ik ben nog niet zo ver in de zwangerschap maar ik ben best wel bang voor alles wat komen gaat... opzich neit zo voor de bevalling.... tja pijn... dat zien we dan wel. ik heb er voor gekozen om daar het ziekenhuis te gaan om te bevallen. maar op de een of andere manier beni kbang dat ik te smal ben of zo. kunnen ze dat van te voren niet vast stellen. kortom dus bang voor evt keizersnede en de rugeprik niet persee voor de pijn maar dat je dan niks meer voelt.. dat lijkt me zo eng... zucht ik weet dat ik me daar niet zo druk over moet maken... maar een vriendin van mij is pas bevallen en die moest uiteingelijk naar het ziekenhuis omdat ze te smal was en die heeft een keizesnee gehad... als ik daar aan denk wordt ik bang.. iemand die me gerust kan stellen...
Zovaak komt het niet voor dat iemand te smal is hoor... nu vast stellen kan niet aangezien ze dan een bekkenfoto maken, en rontgenfoto´s kan je beter niet doen als je zwanger bent. Sommigen zeggen dat een gyn het kan voelen maar das veel te vaag, het hangt van een heleboel dingen af. Mijn dochter daalde niet in, toen is onderzoek gedaan naar het waarom. Ze hebben nagekeken of ze goed lag en niet te groot was maar dat was niet het geval, onverklaarbaar dus. Toen ook mn bloeddruk steeg werd duidelijk dat de bevalling in het ziekenhuis moest gebeuren. In ieder geval eindigde het ermee dat ik ingeleid werd en na 40u weeën en maar 3cm ontsluiting een ks kreeg, ik bleek achteraf idd te nauw te zijn. Die ks en ruggeprik hoef je je echt niet druk om te maken hoor (als het al zou gebeuren, daar kan je nu natuurlijk nog niks van zeggen). Die ruggeprik zetten doet echt geen pijn en daarna voel je nog wel getrek en geduw aan je/in je buik maar geen pijn. That's all. Niks engs aan verder,je kan gewoon praten, je armen bewegen enz. Het herstel vond ik wel erg vervelend maar das een ander verhaal. Op het moment zelf kan het je overigens weinig schelen, als dat kind er maar uit komt maar van te voren heb je natuurlijk tijd om je overal druk over te gaan maken (vaak onnodig). Bespreek je zorgen met de vk, misschien kan die je gerust stellen.
Zou me er niet te druk om maken, het komt allemaal wel goed. M'n schoonmoeder zei een keer tijdens m'n zwangerschap, er staat je nog heel wat te wachten! Ik vond dit helemaal niet leuk, terwijl m'n oma zei: meid maakt je er niet druk om, het is de moeite niet waard! ze is 82, kijk daar hebben we wat aan!!!