Dames, Mijn zwuitkering gaat op 15 april in. Op welke data word deze uit betaald? Is dat 1 keer per maand, of 1 keer per week? Of pas een maand na 15 april? Wie kan mij informeren?
Heb je een werkgever? ZO ja, dan betaald deze gewoon je normale salaris uit, op de gebruikelijke dag. Heb je geen werkgever en betaalt UWV rechtstreeks aan jou.... dan zou ik de vraag even in het forumdeel UWV-Webteam stellen. Daar zitten mensen van het UWV en zij kunnen je meer vertellen. Het zullen vermoedelijk wel vaste betaaldata zijn, net zoals bij WW/WAO etc
Hallo. Ik heb wel een werkgever maar omdat ik onregelmatige uren werk gaat het uwv mij rechtstreeks betalen...
ff vraagje die wazo, dat krijg ik strax ook, heb laatst gebeld met uwv daarover en die mevrouw aan de lijn zei dat ik echt op .. juni moest bellen, dan pas gaan ze regelen voor mij omdat ik tot die tijd nog beter kan worden?? heel vaag allemaal, hoort dat zo ??? waarom kan ik me nu niet alvast opgeven daarvoor? heel vreemd
Hoi Hamis, ben je ziek uit dienst of ziek en heb je nog een werkgever? Want als je in dienst bent, regelt je werkgever dat voor je. Ik zit nu in de ziektewet uitkering en heb sinds 1 april geen werkgever meer. Ziek uit dienst gegaan dus.. Heb UWV gebeld en ik moet ergens deze maand telefonisch doorgeven dat ik mijn WAZO wil aanvragen, dan wordt het geregeld.
Hoi Assi, fijn dat je meteen gereageerd hebt ik ben ook ziek uit dienst gegaan. En heb dus afgelopen donderdag gebeld met het uwv, en die mevrouw aan de lijn zei dat ik echt 23 juni moest bellen, en dan pas gaan ze de wazo aanvragen voor mij. Maar ik ben zelfs doorde verzekerings arts gekeurd en die heeft gezegd dat ik heel de zwangerschap thuis mag blijven. Ik vertrouw het niet helemaal dus ik denk ik vraag het even hier of anders ga ik weer met uwv bellen
@Hamis: ik heb vanuit een WW-uitkering de Wazo aangevraagd en kon dit inderdaad pas 4 weken voor de ingangsdatum van de Wazo doen. Als je naar de info op de site van het UWV kijkt zou je dit eerder aan moeten vragen, maar als je dan belt met het UWV krijg je te horen dat dit echt 4 weken van te voren moet.
@ Hamis, ja klopt wel, hoor. Bij mij hetzelfde verhaal. Het moet gewoon zoveel weken voor je bevallingsdatum. Mijn uitgerekende datum is 23 juni. En ik mag mijn WAZO pas a.s. vrijdag (29 april) telefonisch bij het UWV aanvragen. Hij gaat dan 13 mei in, 4 weken voor mijn uitgerekende datum.