met 32 wk voorweeen, kan dat?

Discussie in 'De bevalling' gestart door luca2504, 19 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik vroeg me dus af of het mogelijk is dat ik nu al voorweeen heb. Heb al sinds 24 weken last van veel harde buiken, ook al opgenomen geweest en remmers gehad ivm veel pijnlijke harde buiken/vroege weeen. Nu 32 weken zwanger en vannacht had ik weer veel harde buiken, alleen ik kreeg daar scherpe pijnscheuten bij, die met het opkomen van de harde buik erger werden en daarna ook weer mee afnamen. De pijn werd niet erger dus echte weeen waren het niet, maar ze waren wel pijnlijk/vervelend genoeg om er steeds wakker van te worden. En het voelde ook niet zoals de 'gewone' harde buiken, wat meer een aanhoudende zeurende pijn is. Dit waren echt pijnlijke scheuten die duidelijk toenamen en weer afnamen in sterkte.

Dit heb ik nog nooit eerder gevoeld en ik dacht ook direct aan voorweeen. Maar ik heb eigenlijk geen idee of dat al 'kan' bij 32 weken in mijn situatie, of dat het echt een kwaaltje is van de allerlaatste weken. Wie helpt me dit mysterie op te lossen? ;)

2. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Als je al eerder last hebt gehad van voorweeen en er zelfs voor bent opgenomen, kan het natuurlijk heel goed zijn dat dit al voorweeen zijn ( wat overigens niet hoeft te betekenen dat het snel gaat gebeuren, ma mssn heeft jou lichaam het wel nodig om zich nu al voor te bereiden:)) Wat het natuurlijk ook kan zijn, dat je indalingsweeen hebt gehad, kunnen erg vervelend en pijnlijk zijn! en indalen kan met jou termijn zeker al gebeuren. Ken namelijk nog iemand bij wie de beeb zo vroeg is ingedaald. Ma daarbij geld natuurlijk altijd nog de regel: Als je het zelf niet vertrouwd of graag bevestiging wil hebben van een prof, zou ik even de vk bellen:) Die kan je daar toch meer over vertellen dan wij:)
    Heel veel succes met de laatste loodjes!
    xxx Adorable

3. Mijn vk is vanochtend langs geweest, maar toen ik het haar vertelde zei ze; ja maar je weet niet zeker of je nou slecht slaapt door de pijn of dat je pijn hebt doordat je slecht slaapt en veel beweegt :( De ctg van vanochtend was wel netjes trouwens, geen harde buiken.

En verder is het volgens haar absoluut onmogelijk dat de baby al aan het indalen is 'want het is te vroeg' (het is een franse vk van de oude stempel :p), al weet ik zelf wel beter. Vroeg me alleen af of het mogelijk was, ben verder niet bang dat het iets doet ofzo want het rommelt nu al zo lang dat ik er wel aan gewend ben, er lijkt verder niet echt iets te gebeuren. Was alleen weer iets nieuws wat ik niet kende en ik wil altijd graag voor mezelf weten wat het kan zijn :) Iig bedankt voor de reactie!

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hi Luca,

Lastig hé, al die onzekerheden en nieuwigheden!! ;)
    Anyway. Indalen kan wel hoor (als ik mijn gyn moet geloven). Volgens hem is mn beebje al ingedaald, maar ligt het nog niet vast. Het zou dus wel nog kunnen draaien, maar heel logisch is dat niet.

Ik heb trouwens de laatste dagen ook dat het weer meer en meer rommelt. Zou het dan toch gewoon aan het termijn liggen? ;)

5. hi Maartje,

tja wie weet is het gewoon de termijn :( Zal er allemaal wel bij horen, haha maarja je bent toch wat alerter met zo'n voorgeschiedenis he :)
    Ik moet over 2 wk weer op controle bij de gyn, zal het dan meteen eens navragen.

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Indalen | Geboortecentrum Wonderwereld

deze site zegt ook dat het rond de 30 weken dus wel gebeurt ;)

Maar als jij je zorgen maakt bel je wel je gyn, hé!! Niet nog twee weken afwachten als je je zorgen maakt!!

7. oh nee het zorgenstadium ben ik allang voorbij geloof ik :p
    Mocht het nou een tijd lang elke nacht terugkomen, dan kan ik het wel aan mijn vk of gyn vragen. Ik wacht gewoon rustig af, vooralsnog lijkt er niks te gebeuren :)
    Misschien is het inderdaad indalen. Ik hoop het eigenlijk wel, dan is dat iig al een zorg minder ;)

8. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Het kan zeker wel indalen zijn, onze beeb lag met 32 weken al diep en vast. Aparte vk ;) Maar bij twijfel uiteraard weer bellen :)

9. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    indalen meis ookal zegt ze van niet bij mij is t al 4 weken bezig soms dagen niet dan 2 dagen heb ik die erge pijn weer goed rusten paracetamol nemen en lekker een warme kruik of douche erop

10. Angiebaby; 4 weken :$ omg dan staat me straks ook nog iets te wachten :) Van mij mag het lekker snel gebeurd zijn met dat indalen :p

11. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    mijn 1e was idd met 30 weken al ingedaald!
    nu heb ik ook sinds een week of 2 voorweeen, alleen voel ik die alleen in mijn onderbuik, als een soort menstruatiepijn.
    Beebje lag nu ook ingedaald met 31 weken, alleen nu met 33 weken weer in stuir

12. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0

hahahahahha vandaag weer een goede dag gehad gelukkig hoop dat ze nu eens een keer klaar is met zakken anders valt ze eruit:p;)

Deel Deze Pagina