Al twee dagen matige koorts, effect of kindje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nana33, 31 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hoi meiden,

ik maak me een beetje zorgen, omdat ik sinds gisternamiddag griep heb en ook af en toe lichte koorts (+- 38,5). Ik heb mn vk al gebeld en zij doet er heel nuchter over en zegt dat iedere vrouw wel eens ziek wordt tijdens te zwangerschap. Ik maak me echter toch wel een beetje zorgen over de effecten van de koorts, ik gloei echt helemaal. Paracetamol slik ik al - helpt wel iets, maar maakt niet dat de koorts helemaal weg gaat. Heeft iemand hier ervaring met zwangerschap en koorts?
    Alvast bedankt!

EDIT: stom ik zie nu dat er "of" staat in de titel. Dit moet natuurlijk "op"zijn.

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Nee hoor, je hoeft je echt geen zorgen te maken,

iedereen is weleens ziek, en je lichaam denkt niet : oh ze is zwanger laten we het haar maar besparen ;)
    dus ook in de zwangerschap kun je gewoon ziek worden,

ik heb zelf regelmatig koorts, ook tijdens mijn zwangerschappen,
    er kan niets gebeuren, nou ja .. niets..... overal kunnen natuurlijk gevolgen aan zitten.... dus het KAN natuurlijk wel, maar de kans is echt echt echt heeel klein. vaak praat je dan over een infectie die in jou bloed zit en je dit aan je kleintje door kunt geven.

3. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    ik heb het ook gehad tijdens jou termijn
    was ook echt bang voor de kleine.
    maar zowel de vk als de huisartsenpost en huisarts
    zeiden dat ik me geen zorgen hoefde te maken
    de kleine heeft er geen last van
    mocht het echt tot 40 oplopen en aanhouden dan moet
    je natuurlijk aan de bel trekken.

ze adviseerde mij om 6 paracetamols op een dag te nemen
    zodat de koorts zakt en dan voel je ook een stuk lekkerder
    anders lag ik ook te rillen in me bed en voelde me zo ellendig
    heel veel sterkte

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Norwegian sky & Mejojo: Bedankt voor jullie reacties :) - ik voel me gelijk weer iets geruster. Ik heb net ook weer 2 paracetamolletjes op en dat helpt inderdaad echt. Voel me gelijk weer een stukje minder koortsig.

5. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    hey meid..

ik had het bij de 28 weekjes, had blaasontsteking waar ik zo`n 6 weken mee heb rondgelopen zonder het te weten, een ontstoken been en idd ook koorts. ik kreeg op aanraden van de vk dat je in je zwangerschap zelfs 8 paracetamols per dag mag hebben, je moet echt proberen om de koorts te onderdrukken zeg maar!!
    bij mij had het wel effect want ons meisje liep 3 weekjes achter op de groei qua buikje, eerst dachten ze dat het kwam door eenniet goed doorbloedde navelstreng maar dat was dus niet het geval, na de antibiotica kuur die ik gehad ehb en 2 weken na het onderzoek was ons meisje weer helemaal bij met het aantal weken achterstand.

ok k was wel 10 weekjes verder dan jij op dit moment bent, dus probeer echt zoveel mogelijk die koorts te onderdrukken meis..
    veel water drinken en vooral niet onder een deken gaan liggen nu,daarmee houdt je de warmte in je lichaam, probeer met een iets koelere douche te douchen kijken of het dan ook wat afzakt..

Deel Deze Pagina