Follikelmeting cd 18, follikels klein

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door madelein, 25 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Vandaag mocht ik komen voor een follikelmeting omdat ik het idee heb dat er sinds mijn zwangerschap van Sam* niet altijd een eisprong is. Voor die zwangerschap voelde ik mijn eisprong altijd goed, of links of rechts, nu heb ik dat maar 1 of 2x gevoeld. Mijn cyclussen variëren een beetje van 23 tot 32 dagen.
    Nu is op cyclus dag 18 in 1 eierstok een aantal follikels van ong 10mm ( eerder iets kleiner dan groter) gezien. Volgens de echoscopiste ziet het er rustig uit, maar iets te rustig naar haar zin. Ze zei letterlijk dat het lijkt of alles op pauze staat.
    Mijn langste cyclus genomen zouden de follikels toch al veel groter moeten zijn?

Ik heb vanmiddag een belafspraak met de gyn voor de uitslag, maar vraag me af of er meiden zijn die hier ervaring mee hebben?

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Update:
    Gyn heeft al gebeld inmiddels, hij vind het ook wat vreemd dat er geen dominante follikel is gezien. Volgende week dinsdag weer een echo om te kijken of er überhaupt nog wat gebeurd en dan behandeling bedenken. Wordt waarschijnlijk clomid.

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik had helemaal geen cyclus dus het bleef maar rustig daarbinnen. Clomid was de eerste stap. Hoop dat het zal werken voor je!

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Dat is ook naar zeg!
    Ik heb wel een cyclus, en ook af en toe goede eitjes anders had ik niet zwanger kunnen raken. Maar blijkbaar is het dus toch niet helemaal oké, dat verklaard wel waarom we zo moeilijk zwanger worden ( 1.5 jaar geduurd voor m'n eerste zwangerschap die al snel misging, na de 2e miskraam in 2012 duurde het een jaar voor ik weer zwanger was).

Inmiddels ken ik mijn lijf door en door en het voelt nu ook anders. Sinds de bevalling heb ik geen zere borsten meer als ik ongesteld moet worden, en voel ik dus nog maar zelden mijn eisprong.

Als de stap van zwanger worden gezet is komen we bij het volgende, zwanger blijven zonder infecties.... Soms lijkt de weg eindeloos.

Ik zie dat alle behandelingen voor jullie een mooi wonder als resultaat hebben!! Veel succes met de laatste loodjes!

Deel Deze Pagina