De bevalling van mijn eerste is redelijk vlot verlopen: ik kreeg 9 uur 's avonds meteen weeën om de 5 minuten en de ontsluiting vorderde snel. Ik heb wel 2 uur moeten persen, maar in totaal 7,5 uur is toen onze zoon Rick geboren met een gewicht van 4460 gram. (met 39 weken 3 dagen) Nu was het weer afwachten, ik had al 2 groeiecho's gehad en er werd wel gedacht dat de baby groot zou zijn. Ik zou vorige week dinsdag gestript worden als ik wat ontsluiting had en anders na het weekend (29e of 30e) ingeleid worden om te voorkomen dat ik een 10 ponder zou krijgen. Maar dat bleek allemaal niet meer nodig: Ik had al wat last van voorweeën en sinds zondag wat slijm met een beetje bloedverlies. Van maandag op dinsdagnacht werd ik 's nachts wakker van een kramp, ik dacht eerst een flinke voorwee. Ik ging maar even naar het toilet, toen kwam er niks dus maar weer terug naar bed. Eenmaal in bed kwam er weer een, die moest ik echt even wegzuchten. Maar weer even naar de wc, en vervolgens kwamen ze allemaal achter elkaar. Steeds met maximaal 5 minuten ertussen. Na 2 uurtjes de verloskundige gebeld, toen zij kwam heeft ze getoucheerd en bleek ik al 7 cm ontsluiting te hebben! Ze is toen gebleven en na een tijdje mocht ik mee gaan persen. Alleen schoot het weer niet op. Na een half uur op de baarkruk toch maar even op bed proberen, maar ook dat maakte niet uit, hij wilde de eerste draai niet maken. Na een uur persen werd er besloten dat ik naar het ziekenhuis moest, rond 6 uur 's ochtends gingen we weg. In het ziekenhuis besloten ze meteen dat hij met de vacuümpomp gehaald moest worden omdat hij er niet goed voor lag. Nadat de pomp was aangesloten trokken ze 1x mee en kwam hij er al bijna uit, na nog een perswee was onze kleine Thijs geboren! Dat was om 6.35 uur. Dus in totaal 4,5 uur vanaf de eerste wee en zonder knip of scheur is hij geboren! En ik voel me nu alweer ontzettend goed!
Van Harte Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon. Fijn om te lezen dat het allemaal zo goed gegaan is. Het was zeker wel even pittig om in de auto te zitten met persweeën of niet?
Dat was wel naar ja! Maar gelukkig mocht ik door blijven persen, omdat ie er toch niet uit zou komen. Zou nog veel zwaarder zijn geweest als ik ze tegen had moeten houden, vraag me sowieso af of dat gelukt zou zijn..
Van harte gefeliciteerd met je kleine! Zo ja, lijkt me ook erg heftig met persweeën richting ziekenhuis =O.
Meid van harte gefeliciteerd met je zoon!! ik zelf wordt hopelijk volgende week dinsdag gestript,of gel aangezien ik een mega hoge bloeddruk heb en deze kleine (nummertje 4 ) nu al ruim 8 pond is en fijn verder blijft groeien.hou jullie op de hoogte!!!
Gefeliciteerd! Wat lekker dat er geen knip gezet is met de vacuüm! Mijn gynaecoloog zet standaard een knip met vacuüm! Maar ben er goed van hersteld hoor
Hi, Meid heerlijk dat het zo snel is gegaan en dat zonder knip of scheur! Gefeliciteerd met je zoon! Heerlijk genieten! Groetjes Cindy
Deze gyn wou ook al een knip gaan zetten, volgens mij is dat voor de meeste gynaecologen standaard bij vacuüm. Maar mijn verloskundige was er nog bij en die zei tegen de gyn dat ik al eerder van een 9-ponder bevallen was zonder knip of scheur, dus dat een knip nu waarsch. ook niet nodig was. Dus heeft de gyn gelukkig niet geknipt!! (met veel dank aan mn VK )