Hoi dames, Vandaag gebelt door mijn vk en die wil me toch gaan strippen vandaag om 17:00 en ik heb ja gezegt. Spannend dus! Bij mijn moeder is dit ook 2 keer gedaan toen ze overtijd liep en bij beiden is daarna de bevalling langzaam aan van start gegaan. Ik ben benieuwd wie er nogmeer gestript gaat worden en hoe je er tegenaan kijkt. En ik ben ook super benieuwd naar verhalen van dames die gestript zijn en wat voor effect dat heeft gehad, of juist niet. Knuffels
Hoihoi, Ik ben nu 40 weken en 5 dagen zwanger en de vk gaat me donderdag strippen mocht de bevalling nog niet op gang zijn gekomen. Ben ook erg benieuwd of het gaat werken, ik kijk er niet tegenop, al zeggen ze dat het wel even gevoelig kan zijn. Ik probeer positief te blijven en hoop nog steeds dat t strippen niet nodig zal zijn heel veel succes vanmiddag en laat je weten hoe het was en of het geholpen heeft?
ik heb het bij mijn dochter laten doen bij 41+3 en toen had het helemaal geen effect. Nu bood de vk het ook aan om het bij 41 (eind van de week), 41+3 en 41+5 te doen maar aangezien mijn ervaring de vorige keer doe ik het deze keer niet. Je schijnt 50% meer kans te hebben dat de bevalling uit zich zelf begint. Ik hoop dat het voor jullie wel effect heeft en de babe zich snel meldt.
Hoi Lynnes, Oh wauw jou afspraak staat dus al ver vantevoren geplant wel fijn, dan kan jeje er een beetje op voorbereiden ook psychisch he. Bij mij stelde ze het vorige woensdag al voor maar ik was echt even in shock, ik dacht namelijk gewoon op controle te komen bij de vk en inneens steld ze me voor me ter plekke in te leiden. Dus ik heb toen gezegt nog even af te willen wachten. Vandaag zou ik te horen krijgen hoelaat ik morgen bij het ziekenhuis langs kan komen en vroeg ze me of ik tochniet vandaag langs wou komen om te strippen. Shock nr 2, haha, maar heb toch ja gezegt! Ben echt heel erg benieuwd of het wat uit gaat halen. De pijn ben ik gelukkig niet bang voor, ik kan me wel voorstellen dat het goed pijn kan doen inderdaad ja. Liefs
Ja de afspraak staat vanaf afgelopen donderdag gepland, ik denk er eigenlijk niet zoveel aan, geen idee waarom. Het schijnt bij 1 op de 5 a 6 vrouwen aan te zetten tot de bevalling dus ben wel benieuwd. inleiden is wel spannend hoor, bij mij was het best een lange pijnlijke bevalling, vandaar dat ik dat echt pas bij 42 weken zou willen. de tijd daarvoor wil ik mijn eigen lichaam de kans geven. het is waarschijnlijk de laatste keer dat ik beval en zou het wel mooi vinden als het zelf op gang komt. nogmaals succes vanmiddag en laat t weten he! dan weet ik wat mij ook evt te wachten staat
Ik ben net ook gestript, ik verlies nu alleen best veel bloed heb nu mijn 2de maandverband alweer in..Kent iemand dit? Ik vond het trouwens niet echt pijnlijk, wel vervelend..maargoed bevallen zal wel pijnlijker zijn
@ Lynnes. Ik wilde ook afwachten eigenlijk maar had enge dingetjes gelezen weer op internet, dat het riskant zou zijn etc.. Nou durf ik haar dus niet meer te lang te laten zitten, best irritant dat stomme internet ook.. hihi. Mijn vk zei ook dat het bij de meeste niks uithaalt. Maar bij mijn moeder heeft dit wel 2 keer net het zetje de goede richting in gegeven dus ik hoop bij mij ook. Ik zal zeker even een berichtje hier achterlaten vanavond om te laten weten hoe het ging, haha.. Bedankt meid! @Buikje123. Oh meid wat lief, dankjewel. Ik hoop dat jij ook snel je kleintje in je armen zal hebben, spannend allemaal he! @Misslisa. Er is mij verteld dat ik maandverband mee moest nemen omdat je kan gaan bloeden na het strippen. Ik weet wel dat zolang je niet heel helder rood bloed en niet meer dan als je ongesteld bent dat jeje geen zorgen hoefd te maken, bel anders even je vk voor de zekerheid. Wat fijn trouwens dat de pijn meeviel, ik hoop hier ook straks!
Dat je bloed/stolsels verliest is normaal. Heeft je verlos/gyn dit niet verteld? Mocht je meer dan normaal bloedverlies hebben moet je even contact opnemen met je verlos/gyn. Ik heb zelf een heel slechte ervaring met strippen, pb me maar voor mijn ervaring. Ik zou het bij een evt. 2e zwangerschap ook nooit meer doen! Ik ben me doodgeschrokken.
Ik ben met ruim 40 weken gestript. Was van te voren wel wat aan het rommelen hoor. Maar het het echt meteen effect. 4 uur later was onze zoon er al.
Hoi Chai, veel succes vanavond meid! Spannend hoor. Ik ben bij mijn 1 e gestript, dit heeft wel voor extra ontsluiting gezorgd, maar de weeën kwamen pas echt goed op gang na dat de vliezen werden gebroken. Bij mijn 3 e kindje ben ik met 40 + 2 dagen gestript en dat heeft de bevalling op gang gebracht. Ik ben zojuist gestript!! Ik had 1 een krappe 2 cm ontsluiting, het voelde onaangenaam maar niet echt pijnlijk. Vanavond om 19.00 komt de VK kijken of er extra ontsluiting is bijgekomen en de weeën doorzetten en of ze de vliezen kan breken. Heel erg spannend dus! Succes vanavond meid! Ik heb je buikje gezien en ik ben benieuwd hoe zwaar jouw kindje is, want je hebt echt een mooie bol Mijn buik is niet zo groot en mijn buikspieren zo strak dat ze het moeilijk kunnen schatten qua gewicht.
Er is mij inderdaad verteld dat je iets bloed kon verliezen, maar niet zoveel! Het is nu geloof ik wel gestopt..en de kleine is flink in verzet haha, ik wordt bond en blauw geschopt
Oh, wat leuk straks word ons kindje nog op dezelfde dag geboren ook! Ik ben ook benieuwd of ik al een beetje ontsluiting heb. Er rommelt wel het een en ander vandaag en heb vandie lekkere steekjes bij mijn bmm (not) dus ik heb zoeen gevoel dat het gaat helpen dat strippen. Hier vonden ze het ook moeilijk het gewicht van de baby in te schatten, me buik liep zelfs een weekje achter op groei. Maar in het ziekenhuis bleek ze toen prima om schema te zitten, dus ik had gewoon een klein buikie. Wel grappig ja dat ik nu zoeen bol heb. Ze liepen eerst te roepen dat het een klein kindje zou worden, denk dat ze daar toch op terug gaan komen, hihi... Laten we elkaar op de hoogte houden, vind ik leuk!
Bij mijn 1e ben ik gestript bij 40w5d en diezelfde avond begonnen de weeen en de volgende dag is ons zoontje geboren. Hier dus een hele goede ervaring met strippen. Het strippen zelf vond ik geen pijn doen, maar wel een beetje een vervelend gevoel. Ook heb ik wat last gehad van bloedverlies, maar kon dit goed opvangen met 1 maandverbandje. Bij de tweede liep ik trouwens ook weer overtijd, maar ik kon niet gestript worden aangezien alles nog potdicht zat. Uiteindelijk ben ik met 41w3d ingeleid. Weet jij of je gestript kan worden? In ieder geval succes en ik hoop dat je je kleintje snel in je armen hebt!
Ik weet nogniet of ik potdicht zit nog ofniet, dus dat word ook spannend. Anders word het morgen toch een bezoekje aan het ziekenhuis voor controle en het bespreken van de volgende stap. Ik vrees wel dat het nog potdicht zit aangezien me prop er naar mijn weten nog zit en ik geen slijm verlies heb of dergelijken. Vind het echt spannend en bedankt!
Nou, ik kan me voorstellen dat je ontzettend benieuwd bent meid Ik hoop dat je al wat ontsluiting hebt! Zou heel goed kunnen hoor. Met mijn 1 e (geboren 41+4) had ik tot mijn verbazing al 5 cm ontsluiting helemaal ongemerkt . Ik had al op de foto's gezien dat jouw buik ineens enorm was gegroeid. Overigens is mijn ervaring dat ze er met de echo flink naast kunnen zitten qua gewicht, grote buik of kleine buik zegt ook niet veel. Soms denk ik zoooo dat is een flinke buik en dan komt er een klein beebje uit, maar andersom kan ook. Tot nu toe voel ik nog niet echt wat, het is zelfs een beetje stil gevallen, maar dat komt denk ik door de spanning want ineens is daar het besef dat ze vanavond of morgen wel eens geboren zou kunnen worden 2 mei of 3 mei is een mooie datum toch We houden elkaar op de hoogte! Probeer je zo goed mogelijk te ontspannen als ze gaan strippen, dan doet het denk ik het minste pijn. Ik verlies ook wat bloed, maar niet heel erg veel gelukkig
Hey Thalia, Wauw 5cm ontsluiting al ongemerkt wat super zeg. Ik ben echt nieuwschierig, ik hoop niet dat ik nog potdicht zit. Dan ga ik telleurgesteld weer naar huis. Ben nu echt de laaste puntjes op de i aan het zetten in huis zodat alles baby klaar is, hihi.. Bedankt voor de tip te ontspannen, ik hoop dat het gaat lukken. Ik ben nog nooit uberhaupt onderzocht daar downunder, lol. Wel fijn te weten ook dat de meeste dames dus wel wat bloed verliezen erna, dan hoef ik straks niet te schrikken! Nou maar hopen dat de weeen snel op gang gaan komen he. In ieder geval veel succes en sterkte als je gaat bevallen alvast he, hihi, het kan inneens zo snel gaan.
Ja, die 5 cm dat was echt een kadootje! Overigens was dit ook zo bij de 2 e (ingeleid in het ziekenhuis) en bij de 3 ging ik na het strippen van 2 cm naar 5 cm. Ik heb bij mijn vorige 3 kindjes helemaal geen slijmprop gezien dus je kan echt wel ontsluiting al hebben Ik duim voor je meid! Het strippen deed bij mij ook alle 3 x geen pijn, wel onaangenaam maar dat was alles en ik heb ook niet veel gebloed, dus mijn ervaring met strippen was/is wel goed. Ik hoop voor je dat het kan, want anders is de teleurstelling inderdaad groot. Ik duim in ieder geval!
Hallo Chai, bij mij heeft het de 1e keer effect gehad. Ik zou eigenlijk woensdag 30 juni om 07.00 in het zieknhuis moeten zijn om te worden ingeleidt,was toen precies 42 weken zwanger. Dinsdag om 17.00 kwam de verloskundige me strippen als laatste hoop dat het toch vanzelf begon. Rond 20.00 was ik nog aan het poetsen in huis,had toen wel buikpijn,maar ik dacht dat dit van het strippen kwam....dit bleken al lichte weeen te zijn. Om 2.15 werdt ik wakker met om de 3a4 minuten weeen van 1 minuut,en om 11.40 is na een heftige bevalling onze zoon geboren! Dus ja,om een lang verhaal kort te houden,het strippen heeft gewerkt.