Wanneer kijken naar ontsluiting ?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Miiepje, 20 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miiepje

Miiepje Actief lid

26 okt 2013
    249
    0
    0
    Ik lees hier regelmatig dat ze al vroeg kijken naar ontsluiting.

Hier hebben ze er nog nooit naar gekeken (38 weken).
    En volgens mij doet de vk dat hier ook pas bij weeen of als je overtijd loopt.

Is mijn vk dan zo laat of niet? Ben soms ook wel benieuwd of er al iets gaande is haha

2. JenRen

JenRen Lid

7 dec 2014
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet alle vk doen dit.
    Bij mijn vk praktijk is het wel standaard met 38 weken.
    Bij de meeste praktijken gebeurd dit volgens mij pas als je denkt dat de bevalling begonnen is.

3. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Hier ook nog niet ook niet nadat ik een nacht lang om de 4 min pijnlijke harde buiken had... Wist zelf ook dat het voorwerk was dus had niet gebeld miss had ze t anders wel gedaan maar denk t niet haha
    Ik hoor soms ook dat er elke controle gekeken word op t einde

4. stephanie86

stephanie86 Fanatiek lid

11 jun 2012
    1.140
    0
    36
    zuid holland
    Bij ons inprincipe ook niet.
    toevallig vanavond omdat ze willen gaan strippen ben nu ruim 39 weken

5. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Bij mij werd er door de verloskundige daar niet eens naar gekeken tot ik 40.4 weken was.
    Ik kreeg een ballonkatheter toen ik 40.5 was en beviel 3 dagen later.

6. Coekie

Coekie Actief lid

8 dec 2014
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij was dat ook niet standaard. Ze hebben pas gekeken toen ik weeen had.

7. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Bij mij ook niet gekeken.
    Ik ben ingeleid en op die ochtend is gekeken of ik ontsluiting had, om te kijken wat ze zouden gaan doen.
    Ik had al 2 a 3 cm, dus toen zijn de vliezen gebroken.

8. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Heeft het zin dan dat ze daar naar kijken?
    Ik bedoel,wat weet je dan verder?
    Als je bepaalde klachten hebt zal een controle misschien wel zin hebben.
    Ikzelf werd ingeleid met 36 weken en 4 dagen begonnen, had toen dagenlang 1 cm. Die 1 cm had ik mogelijk al heel wat weken.

9. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Mijn VK zegt altijd dat het geen zin heeft om te kijken, omdat het niks zegt en omdat je niks met die informatie kan. Dus waarom zouden ze dat doen.

Hier kijken ze alleen als je (bijna) 40 weken bent. Mij hebben ze met uitzondering gestript met 39 weken maar dat kwam omdat ik elke nacht voorween had vanaf week 34 en doodop was, maar ook toen ging het niet van harte.

10. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Bij mij hebben ze gevraagd of ik wilde dat ze inwendig controleerden bij 40weken en heb ik gedaan. De vk heeft nagekeken hoever de baarmoedermond verweekt was en of er ontsluiting was. Helaas was de conclusie dat ik nog even moest afwachten

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier doen ze het ook niet standaard. Toen ik 8 dagen overtijd was heb ik er wel zelf om gevraagd, omdat ik graag wilde weten of al die weken van voorweeën in elk geval enig effect hadden gehad, maar ik had toen nog geen ontsluiting.

12. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier gelukkig niet. Ik zou niet weten wat ik met die informatie moet. Maar goed, ik wilde bijvoorbeeld ook niet worden gestript, mijn kindjes komen wanneer ze er klaar voor zijn en blijkbaar doen ze daar lang over ;).

13. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Bij mij werd het ook niet gedaan tenzij erom gevraagd werd. Ook tijdens bevalling niet. Pas toen ik al aan het persen was wilde de VK toch even kijken. Dat was de enige keer.

Deel Deze Pagina