Hoi Adriënne, Ik heb een vraag over m'n zoontje. Morgen is hij 2 weken oud. Deze week is het spugen na de voedingen toch weer toegenomen. Dat had hij in de kraamweek ook al. Tijdens het voeden is hij wat onrustig en je ziet 'm vechten tegen de darmkrampjes. Tenminste... zo ziet het eruit. Hij trekt met z'n beentjes en loopt rood aan. Het huilen klinkt dan heel zielig. We gebruiken al 'Infacol' voor we aan het voeden beginnen. Heb je nog andere tips voor ons? Groetjes Baya
Hoi hoi, Ben je al wezen wegen bij het CB? Hoe is het met de voeding? Heb je wel het gevoel dat er genoeg is? Groetjes Adrienne
Hoi Adriënne, Vanochtend gaan wegen bij het CB. Onze kleine man woog 3260 gram met 8 dagen oud en vandaag (16 dagen oud) 3655 gram. De voedingen geef ik overdag nog om de 3 uur. (Daar moet ik hem vaak voor wakker maken) Maar ik blijf twijfelen of hij wel genoeg drinkt. Hij drinkt amper 10 minuten per borst. Soms is hij na 5 minuten al klaar en zelfs als ik de andere borst wil aanbieden, hoeft hij gewoon niet meer. Hij is vaak erg slaperig en is tijdens of alvorens het drinken gewoon niet wakker te krijgen. 's Nachts komt hij op verzoek. Soms zelfs om de 2 uur. En dan heeft hij het dag/nachtrimte nog niet op orde. Zware nachten dus... Ik kolf eens per dag. Maar na een half uur heb ik amper 50 ml uit 2 borsten, dus dat schiet eigenlijk niet zo op. Groetjes Baya
Hoi hoi, Ze groeien per week ongeveer 200 gram, dus over zijn gewicht hoef je je echt geen zorgen te maken. Wat ik denk dat er aan de hand is, is het volgende. Hij wordt wakker gemaakt overdag, terwijl hij nog geen honger heeft. Daardoor drinkt hij slecht, waardoor jij denkt dat hij niet genoeg binnen krijgt. Wat ik zou doen, is hem eens een paar dagen het helemaal zelf te laten bepalen. Als hij dan komt, is hij goed wakker en heeft honger en drinkt beter. Ook overdag, hij krijgt echt genoeg binnen. Dus wil hij 4 uur achter elkaar slapen, gewoon laten doen. Pas voeden als hij komt. Ik ben benieuwd hoe het dan gaat. Waarschijnlijk gaat hij dan ook in de nacht het beter doen. Durf je het aan? Groetjes Adrienne
Hallo, Het voeden op verzoek (borstvoeding) verloopt overdag prima. Mijn zoontje (4 wkn oud) komt nu gemiddeld om de 3 of 4 uur. Maar 's nachts...vaak nog sneller. Soms om de 2 uur... Ik begin al aardig moe te worden. Hoe zou ik hem kunnen helpen om de nachten langer door te slapen? Hij heeft het soms nogal moeilijk om zelf in slaap te vallen. Huilen kan hij erg lang volhouden. Is het dan een idee om hem een speentje te geven? Ik moet zeggen dat aanleggen (al drinkt hij nog geen 5 slokken) voor hem ook goed werkt. Nog andere tips? Hij slaapt haast altijd in zijn bed, overdag en 's nachts.... Groetjes Baya
Hoi hoi, Ja hoor, een speentje is een goede optie. Zeker omdat je aangeeft dat je zoontje soms maar 5 slokken hoeft te drinken om weer in slaap te vallen. Groetjes Adrienne