3 weken zwanger?

Discussion in 'Zwangerschap' started by DanielleArends, Apr 24, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DanielleArends

Apr 10, 2016
    11
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Afgelopen dinsdag (19 april) heb ik 2x een zwangerschapstest gedaan en allebei positief. De clearblue test gaf aan dat ik 2-3 weken zwanger ben. Ik heb PCOS en clomid gebruikt. Maar dat bleek niet aan te slaan. Ook na de hoogste dosis (150mg) bleek ik geen eisprong te hebben gehad. Dus eigenlijk kan ik niet zwanger zijn... Ben al bij de gynaecoloog geweest en via een vaginale echo kon ze alleen maar een slijmprop zien. Daarna gelijk een bloedtest gedaan en ook daar blijkt dat ik zwanger ben. Ik ben natuurlijk heel erg blij en verrast. Maar ergens geloof ik het nog niet helemaal. Ik heb heel veel op internet gekeken en nou word er gezegd dat je bij 3 weken eigenlijk nog niet zwanger bent en pas in de 4e week een test kan doen. En dat het zaadje wacht op een rijp eitje. Maar dat is dus het probleem.. dat mijn eitjes tot nu toe niet gerijpt zijn. Inmiddels 3 testen gedaan en allemaal positief. Ook heb ik erg last van mij buik en borsten. Kan iemand mij hier meer over vertellen? 2 mei moet ik pas weer naar de gynaecoloog maar ik kan niet slapen van de onzekerheid! Mag ik blij zijn dat ik zwanger ben? Of moet ik me nog even inhouden..?

2. umm

umm Bekend lid

Dec 29, 2013
    544
    1
    18
    NULL
    NULL
    Cb rekent vanaf de bevruchting dus bij 2-3 op Cb ben je volgens vk en gyn 4-5 weken zwanger.

En ja met al die posi testen mag je blij zijn

3. meelanor

meelanor Fanatiek lid

Apr 29, 2012
    1,408
    142
    63
    Alphen, NB
    testen slaan alleen uit bij hcg en hcg komt van t vruchtje in de zwangerschap. met dit termijn kun je nog niets zien op de echo.

en eitjes.. wie weet is hij wel eerder gesprongen dan de eerste echo of hebben ze hem gewoon gemist (niets geks)

4. DanielleArends

Apr 10, 2016
    11
    0
    1
    NULL
    NULL

Ben zo blij met deze reactie! Ik heb het inderdaad even opgezocht op de website van clearblue en daar staat ook 4-5 weken. dat heb ik over het hoofd gezien toen ik de test deed omdat ik zo in de war was.
    Er is dan gewoon een wonder gebeurd.. Ik zou eigenlijk over 2 weken geopereerd worden (laparoscopie) omdat de clomid niet werkte..

5. umm

umm Bekend lid

Dec 29, 2013
    544
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wow wat fijn zeg. Van harte gefeliciteerd <3

6. Marijn

Marijn Fanatiek lid

Aug 22, 2007
    1,551
    25
    48
    Zo ging mijn eerste zwangerschap ook! Een ei kan echt gemist worden met de echo's en gelukkig heb je de laparoscopie nog niet gehad! Dat bedenk ik mij ook nog vaak. Stel je voor!

7. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

Aug 11, 2009
    3,946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Gefeliciteerd, jij bent zeker zwanger!
    Op 3 Mei zou er op de echo al een stuk meer te zien moeten zijn.
    Spannend! :)

8. DanielleArends

Apr 10, 2016
    11
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ja precies! Maar goed dat ik 'toevallig' een test deed! Had erg last van mijn buik en borsten en ik had nog een test liggen dus ik dacht laat ik het een proberen. Zag em al snel naar 1 streepje gaan en eigenlijk gelijk maar weggelegd omdat het toch onmogelijk was.. en pas later op de dag toen ik en wilde weggooien schrok ik een beetje dat er ineens 2 streepjes opstonden! Gelijk een clearbleu gekocht! Alsof het zo had moeten zijn.. Ik me al weken druk lopen maken om de operatie.. blijk ik gewoon zwanger te zijn! Hoe is jou zwangerschap gegaan?

9. DanielleArends

Apr 10, 2016
    11
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dank je wel! Ben zo benieuwd! Deze berichtjes doen me echt goed.. was zo gespannen door die onzekerheid. Wat natuurlijk ook helemaal niet goed voor me is!

10. DanielleArends

Apr 10, 2016
    11
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dank je wel!!:)

11. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

Apr 25, 2015
    1,534
    107
    63
    Van harte gefeliciteerd. Lekker van genieten

12. Buurvrouw31

Buurvrouw31 Actief lid

Oct 4, 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Pff meid wat geweldig. Krijg er kippenvel van. Echt met recht een wonder. Wens je veel geluk en een voorspoedige zwangerschap!

13. Trinity

Trinity Fanatiek lid

Nov 7, 2012
    1,176
    0
    0
    Overijssel
    Van harte gefeliciteerd!! :D

14. karlijn

karlijn Niet meer actief

Wat fijn voor je!! Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Kan me voorstellen dat het onwerkelijk is. Maar die streepjes staan er niet voor niets!! Geniet er van!

15. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

Sep 23, 2015
    1,104
    1
    38
    Wat bijzonder! Een echt wondertje! Enorm gefeliciteerd!!

16. DanielleArends

Apr 10, 2016
    11
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi! Ik wilde nog even laten weten dat ik vandaag ben geweest voor een echo en het is nog iniminie maar er begint wat te groeien! Ongeveer 5 weken zwanger!

17. ladyw

ladyw Fanatiek lid

Nov 4, 2011
    1,233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Wauw wat een mooi nieuws!!! Ik wens je een goede zwangershap toe.

18. Femke86

Femke86 Bekend lid

Feb 15, 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Super!!

19. dreumesje

dreumesje VIP lid

Jan 7, 2014
    7,561
    1,863
    113
    Female
    Gefeliciteerd!

20. Olicha

Olicha Niet meer actief

Hi! Danielle.. wat leuk uit uithoorn! Same here.
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Een mooi wonder..

Share This Page