Wanneer beslis je om te stoppen met proberen voor derde kindje?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Rombely, 18 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik ben op m'n 25e begonnen met proberen, zou oud is dat niet vind ik, maar ik had best eerder willen beginnen. Ik heb een universitaire studie gedaan, met omweg, en ik had mijn vriend nog niet ontmoet, dus eerder was de situatie er gewoon niet naar.

2. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw

Oh joh waarom is die grens zo belangrijk voor je? 36,37,38 het is maar zo weinig verschil. Ik zou het jezelf niet gaan opleggen. Je kunt toch ook denken, we zien het wel? Stel dat je 40 bent en het is ineens raak, zou het niet welkom zijn dan? Ik ben nog jong, wellicht is het anders tzt maar als ik een derde kindje zou willen zou het mij nu niet uitmaken of het komt wanneer ik 30,35,40 of misschien wel 45 ben. Zeg ik nu grrrr;)

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.247
    16.632
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik kreeg ook mijn derde kind ( niet gepland) op mijn 37 ste.
    Mijn oudste kinderen zijn nu 11 en 13 jaar en de jongste is 4 jaar.
    Bij de oudste was ik nog net 28 toen ik ging bevallen.
    Ik had best eerder moeder willen worden maar door lopende erfelijkheids onderzoeken in de fam hebben we het destijds bewust uitgesteld. Nooit spijt gehad.
    We hebben mooie reizen kunnen maken, flink kunnen sparen, mooi huis kunnen kopen en alles goed op orde.
    Ik zou het zo weer overdoen.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.247
    16.632
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Oja het bevalt me trouwens uitstekend om een " oudere" moeder te zijn.
    Ik merk weinig verschil met toen ik een stukkie jonger was bij de oudste.

5. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hier hebben wij geprobeerd tot ik geopereerd moest worden, tot dan en niet verder.
    Het gaf me rust om een einddatum te hebben en dat gaf rust.
    We hebben het geprobeerd en het is niet gelukt. (wel een miskraam daarvoor gehad)
    En toen was het klaar.

6. Myhappyfamily

Myhappyfamily Fanatiek lid

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je dat zelf het beste kan zeggen. Goed met je vriend/man het erover hebben hoe je je voelt en wat je denkt. Samen zul je eruit moeten komen. En ja als je een jaartje ouder zou zijn zou dat wat uitmaken?
    Ligt eraan hoe sterk je wens is, het lijkt me ook heel moeilijk om te zeggen van we stoppen er nu mee en je wens is nog heel sterk.

Zelf gaan ik en mijn vriend voor een 2e. Omdat ik Pcos heb en mijn vriend de mmm niet meer wil hebben we afgesproken dat we het 2 jaar de tijd geven en dan stoppen. We willen niet dat er meer als 5 jaar tussen de 2 zitten. Maar denk als die tijd eraan komt mocht het niet lukken dat ik het ook wel moeilijk zal vinden wat te doen.

Heb het er goed met je vriend erover en dan kom je er samen denk ik wel uit tot wanneer je wil proberen. Wie weet is het nog snel raak.

Deel Deze Pagina