Al een tijdje sta ik onder behandeling bij de gyn, vanwege kindje met groeiachterstand ( buikje 4 wk, hoofdje/beentje 1wk ) vruchtwater was weinig maar niet té weinig. vorige week groeiecho , geschat gewicht 2180gr met 35weken vruchtwater was 11.7, gister was het vruchtwater 3.1 dus heel veel minder de ctg's blijven goed , placenta/flow werkt allemaal goed. Ik verlies niets, de reden waarom het afneemt is onbekend Nu heb ik de laatste week, en vooral de laatste 2 dagen pijnlijke ''steken'' / '' pijntjes'' in mijn zij ( beide kanten, wisselend ) en vooral bij lopen of beweging nu zeiden ze in het ziekenhuis dat dit kon komen door het weinige vruchtwater, dat het zeg maar min of meer - baby op huid - contact - is. en dat zou pijnlijk aan kunnen voelen. Heeft iemand hier ervaring mee, en wat hielp daarbij ? Ik heb het advies gekregen warm bad, of warme kruik en rust maar tot nu toe werkt dat niet heel goed
Jeetje....vanaf wanneer is de groeiachterstand begonnen dan? Maar dat.ze t kindje nou dan al niet halen? Al die stress en pijn nu ook..is toch helemaal niet goed? Succes en sterkte joh...
ik vind dat verschil van vruchtwater ook wel erg groot! zou er geen fijn gevoel bij hebben.. die pijn van bewegen van de baby heb ik ook, je voelt 'm ook precies zitten maar ik heb al lang geen echo meer gehad dus weet niet hoe het zit met vruchtwater?! hoe kwamen ze er bij jou achter? mijn buik was gister 25 (+4 is dat 29 weken) ze zei dat komt precies uit.. maar naderhand dacht ik ik ben toch al ruim 31 weken?! dus scheelt wel bijna 3 weken..
Dankje! bij de 20 weken echo was ze al ''wat klein'' maar helemaal niet gesproken over groeiachterstand vanaf nu groeiecho met 28 weken is er wel een grote achterstand geweest ( buikje 4 weken, hoofdje/beentje 3 weken ) inmiddels hoofdje en beentje wel iets bijgetrokken weer. Ze willen haar nog niet halen omdat ik pas 36+2 ben én omdat het natuurlijk al een kindje is dat kleiner is door de groeiachterstand. maar vervelend en stressen is het zeker!
Wonderbaby, hier zagen ze het weinige vruchtwater tijdens de echo. Ik krijg elke week een groeiecho vanwege achterstand, en daarbij doen ze dus ook steeds een flow meting en vruchtwater meting etc
ik heb dus nog geen groeiecho ofzo gehad.. bij zoontje wel 2 x gehad dus baal er wel van eigelijk.. gelukkig zijn het hoofdje en de beentjes bijgetrokken maar het buikje idd nog hetzelfde.. ik snap dat ze haar nog niet willen halen maar ik vind wel dat dat in een week tijd echt heel erg verminderd is. wat is het minimale wat ze als grens aanhouden?
Ik zal eisen dat ze baby halen. Je baby drinkt nu het vruchtwater. En ze plast dat ook weer uit. Als het zoveel minder is geworden is dat een reden om te halen in ieder geval hier in het ziekenhuis wel. Dadelijk heeft ze geen vruchtwater meer en dan is het te laat. Ik wil je geen angst aan praten maar ik zou blijven bellen
ja helaas leidde mijn eisen tot niets, ze kijken wat het beste is voor de baby. en dat was met 36+2 en groeiachterstand toch nog dat ze zou blijven zitten ondanks weinig vruchtwater. die ctg controles zeggen me ook weinig eigenlijk wat sochtends goed is kan een uur later fout zijn en dan is een dag erna te laat. maargoed ik neem ook aan dat ik niet het eerste ''geval'' ben met deze situatie en ze weten wat ze doen al is dat soms lastig om te geloven hoor!
Dat ze willen wachten kan ik nog wel begrijpen, gezien de groeiachterstand, al zou ik er zelf helemaal niet blij mee zijn, maar waarom nemen ze je dan niet op?
Huismus, omdat de ctg's er steeds prima uitzien, zien ze geen reden dat een opname nuttiger zou zijn dan dat ik weer naar huis mag, aangezien ik elke dag een ctg krijg. ga toch nog het een en ander aankaarten daar. heb nu een beetje het idee afgescheept te worden ( al zal dat natuurlijk helemaal niet zo zijn, gevoelsmatig is het wel een beetje zo )
Jeetje meid, nou ik hoop dat je snel je kindje, gezond en wel, in je armen mag houden. Kan me zo voorstellen dat deze situatie voor een heleboel stress zorgt. Sterkte.
Nee meid echt aandringen hoor. Helmond zkh staat bekend om zijn laksheid. Ik ga verder niks zeggen maar 2 maanden terug zijn er 4 gevallen in 1 week geweest door laksheid. Als het zover is zet hem op meid
babyhope daarom wil ik ook in geldrop bevallen! wat hoor ik slechte verhalen van het elkerliek zeg!! en dan niet alleen qua bevallingen.. iedereen die ik ken die daar bevallen is, is wel iets niet goed gegaan! paar wel goed maar de rest allemaal wel iets, van iets kleins tot heel ernstig!
Nee idd ik zou het hier ook niet bij laten zitten nee.wat jezelf ook zegt: smorgens een goed ctg kan savonds natuurlijk heel anders zijn.. Misschien groeit je kindje buiten de buik nu nog wel beter??maar snap dat je je niet gehoord wordt...maar tegenwoordig moet je echt voor jezelf opkomen want anders ben je nergens...ik zou vaker gecontroleerd willen worden...3 x per dagctg en opnemen...mocht je kindje het moeilijk krijgen ben je dan wel al gelijk op plaats van bestemming....succes meid!
Nou ik loop ook in helmond zkh en denk ook dat het ligt aan welke gyn je hebt. Ik heb ook een groeiachterstand, alles loopt 4 weken achter geschat gewicht nu is rond de 1050/1100 gram. Daarbij heeft mijn meisje een enorme cyste in haar eierstok. Ik krijg ook elke week een echo en 2x per week ctg. Tuurlijk zou ook ik willen dat ze nu gehaald wordt want nu gaat het nog goed maar ook ik weet dat dat niet goed is want ze is echt te klein. Zit er natuurlijk ook gewoon doorheen en dan denk je al snel zo. Maar ik heb wel een fijne gyn die echt naar me luistert ik weet ook dat ik echt niet langer hoeft dan 38 weken want die datum staat al vast. Tenzij het natuurlijk eerder moet of zelf eerder komt. Ondanks de verhalen die je hoort moet je toch proberen te vertrouwen op je gyn dat hij echt doet wat goed is voor je kleintje en echt geen risico neemt want anders maak je je eigen gek van onrust. En dat vertrouwen hebben is echt moeilijk. Ik krijg ook steeds te horen dat die cyste niet iets is om me zorgen over te maken maar hij groeit wel enorm elke week en ik ben dan ook bang wat als hij knapt ofzo..... Vraag anders een second opinion als je je daar beter bij voelt.
Vogeltje, heb jij ook te weinig vruchtwater ? Hier inderdaad ook een grote achterstand, en mag ik vragen welke gyn je hebt ? Ik heb een datum voor een geplande ks staan in week 39. maar vanwege vruchtwater <3cm vind ik dat nu natuurlijk veel te lang duren
Ook mijn kindje loopt achter qua groei, hoofdje 3 weken en beentjes en buikje 2 weken. Ben nu bijna 36 weken en mijn verloskundige zei ook dat ik weinig vruchtwater heb. Het is idd niet te weinig maar wel onder het gemiddelde. Ze doen er verder niks mee, ik heb gevraagd of het kwaad kan en ze zei dat ik me niet ongerust hoefde te maken. Ik ga er vanuit als zij zegt dat ik me niet ongerust hoef te maken ik dat ook niet hoef te doen. Over de groei zei ze, we gaan allemaal uit van een gemiddelde, dus gemiddeld zijn de meeste baby`s rond deze tijd zo groot, die van ons ligt daar dus iets onder maar dat wil niet zeggen dat er iets mis is, misschien is het gewoon een kleiner kindje. Het ene kindje is het andere niet. Zelf waren mijn man en ik ook niet groot als baby. Tuurlijk ik vraag me ook af of het allemaal wel goed gaat met die kleine uk aan de andere kant voel ik me goed, de kleine beweetgt goed dus ik probeer me er maar niet te druk om te maken. Heel veel succes meid!!!
dankje racegirl. ben jij niet doorgestuurd naar de gyn ? Hier was het vruchtwater in 1 week tijd van 11,7 naar 3cm gegaan. Weet niet hoeveel vruchtwater jij nu hebt ? De groei zegt inderdaad weinig, zolang ze maar blijven groeien en niet extreem achterlopen zit het meestal wel goed. ons meisje is ook gewoon erg klein/fijntjes en dat waren wij beide ook met de geboorte