Echo 8 weken?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door cvwinkoop, 11 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Hoi,

Ik krijg volgende week m'n eerste echo, heb net gebeld voor een afspraak. Maar ik ben dan pas 8 weken zwanger, ik had begrepen dat als je nog nooit een miskraam hebt gehad en er geen complicaties zijn dat je dan je eerste echo pas bij 10-12 weken hebt?
    Zal de echo met 8 weken intern zijn?

Ik hoor het graag!

Groetjes,
    Christianne

2. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Een echo met 8 weken kan wel maar met 11/12 weken zie je gewoon al meer ;) ;)

3. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Ik vind het gewoon een beetje raar, want ik belde met de gedachte van het duurt nog wel een paar weken, hoor ik: kun je woensdag? Was een beetje overdonderd ;)

4. JustSanne

JustSanne Actief lid

8 mrt 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    ik heb de eerste (termijn) echo met 9 wkn gehad om te bepalen hoever ik was in de zwangerschap...moet nu alleen wachten tot de 20 wkn echo...ik krijg dus niet bij 12 wkn nog een (termijn)echo...wat ik overigens wel btje vreemd vind, als ik lees dat andere die wel standaard krijgen...maar goed...zal per plaats mss wel verschillend zijn

5. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Met 9 weken kunnen ze al aardig goed bekijken wat de termijn is, vandaar dat je niet nog een echo krijgt, ik heb mijn termijnecho met 9w6d gehad ;) ;)

6. Tassie26

Tassie26 Lid

10 mrt 2008
    59
    0
    0
    Ik heb met 10 weken en 2 dagen mijn termijn echo gehad.
    Maar met 6 en 8 weken ook al een echo ivm 2 eerdere miskramen.

Maar meestal ga je tussen de 10 en 12 weken voor je eerste echo.
    Maar wel een fijne gedacht om al volgende week te gaan want dan kan je al redelijk wat zien. Wij zagen een goed hartje kloppen en hele lichte schokjes wat al bewegingen moet zijn. En mij echo met 8 weken gebeurde uitwendig. Maar schrik niet als je dan niets ziet want dan krijg je een inwendige echo. het ene lichaam is het ander niet en je darmen kunnen het zicht ook belemmeren met een uitwendige echo.
    Maar iedergeval succes volgende week :D :D :D

7. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Ik heb woensdag mijn termijn echo en zal dan ook met 20 weken pas weer een echo krijgen. Aan de ene kant ben ik blij dat ik nu al een echo krijg, want dan ben ik uit de onzekerheid, maar aan de andere kant vind ik het jammer. Ik ben nl bang dat het dan alsnog na die tijd misgaat en durf het dan niet goed aan iedereen te vertellen bij 12 weken omdat ik dan niet weet of het nog goed zit. Heb 8 mei een afspraak weer bij de vk en zou dan 13 weken zijn. Kunnen ze dan al het hartje al horen of nog niet? Want dan durf ik t nl wel al te vertellen....

8. Juweeltje

Juweeltje Bekend lid

27 nov 2007
    541
    0
    0
    Ik heb gister de eerste echo gekregen ook met 8 wk zwangerschap... Je kunt nog heel weinig zien ,, Of nou je kan zien wat het hoofdje is maar verder zie je niets... En nu mogen wij nog een keer met 12wk een echo maken :)

9. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Heb je wel het hartje zien kloppen? Worden beide echo's dan vergoed? want ik had met de verzekering gebeld en die zeiden dat er 1 echo tussen de 8 en 12 weken vergoed wordt en de 20 weken echo. Nou maakt het ook niet zoveel uit, maar ik heb ook geen idee hoeveel een echo kost?

10. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik heb bij mijn 5e kindje wel 8 echo's gehad en alles vergoed, een paar termijn echo's en met 12 weken gewoon de nekplooimeting, 20 weken echo, toen nog een liggings echo aan het einde van de zwangerschap...

11. Liekje22

Liekje22 Actief lid

20 nov 2007
    181
    0
    0
    Mama
    haarlem
    Ik heb mijn eerste echo gehad met 8 wkn + 4 dgn. Krijg volgende week weer een echo en ben dan 10 wkn 4 dgn. Bij mij was de reden dat ik een lichte bloeding had, en nu voor controle en geruststelling nog een keertje mag. Heb het hartje zien kloppen en de handjes waren in ontwikkeling. Wel grappig om te zien, hopelijk kan ik nu meer zien. Zou het nu weer een inwendige zijn of toch uitwendig?

Vind t best spannend hoor, maar leef er ook naar toe.

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Op het moment dat je een hartje hebt zien kloppen, wordt de kans op een miskraam gelijk al zo ontzettend veel kleiner, dat je er vanuit mag gaan dat het met 12 weken dan ook nog goed gaat. En echte zekerheid krijg je nooit, het kan altijd mis gaan, maar als eenmaal het hartje goed klopt en het kindje op schema ligt qua groei, wat ze dus bij deze echo kunnen zien, is er op dit moment niets waardoor het dan nog in 1 van de weken mis kan gaan.
    En twijfel je te erg, dan kun je altijd kiezen voor een -korte- pretecho.. Ik heb zelf juist met 8 weken een pretecho laten maken en toen met 11 weken m'n gewone echo. Met 13 weken de nekplooimeting en met 19 weken de 20 weken echo ;) . En daarbij heb ik een angelsound om mezelf gerust te stellen als de angst te hevig wordt, maar daar heb je zelf ook pas wat aan vanaf 14 weken ofzo, dus dat duurt ook nog wel even voor jou...
    En je kan ook misschien de echo nog verzetten naar een weekje later als je denkt dat je je daardoor straks zekerder voelt, maarja, op zich maakt het niet zo heel veel uit.

-ow oeps.. je hebt je echo inmiddels gehad! Hopelijk heb je een mooi kloppend hartje kunnen zien bij jullie kindje!-

13. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Hey,
    Ja de echo was super! Ik ben precies evenlang zwanger als we dachten, en we hebben het hartje gezien en gehoord, dus dat was zo mooi! Over 4 weken heb ik weer een echo, dus dan krijg ik er in totaal 3. Ik wist helemaal niet wat ik moest verwachten maar het was zo mooi!

Groetjes,
    Christianne

14. Niet meer actief

Ik heb ook net (vandaag) een echo gehad met 8 weken en 2 dagen. Dit omdat ik aan de pil was en dus niet wist hoever ik was.

Kon het kindje echt heel erg goed zien! In mjin album staat een foto.

15. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Wat leuk zeg, we zijn ook precies evenlang zwanger ;) Ik kon het ook heel goed zien, alleen doet m'n puter het thuis niet dus kan niet scannen :(

16. Niet meer actief

Ja, zag net ook dat we indd even lang zwanger zijn haha. Kan mn ogen echt niet van de foto's afhouden, vind het zo onwerkelijk allemaal.

17. JaneyJ

JaneyJ Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.645
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Drenthe
    Heb ook met 8 weken en 1 dag mijn eerste echo gehad. Dit omdat ik in november een EUG heb gehad. En inderdaad, we zagen het hartje heel goed kloppen! Wat een wondertje heb je dan in je buik groeien he?
    Ik ben bijna tegelijk met jullie uitgerekend. Komen jullie ook in het 'novemberber-mama's' topic? (Onder bevallingslijsten forum)

18. Niet meer actief

Daar zit ik al!
    Gezellig :)

19. Nash

Nash Bekend lid

2 jan 2008
    522
    0
    16
    Mag ik even wat vragen ik krijg waarschijnlijk Maandag de termijn echo, werd deze bij jullie door de vk gedaan of ergens anders?

20. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Ik moest ergens anders heen, mijn vlk heeft geen echoaparatuur. Ik kon kiezen, in het ziekenhuis of bij een privepraktijk, ik heb de privepraktijk gedaan omdat die ook 's avonds kon.

Ik kom ook wel ff op t november forum kijken ;)

Deel Deze Pagina