Ik heb de ovulatietesten van sensitest dipstick sensitive. Sensitest ovulatietest dipstick sensitive vanaf 13,99 | Sensitest Ik begon met testen paar dagen na me onttrekingsbloeding omdat ik me cyclus niet wist ivm mirena spiraal en toen kreeg ik die dag een redelijk donkere test (geen knaller) later die dag liep die af en ik heb die dag ook heel goed me eisprong gevoeld. Dus dat kan goed kloppen. De volgende dag was die nog minder en daarna heb ik niet meer getest. Nu dacht ik vandaag ik zal eens kijken wat die nu aan zou geven (zit op 10dpo) en het streepje is bijna weer net zo donker als de dag van me ovulatie... Heb ook gelezen ergens dat een ovulatietest ook een zwangerschap kan opsporen omdat LH hormoon en HCG bijna identiek zijn. Maar gisteren was me zwangerschaptest negatief. Veel te vroeg getest dat weet ik maar was te nieuwschierig. Heb namelijk wel allerij symptonen en klachten maar dit kunnen ook klachten zijn van een aankomende ongesteldheid... Dus ja daar kan ik ook geen pijlop trekken. Heeft iemand ook ervaring met sensitest ovulatietesten die weer oplopen? Of blijven die altijd een lichte streep geven?
Heb je een foto van je beide testen? En heb je je temperatuur bijgehouden? Een positieve ovulatie test hoeft namelijk geen garantie voor een ovulatie te zijn. En een ovutest kan idd positief zijn als je zwanger bent, maar meestal is dit pas na NOD
Bovenste is dag van me eisprong, in de ochtend niet met ochtendurine. Die daarna is later op de middag. Na me eisprong gevoeld te hebben. Die daaronder is 3 dagen later (dacht de dag erna maar zie nu dus 3 dagen later). En de onderste is van vandaag. Hij lijkt wel weer op te lopen.. Ik temperatuur niet.
Sorry maar deze ovulatietesten komen naar mijn mening niet eens in de buurt van positief... En een positieve ovulatietest is ook geen garantie voor een eisprong, dat kun je alleen bevestigen met temperaturen. Overigens voelen veel dames niet hun eisprong, maar het groeien van de follikel (ofzoiets)... Van welke dagen in je cyclus zijn deze testen? Misschien heb je de echte knaller tussendoor gemist? Of moet deze nog komen...
Dit zijn zeker geen positieve testen. De pijntjes die je voelde kan ook van het groeien vd follikels zijn. Ook springt je ei vaak niet tijdens/direct na je test hoor. Dat kan tot wel 48 uur duren. Je zal best na je eisprong kunnen zitten maar dat zal je niet weten omdat je na die 2 dagen bent gestopt met testen. De echte knaller had dus ook gisteren geweest kunnen zijn. Op welke cyclusdag heb je de eerste test gedaan?
Topic kan worden gesloten! Na het indrogen van de laatste test heb ik ze nog een keer bij elkaar gelegd. Bureaulamp erop en even goed gekeken. De laatste (vandaag) is net zo licht als die van vorige week. Dus de test blijft gewoon een licht streepje geven, even opgezocht op de site van sensitest en daar staat dat deze testen idd een 2de lichte streep kan blijven houden.. De eerste test is wel degelijk donkerder dan de andere. Deze heb ik gedaan op de dag van me eisprong! Dus daarom is die niet positief! Die zal voor die dag geweest zijn. Maar toen was ik nog niet begonnen met testen. M'n eisprong heb ik die dag duidelijk en 100% zeker gevoeld. Dat was ook mijn vraag niet. Ik heb m'n eisprong altijd gevoeld en maar nooit aandacht aan geven om het bij te houden. Waarom ik zo laat pas ging testen is omdat ik eerst m'n onttrekkingsbloeding had en ervan uit wou gaan dat dat cyclus dag 1 was.. Maar dat bleek dus niet zo. Als ik terug ga denken (november kan ik mij herinneren dat ik een lichte ongesteldheid had) klopt het ook dat ik die dag m'n eisprong zou hebben. Om het lange verhaal niet nog langer te maken hou ik het hierbij qua uitleg haha. Bedankt meiden voor het meekijken en meedenken!! Maar uiteindelijk ben ik er zelf toch nog achter gekomen
Tja even wat roet in het eten gooien hoor... Bij sommige dames wordt de teststreep niet evendonker als de controlestreep. Maar ze zitten dan wel degelijk rond hun eisprong... Dat de test er nu weer donkerder uitziet op 10 dpo vind ik persoonlijk toch wel een zwangerschapstestje waard over een dag of 3. Best wel spannend dit. Aan de andere kant moet je ook even in het achterhoofd houden dat je net met de mirena gestopt bent, je in de eerste ronde zit en je cyclus enorm van slag kan zijn. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en blijven doortesten met de ovulatietesten om te kijken wat er gebeurt. Ben benieuwd!