eens bevallen via keizersnee altijd voortaan bevallen in het ziekenhuis?

Discussie in 'De bevalling' gestart door konijntje666, 7 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. konijntje666

konijntje666 Actief lid

15 jan 2008
    266
    0
    0
    13 mei is ons zoontje geboren via een uiteinderlijke keizersnee.
    ik moest in het ziekenhuis bevallen omdat ons zoontje met 37 weken te ligt was voor zijn verte
    hij was volgens de meting iets te klein en te ligt voor de 37 weken en zat net onder het minimum gewicht
    ze wilden mij inleiden.
    ze hebben mij toen 2 keer zo'n pilletje ingebracht die de baarmoedermond week moesten maken.
    ik heb toen die dag ondanks de pilletjes geen echte weeen gevoeld maar wel wat beginnende krampjes
    maar omdat ze aan het hartje van de kleine zagen dat hij er onder leed en het de kleine het niet meer leuk vond hebben ze besloten om gelijk een keizersnee te doen.
    nou lees ik op het internet dat als een vrouw 1 maal een keizersnede heeft gehad ze altijd in het ziekenhuis zal moeten bevallen bij volgende zwangerschappen.
    moet ik bij door de reden waar door ik een keizersnede heb gehad bij de volgende zwangerschap ook weer in het ziekenhuis bevallen?
    want ik zou graag de volgende keer dat ik beval wel een thuis badbevalling willen doen.
    ik heb eens verder gezocht of er geen andere mogelijkheden zijn dan bevallen in een zuikenhuis.
    ik kwam onderadere het kraamhotel tegen en had ook al in het ziekenhuis gezien dat ze in 2011 klaar zijn met een kraamsuite bj het ziekenhuis.
    daar mag mijn vriend overnachten en bepaal ik zelf de bezoektijden.
    dat kan dus bij beiden.
    in het kraamhotel is een waterbevalling zelfs mogelijk!!!
    zou 1 van die 2 geen optie zijn bij een volgende zwangerschap?
    is het niet zo dat een kraamhotel altijd bij een ziekenhuis er naast zit?

2. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Ik heb zelf geen ks gehad.. maar ik heb idd ook altijd gehoord dat als je een ks hebt gehad daarna met andere bevallingen in het zh moet bevallen.
    Ik geloof dat dit met het litteken van de ks te maken heeft...volgends mij omdat ze bang zijn dat deze tijdens de (pers)weeen open kan scheuren door de druk ofzo.
    Of dit klopt weet ik niet zeker omdat ik me er nooit zo in heb verdiept.
    Misschien krijg je hier nog antwoord van een ervaren iemand :)
    Wij hebben zelf geen kramhotel naast ons zh... laat staan in de buurt.

3. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Helaas, je moet inderdaad bij een eerste keizersnee de volgende keer in het ziekenhuis bevallen. Als ik het mij goed herinner van de nacontrole heeft het idd te maken met de wond, er kan teveel spanning op de wond komen en dit willen ze goed in de gaten houden. Een thuisbevalling zit er dus zeker niet meer in...de reden voor je keizersnee maakt hierbij ook helemaal niets uit.

Ik weet niet of je in een kraamhotel terecht zou kunnen, ligt er denk ik aan welke medische handelingen ze daar uit kunnen voeren?

4. konijntje666

konijntje666 Actief lid

15 jan 2008
    266
    0
    0
    ten eerste bedankt voor jullie reactie's
    ik weet wel dat er in/bij het ikazia ziekenhuis (in rotterdam) een kraamhotel gedeelte is.
    " Het hotel in Rotterdam-Zuid is gevestigd in een apart gebouw op het terrein van het Medisch Centrum Rotterdam-Zuid, locatie Clara"
    zover ik weet is het clara het zelfde als ikazia.
    ook weet ik dat ze in het erasmus MC in 2011 klaar zouden moeten zijn met een kraamsuite.
    ze waren daar mee in aanbouw.
    In de toekomst komen er in het Sint Franciscus Gasthuis speciale kraamsuites.
    ook dat las ik op internet.
    het ligt dus voornamelijk in de toekomst.
    wat scheelt want in en mijn vriend willen over ongeveer 3 jaar voor de volgende gaan.
    maar omdat de thuisbevalling niet gelukt is en het gewone ziekenhuis mij zo erg tegen viel (behalve de operatie zelf)hoop ik dat ik in de toekomst een waterbevalling kan en mag doen in een rustige kamer wat toch een beetje op thuis lijkt
    ik hoop dat iemand daar ervaring mee heeft:(

5. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    Kan je in het kraamhotel ook bevallen onder begeleiding van een gynacoloog? Want dat moet wel als je eerste met een keizersnede bevalen bent.
    De kans dat je baarmoeder scheurt wanneer je weeen hebt is te groot om zonder gyn te bevallen. ivm het litteken. Dus je moet gelijk een gynacoloog bij de hand hebben die je met spoed naar de OK kan brengen. Als het kraamhotel bij het ziekenhuis ligt en je daar met een gyn kan bevallen, dan ben je natuurlijk ook zo op de ok als het nodig is (neem ik aan).

Dus ik denk dat het alleen kan als je er een gyn bij kan hebben.

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    bij ons is het wel zo
    dat als je eenmaal een ks hebt gehad je de volgende
    bevalling ook in het zh moet doen
    onder begeleiding van een gyn

7. konijntje666

konijntje666 Actief lid

15 jan 2008
    266
    0
    0
    hm ok,ik lees 2 keer dat ik er een gyn bij moet hebben.
    maar kan de verloskundige er dan ook gewoon bij zijn?
    want dat lijkt mij wel fijn
    bedankt voor de berichtjes terug meiden:D

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik mag ook nooit meer thuis bevallen na mijn keizersnede.
    Bij de tweede bevalling (natuurlijke) had ik een drukcatheter in mijn baarmoeder om te kijken hoeveel kracht er op de baarmoeder kwam (ivm eventueel mogelijk scheuren van het litteken). Een waterbevalling was helaas echt geen optie (kon niet eens van bed af dankzij alle slangetjes.

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    O ja, ik ben bevallen onder begeleiding van een verloskundige (gyn was er overdag wel vaak bij, en was 's avonds bij nood wel beschikbaar)

10. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    je moet inderdaad als je een ks gehad heb in het ziekenhuis bevallen maar dat wil niet zegen dat het dan weer een ks moet worden maar wel bevalling in het ziekenhuis

11. konijntje666

konijntje666 Actief lid

15 jan 2008
    266
    0
    0
    dat zuigt zwaar (sorry van de taalgebruik),maar ik wil echt HEEL graag een waterbevalling mee maken bij de volgende.:(
    is dat een wens die nooit uit zal komen?:(

12. konijntje666

konijntje666 Actief lid

15 jan 2008
    266
    0
    0
    ok bedankt:)

13. konijntje666

konijntje666 Actief lid

15 jan 2008
    266
    0
    0
    ik heb gelezen dat niet iedere vrouw met een keizersnee verleden een drukcatheter krijgt:(
    ik snap daar niets van.
    wanneer wel en wanneer niet?
    en ook dat een gyn niet ff naar het kraamhotel komt ook al zit hij er naast/in?
    en ook dat er ziekenhuizen zijn waar je wel in bad mag bevallen?
    ik kon er geen vinden in rotterdam via i-net:(
    ik heb thuis nog het bad liggen ongebruikt.
    maar weet niet of ik die dan nog moet bewaren omdat het zwaar zonde is als ik hem in de toekomst niet mag/kan gebruiken:(
    lastige situatie voor nu en vooral voor in de toekomst....hoe kan ik het nu of dan der tijd zekerheid/uitsluitsel over krijgen of het wel of niet mag?
    lijkt mij niet handig om het daar aan te kaarten als ik met 40 weken met weeen in het ziekenhuis sta:p:D

14. Tizzy

Tizzy Actief lid

9 feb 2008
    277
    0
    0
    In het zkh mag je toch ook in bad bevallen? Is dat een optie voor je dan tzt? :)

15. pechvogel

pechvogel Actief lid

15 mrt 2007
    335
    0
    0
    Hier is er een kraamhotel, maar met medische indicatie kom je daar niet. Wel kun je nadat je uit het ziekenhuis bent ontslaan daar je kraamtijd doorbrengen. Bij ons is het ziekenhuis zelfs met een gang verbonden met het kraam hotel, maar het is echt geen optie. In het ziekenhuis is op de verloskamer een bad aanwezig, maar dit is niet geschikt voor bevallingen en er is bij ons specifiek bij gezegd dat deze alleen bedoelt is voor poliklinische bevallingen. Dus ik moet je teleurstellen,een badbevalling zal er niet meer in zitten. Maar je eigen gezondheid en dat ze jou goed kunnen controleren tijdens de bevalling is toch vele malen belangrijker dan dat bad! In een bad kunnen ze je niet zo goed in de gaten houden. Ze zien het slechter en kunnen geen draden aansluiten en tot slot kunnen ze niet snel ingrijpen als het fout zou gaan. Dus je zult het uit je hoofd moeten gaan zetten.

Jammer, maar helaas. Je gezondheid gaat toch voor!

16. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Val ff binnen hoor..

Had bij Jamie ook een keizersnee, en doordat ik die KS gehad had, moest ik de 2e keer hoe dan ook in het zkh bevallen. Ik heb bij Britt geen KS gehad, zij is via de 'normale' weg geboren, maar ik liep toen wel vanaf week 36 in het zkh bij de gyn. Geloof dat dit ook gebruikelijk is.

Xx!!

Deel Deze Pagina