wanneer bericht ZEZ uitkering?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door leandrotje, 16 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
    #1 leandrotje, 16 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jun 2011
    Hallo,

Ik heb een vraag.

1 week voor ik met verlof ging heb ik een aanvraag gedaan voor mijn ZEZ uitkering. ik weet dat dit eigenlijk al te laat is! want het moest 2 - 4 weken voordat ik met verlof zou gaan.

27 april heb ik een bevestigingsbrief ontvangen dat ze gaan kijken of ik er recht op heb en als er iets mist dat ik zo snel mogelijk een brief krijg.

2 mei ben ik met verlof gegaan, 4 weken voordat ik ben uitgerekend, was 29 mei uitgerekend.

Het is onderhand 16 juni en ik heb nog steeds niks gehoord over wat ik krijg voor ZEZ uitkering. Ik ben onderhand al bevallen en vroeg me af hoe lang het nog kan duren.
    Op de brief staat 8 weken, dat is dus tot 22 juni, maar duurt dat echt zo gigantisch lang?

Ik zit nu dus ook zonder inkomsten al de hele maand mei en dus ook de maand juni. Krijg ik dit wel met terugwerkende kracht of mis ik dat gewoon?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Leandrotje,

Ik heb het kenmerk dat je onderaan je vraag vermeldde uit privacy overwegingen weggehaald.

UWV heeft 8 weken nodig om je aanvraag voor een ZEZ-uitkering te beoordelen. Je geeft zelf al aan dat je rond 22 juni bericht verwacht over de aanvraag. Als de uitkering wordt toegekend ontvang je deze met terugwerkende kracht. In jouw situatie zal dit zijn vanaf 2 mei.

Actuele informatie over de totale duur van de ZEZ vind je hier.

Ik wens je nog een fijne kraamtijd.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

3. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
    Hallo,

het is vandaag 24 juni en ik heb helaas nog steeds geen bericht gehad.

Als ik vandaag nou nog geen brief bij de post heb zitten, moet ik dan bellen of moet ik het nog afwachten?? de 8 weken zijn nou wel voorbij namelijk.

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Leandrotje,

Als je vandaag of maandag geen brief ontvangt over de uitkering kun je bij UWV-telefoon (0900-9294) vragen of de beoordeling al is afgerond.

Geef dan aan dat de beoordelingstermijn die in je ontvangstbevestiging staat is verstreken en dat je graag wil weten wanneer je een beslissing kunt verwachten. De medewerker zal voor je controleren of de beslissing al is afgegeven.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina