Wanneer bevallen en wat was de aankondiging?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sadieraven, 30 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Hey meiden,

Ik loop op de laatste loodjes alweer. Ben maandag 2 mei alweer 38 weken ver.
    Nu had ik al een verkorte bmm met 20 weken van 28mm en een pessarium tot de 36 weken gehad. De afspraak staat a.s. dinsdag om in te plannen om met 39 weken te worden ingeleid. (Strippen, ballon etc) Het is mijn 3de zwangerschap en gezien mijn geschiedenis van bevallen, de krampen die ik afentoe heb en nu met me bmm zei de vk van de week van 'misschien red je de inleiding al niet eens' hihi.

Nu ben ik gewoon benieuwd naar ervaringen met een 3de zwangerschap met hoeveel weken jullie zijn bevallen en wat de aankondiging was... Slijmprop? Harde buiken? Een goed potje je weet wel met manlief haha :p
    Ik ga er niet op zitten wachten hoor, ben ook gewoon nog iedere dag lekker onderweg en ik zie wel wanneer het gaat gebeuren :)
    Mijn eerste dochter is met 40+1 geboren
    Mijn tweede dochter met 23+1 vanwege overlijden (ingeleid)

Ben ontzettend nieuwsgierig naar die kleine meid! :D

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier 41+2 ('s ochtends vroeg), 41+1 (vlak voor middernacht) en 39+5 bij de derde. Totaal onverwachts die laatste bevalling haha na 2x over de 41 weken te hebben gelopen. Ik kreeg steeds meer, langere, pijnlijkere en heftigere voorweeën van de 1e, naar 2e en 3e bevalling (van 2 dagen bij de 1e, naar een week of 5 bij de 2e tot vanaf een week of 25 bij de 3e). Bij alledrie niet echt verdere aankondigingen.. Tja, de harde buiken bleven in ene echt aanwezig en werden erger en erger :p Slijmprop nooit gezien, vliezen aldoor op het laatste moment gebroken en bij de 3e zo snel en onverwachts bevallen dat de vk er niet eens bij was (en mijn man net zijn bed uit kwam dat hij er wel bij was midden in de nacht haha: was een paar uur na zijn 30e verjaardag dus een drukke dag geweest ;)).

Jij veel succes binnenkort!

3. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Hier braken met 40 weken precies ineens m'n vliezen;)

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Alle drie de dames kwamen voor de 37 weken. Ik had bij allemaal al weken last van harde buiken en voorweeen. Bij de eerste braken m'n vliezen. Bij de andere twee begonnen de weeën.

Wel had ik alle drie de keren last van spugen/diarree van te voren.

5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn eerste kwam na strippen (41+3 wkn), daarvoor geen aankondiging gehad.

Mijn tweede geen aankondiging, de dag van bevalling (41+5 wkn) wel af en toe een wee, die pas tegen eind van middag doorzetten naar de echte bevalling.

Mijn derde braken uit het niets mijn vliezen (40+6 wkn), geen aankondiging. Ik was zo verbaasd, bij de andere 2 waren vliezen pas heel laat gebroken (bij 2e zelfs pas bij 10 cm!).

Dus tja. Geen ervaring met echt voorwerk ;)
    Veel succes met je laatste loodjes!

6. Mieleke

Mieleke Actief lid

5 feb 2016
    293
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wegens te klein bekken krijg ik rond mijn ud steeds een geplande keizersnede. Bij de twee oudsten duidelijk tekenen dat ze graag nog wat hadden blijven zitten. De derde verraste ons met weeën de dag voor de geplande ks, met 39w5d.... we zullen zien wat nr 4 van plan is...

7. loesje6

loesje6 Bekend lid

4 mei 2012
    891
    199
    43
    Gebroken vliezen met 38+4

8. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    1ste met 38+4 met aankondiging. Voelde me dr dagen ervoor echt heel rot, wat zwangerschapsvergifteging kwalen en een verhoogde bloeddruk, 2 dagen voor de bevalling een ctg scan moeten maken, wat weeenactiviteit maar weinig.
    De dag erna werd ik ineens wakker door lichte weeen.
    2de eigenlijk niets, had al weken last van voorweeen en valsr starts gehad ik was op wou niet meer. Gestript met 39+5 pas de dag erna in de avond zettr het door. Wel de hele dag vervelende voorweeen gehad maar die had ik wel vaker gehad dus had me er niets bij gedacht.

9. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij de eerste: veel voorweeen en harde buiken vanaf week 35. Met week 39.2 braken m'n vliezen.
    Bij de tweede: voorweeen en harde buiken vanaf week 33. Bij week 39 braken m'n vliezen.
    Bij de derde geen normale bevalling, dus telt niet mee. (Met week 35 verloor ik een plons bloed). Voor die bevalling geen voorweeen en nauwelijks harde buiken gehad.

10. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ik ben vandaag 38 weken en krijg steeds meer krampen van onder... ook best pijnlijke die kunnen aanhouden... Heb ook een enorme pijn in me doos...
    Alsof ik een flinke schop tussen me benen heb gehad :s

11. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier begon het bij de tweede met een klein scheurtje in mijn vliezen.
    Eerste had ik al een tijd last van veel harde buiken en uiteindelijk bloederig slijm, waarna opeens mijn vliezen helemaal braken.

12. Love1990

Love1990 Niet meer actief

39w2d braken mijn vliezen, had al zo'n 8 weken lang behoorlijke voorweeen. Uiteindelijk met 39w3d bevallen.

13. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mijn eerste stond ik op met wat krampjes en moest 3x achter elkaar naar de wc voor de grote boodschap:D
    de krampen werden gauw regelmatiger en gingen over in weeën. 39+4

bij de tweede stond ik in de nacht op om naar de wc te gaan en braken mijn vliezen spontaan. 20 min. later begonnen de weeën. 39+1

14. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    eerste keer was ik doorgeleid met 40+1... maar begon met gebroken vliezen en wat krampjes en bloederige afscheiding. maar echt duidelijk begin van de bevalling was er niet, kreeg geen weeën

tweede keer 41+2, begon met flinke voorweeën en harde buiken, die werden steeds regelmatiger. heb toen de verloskundige gebeld en die wilden pas paar uurtjes later terugkomen... heb nog binnen een uur gebeld, en 4 uur later was onze jongste meid geboren.

15. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    1e hoge vliesscheur waardoor ik kleine beetjes vruchtwater verloor..mijn vliezen brakkwn verder niet n had geen weeen...omdat ik langer dan24 uur met gebroken vlezen liep..moest ik ingeleid worden...meteen in een weeenstorm pffff...

2e werd ik met 38 weken ingeleid...omdat ik positief testte net als bij de eerste op gbs bacterie.
    Ik had geen voortekenen ofzo..had wel 2 cm ontsluiting..dus mocht ingeleid worden...

Deze zwangerschap is afwachten of ik met 36 weken positief of negatief test op gbs...dus daar hangt het van af..

16. mc87

mc87 Actief lid

11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Bij de eerste met 16 wk geboren, begon met heel veel bloed , plotseling. Uurtje later braken de vliezen. En werd ingeleid toen hij 1 dag later overleden was.
    De tweede, korte bmm en ziekenhuis opname( van 5 wk) hierdoor.Werd ingeleid. Na 3,5 uur geboren met 37.1 wk

De derde kwam spontaan met precies 40 weken! Ook korte bmm in deze zwangerschap.Ik moest om 5u snachts naar de wc. De baby voelde ik een indaling maken maar beneden. En 20 min. later kreeg ik weeën. Daarna braken mijn vliezen. We zijn naar het ziekenhuis gegaan en in een uurtje was ze geboren . In totaal een bevallingng van 2 uur!

Bij mij zijn de weeën niet heel sterk. Dat is ook wel weer fijn om dat ik meer controle heb op die manier.en een korte bmm zorgt er ook nog eens voor dat de baby er sneller uit gaat . Had volledige ontsluiting na 1 uurtje onregelmatig weeën te hebben.

17. DEMADE

DEMADE Fanatiek lid

27 jan 2015
    1.547
    4
    38
    NULL
    Overijssel
    Met 41 weken bevallen, absoluut nog geen aankondiging, laat staan voorweeën etc etc. Ik ben uiteindelijk ingeleid :)

18. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Bij mijn dochter ingeleid bij 41+5 weken. Een dag voordat ik ben bevallen van mijn zoon had ik enorme last van nesteldrang. 's nachts om 01.20 uur braken de vliezen en om 07.53 uur ben ik bevallen bij een termijn van 40+4 weken.

Deel Deze Pagina