Optimist studie?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jane1981, 9 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Van mijn fa kreeg ik een informatiebrochure mee over de optimist studie.

"Doelmatigheid van geïndividualiseerd aanpassen van de FSH stimulatie dosering bij de IVF behandeling: een vergelijkend onderzoek."

Nou was ik benieuwd of iemand dit ook heeft gehad en heb je besloten om mee te doen of niet?

Wij zitten eerlijk gezegd te twijfelen of we de eerste IVF ronde al mee te willen doen, er komt al zo veel nieuws op ons af..

2. Zondernaam

12 mrt 2010
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga meedoen met de optimist-studie. Mij is uitgelegd dat ik er geen nadeel van ondervind, het is eigenlijk zo dat er dan een criterium bij komt op basis waarvan ze de hoeveelheid medicatie bepalen. Wij beginnen nu ook voor het eerst met ivf.

Ik moet nu dus op dag 1 of 2 van de menstruatie een uitgebreide echo krijgen om eiblaasjes te tellen en ik moet bloed laten prikken. Zal deze week moeten gaan gebeuren.

3. Faith2008

Faith2008 Lid

30 jun 2012
    34
    0
    0
    voedingsassistent
    amsterdam
    Ik kreeg ook het aanbod of we mee wouden doen, ik had zoiets van
    Dat ik de eerste poging nog niet daaraan wou beginnen ookal zou het geen nadeel voor ons hebben, me gevoel zei van niet.
    Hopelijk hoeft het ook niet want ben momenteel zwanger van de
    Eerste poging!
    Liefs

4. Zondernaam

12 mrt 2010
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, ik lig denk ik alweer uit de studie. Ik had 150 eenheden Puregon voorgeschreven gekregen, maar de stimulatie is mislukt en de behandeling is afgebroken. Balen...

5. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ja dat is idd balen, ik ben nu gestart en mijn eerste telling was 27, ik krijg gonal-f 150.

6. Zondernaam

12 mrt 2010
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, da's inderdaad een het andere uiterste. Weet je al wanneer je de punctie krijgt?

7. NinaD

NinaD Niet meer actief

Hallo dames,
    Ik kreeg vandaag ook de papieren voor deze studie. Helaas kreeg ik geen uitleg. Misschien kunnen jullie mijn vraag beantwoorden.
    Ik had begrepen dat de concentraties van FSH hormoon injecties normaal gesproken al per individue bepaald worden. Zodoende begrijp ik niet wat het verschil is met het onderzoek. Weten jullie dit?

Groetjes, N

8. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht

Nee nog geen idee.
    Zondag weer echo.

Ninad, zie mijn weblog.

9. NinaD

NinaD Niet meer actief

Jane,
    Ik had al naar jouw weblog gekeken :)
    Ik heb dezelfde informatiebrief gekregen. Het is dat er in de gewone patientenfolder ook staat dat de dosis individueel bepaald wordt.p

10. Zondernaam

12 mrt 2010
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    De arts zei dat ze normaalgesproken de hoeveelheid medicijnen bepalen op basis van leeftijd en amh-gehalte (voorraad). Met die optimist-studie onderzoeken ze of het ook zin heeft om vantevoren eiblaasjes te tellen, en het aantal eiblaasjes ook mee te laten wegen in de beslissing hoeveel medicijnen je krijgt. Zo heb ik het begrepen. Dus ze onderzoeken of het zin heeft om nog met een extra criterium rekening te houden.

Volgens mij heb ik er geen nadeel van ondervonden. Als ze je eiblaasjes geteld hebben, bepaalt de computer of je een hoge of lage dosering krijgt. Ik kreeg een lage dosering. De arts zei dat ik anders (zonder studie) ook deze dosering gekregen zou hebben.

Achteraf gezien had ik beter de hoge dosering kunnen krijgen, maar da's een ander verhaal... Heeft op zich niks met de studie te maken.

11. NinaD

NinaD Niet meer actief

@Zondernaam,
    Dank je wel voor de uitleg! Ik begrijp het verschil nu.
    Jammer dat jouw punctie niet door kon gaan. Ik hoop dat de volgende keer beter zal gaan.

Deel Deze Pagina