vind het persoonlijk onzin om me ziek te melden voor misselijkheid en overgeven alleen maar dat is hoe ik erover denk sorry...

Hoop dat je je snel beter voelt! Want leuk is het niet! Beterschap.

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ben je zo ziek dat je van mening bent dat je niet kan werken....tja dan meld je je ziek.
    Maar om nu je ziek te melden voor alleen wat misselijk zijn, nee dat deed ik niet.

Dat ze graag zo snel mogelijk willen weten wanneer je weer beter bent lijkt me ook vrij logisch? En is het niet zo op ieder werk dat ze dit vragen?

Het is nu natuurlijk niet handig als een werknemer ziek is, dat begrijp jij ook toch wel.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ja lastig is dat, ik bleef wel doorwerken, af en toe spurt naar de wc, inhoud eruit gooien en dan verder.
    Maar het is voor een ander niet in te schatten hoe je je voelt. Alleen wat nu als je nog weken/maanden misselijk blijft? Ziek is ziek, maar heel lang thuis blijven is ook weer zoiets. Dat is een afweging die je moet maken..

8. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Mmm ik snap het wel van jou kant, maar ook die van de baas uit. Je bent echt net zwanger en je geeft aan misselijkheid. Zou voor mij geen reden zijn om thuis te blijven (ik blijf pas thuis met hoge koorts/ontstekingen..) En dat kan ook nog wel duren tot je 4e maand zwangerschap. Dat vind de baas niet leuk uiteraard... Als je ziek bent ben je inderdaad ziek maar uit je verhaal maak ik op dat je ook niet erg overtuigd bent van jezelf zeg maar...

9. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Meisss lekker thuis blijven en niet schuldig voelen.
    als jij je te ziek voelt om te werken moet jij je niet druk maken.
    ik weet dat de mening van andere hard over kan komen.
    ik stuit zelf ook op veel onbegrip.

ik vind niet dat iemand anders voor jou kan oordelen of jij je wel misselijk genoeg voelt.
    jij weet het beste wat jij voelt en moet naar jou eigen gevoel handelen

10. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Ik lees hieboven de reactie `lekker` thuis blijven...daar kan ik helemaal niets mee! Je blijft niet leker thuis, je blijft alleen thuis als je echt echt echt niet meer kan functioneren! En dat is niet echt leker..... Miselijk ben je thuis ook, dus bot gezegd kun je aan het werk. Dan heb ik het niet over HG en extreme vormen van misselijkheid. Je zult je de komende weken nog wel veel vaker beroerd en naar voelen maar helaas hoort dat erbij. Wat iemand anders al melde, bij twijfel gaan werken. Lukt het dan toch niet dan kun je altijd nog naar huis gaan.

11. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Jannanas wie denk jij dat je bent dat je voor iemand anders kan bepalen hoe of wat.
    ik snap haar helemaal dat ze thuis blijft als ze zo broerd is,
    en ja dan kan ze lekker thuis blijven dat is beter dan werken.
    als je rust neemt ben je vaak ook iets minder misselijk.

12. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Ik denk dat ik jannanas ben, maar dat wist je al :D Het is bij wet vastgelegd wnneer je je ziek mag melde ( Wit-grijs-zwart verzuim). Nogmaals: als iemand echt helemaal niet kan functioneren dan kun je ziekteverlof aanvragen. Maar vaak kun je nog wel iets dus dan is 100% <ziekmelden gewoon geen optie. Misschien even overlegen met je baas of je bv iets later kunt starten zodat je de ergste miselijkheid thuis weg kunt werken?
    (Trouwens, ik reageer gewoon op de vraag van ts......dus om dan te gaan roepen 'wie denk je wel niet wie je bent.....' vind ik niet heel nodig)

13. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik vind misselijkheid ook een beetje milde redenom je ziek te melden. Je baas denkt nu ook...dat gaat nog wat worden zo...
    Logisch lijkt me.

Voor misselijkheid meld ik me echt niet ziek. Moet ik echt veel overgeven dat zorg ik dat ik aangepast werk krijg (overgeven op een operatiekamer is een beetje not-done).
    Maar misschien liggen zijn grensen ook wel erg hoog. Ik heb een handoperatie onder lokale verdoving laten doen en ben gewoon met mn mege verband en mitella weer aan het werk gegaan (direct na de ingreep)...wel aangepast natuurlijk. Maarja ik heb 2 handen...dus nog 1 goede die ik best kan gebruiken :)

14. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Owja ik las vandaag trouwens tussen de zwangerschap tips dat het juist helpt om bijvoorbeeld een snelle wandeling te gaan maken als je erg misselijk bent. Moet zeggen dat het veel beter werkt dan op een zielig hoopje te gaan zitten.

15. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Vind misselijkheid ook geen reden om ziek te zijn.

Ik werkte ook gewoon door tot ik naar huis werd gestuurd of als t echt niet meer hng. Maar altijd eerst proberen ! Zelfs tijdens mn mk ben ik door gaan werken.
    of ik nou thuis bloed of op t werk, geen verschil.

Maar goed bij een ieder is de grens anders he, wij kunnen niet voor jou bepalen.

Ik zou in ieder geval als werkgever het excuus ben misselijk, noooit accepteren.

16. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
  17. luckybird

luckybird Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja iedereen is anders. De kans is wel aanwezig dat je maanden misselijk bent. Bij twijfel ga ik gewoon en dan kijk ik hoe het loopt. Je kunt altijd nog naar huis gaan.

18. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Het ligt aan je werk vind ik. Zelf heb ik een zittende baan en ben dus misselijk en wel gaan werken. Af en toe iets lichts en kleins gegeten en zo was het best uit te houden.
    Maar we hebben ook heel veel zorgmensen in dienst en als zij zich ziek zouden melden als ze misselijk zijn zou ik daar echt wel begrip voor hebben. Zij staan de hele dag te sjouwen en kunnen niet zomaar even weglopen bij degene die ze aan het helpen zijn.

19. zustertje

zustertje Niet meer actief

In de zorg kun je ook gewoon werken als je misselijk bent... Werk zelf in de thuiszorg en heb ook gewoon door gewerkt.

20. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.441
    372
    83
    in een huis
    Vond het wel een goede: Bij twijfel kun je gewoon werken!
    Maar moet eerlijk zeggen dat ik mij NOOIT ziek meld. behalve als ik erg misselijk ben. Werk nog liever met koort en griep en noem maar op... Voor iedereen ligt de grens anders. Misschien kun je opzoek gaan naar iets wat helpt tegen je misselijkheid...

Groetjes Meis

Deel Deze Pagina