De bevalling is over een paar weken.

Discussie in 'De bevalling' gestart door dinh, 28 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomaar een stukje :

Zojuist kwam ik het bovenstaande tegen op de site van ''onze'' kraamzorg. Nu gaat het om het onderste. Nu weet ik niet wat voor afscheiding mijn ega had, maar het viel me de afgelopen dagen op, dat mijn ega de zeer regelmatig naar de wc moest. Dit kan plassen zijn, maar ook diarree. Ik heb het dus nog niet aangevraagd, het is dus ook niet zo dat ik last heb van het "Ria Bremer-syndroon".

(Ria-Bremersyndroom, naar aanleiding van het programma Vinger aan de Pols bij de AVRO, waarbij vage ziektebeelden op de televisie werden gekoppeld aan een ernstige ziekte, waardoor veel mensen zeiden : Ik zag het op televisie, dus ik heb het ook!)

Nee, wat ik wil weten, stel, mijn echtgenote zit echt aan de diarree... het zou van alles kunnen zijn, maar het zou dus ook een eerste indicatie zijn. Hoe lang duurt het dan nog gemiddeld of is daar geen touw aan vast te knopen? Die diarree gaat ook weer binnen afzienbare tijd over?

2. Myself82

Myself82 Actief lid

27 feb 2012
    336
    0
    0
    Geen pijl op te trekken. Ik heb met 37,5 week diarree gekregen en ben nu 41+4. Dus wacht gewoon af en ga er vanuit dat het kind te laat komt. Maakt het voor iedereen alleen maar makkelijker!

3. Interessant antwoord. Na hoeveel weken krijgen de zwangeren dan meestal diarree? En na hoeveel weken gaat het kindje indalen?

4. Myself82

Myself82 Actief lid

27 feb 2012
    336
    0
    0
    Diarree wordt veroorzaakt door wat het kind doet (bewegingen) en hoeveel ruimte er is. Als het in de verdrukking zit ontstaat dat.
    Indalen is ook heel verschillend. Bij sommigen is het bij de bevalling nog niet ingedaald. De verloskundige vertelt je of het is ingedaald. Maar of het is ingedaald zegt dus ook niets over wanneer de bevalling begint. Die van mij was bij 37 weken ingedaald.

5. Onje

Onje Niet meer actief

Dat geldt niet voor iedereen haha.
    Hier geen diarree gehad en zo meer om mij heen die hier ook geen last van hebben gehad.
    Poepen is meestal erg eng als je bevallen bent ivm het drukken en bij diarree is dat harde drukken/persen niet zo nodig .

hahah lekker praatje

6. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    bij mijn eerste was t kindje helemaal nog niet ingedaald bij de bevalling, ook heb ik geen diarree gehad.

maw: iedere bevalling is anders, en diarree, oefenweeen etc zeggen helemaal niks. wacht t rustig af. hou in de gaten of ze geen helderrood bloedverliest of met regelmaat tijdens een langere periode 'krampen' krijgt (weeen). en ga er idd maar vanuit dat de baby later komt dat verwacht. sterkte papa!

7. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    dat vaker naar de wc gaan hebben heel veel zwangeren als t babytje een groeispurt gemaakt heeft en dus op de blaas drukt.

dat kan t dus ook gewoon zijn hoor.

8. Onje

Onje Niet meer actief

och hou op ik zat af en toe wel tien keer in een uur..;)

9. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    ja idd die diarree heeft nergens iets mee te maken met een beginnende bevalling...Heb sinds vorige week af en aan last van diarree en heb nog 4 weken te gaan....
    Bij mijn vorige zoontje had ik op 33 weken al diarree en hij is geboren met 40.1 :D

10. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    De eerste hier niet ingedaald en ook geen diaree en ben bevallen met 39+5.
    Heb een donkerbruin vermoeden dat deze dame ook niet gaat indalen en dat dus ook met de weeen pas gaat doen.

Weet je het zegd gewoon helemaal niets.
    Druk op de blaas van de baby kan ook een big problem zijn.
    Ik drink een glas sap en kan er donder op zeggen dat ik 10 minuten later naar de wc moet.
    Leuk met dat warme weer en extra drinken...

11. Dootjuh86

Dootjuh86 Lid

19 mei 2012
    95
    0
    0
    ass. Manager/klant adviseur
    In het mooie Drenthe
    Hier ook nog geen diarree gehad, en over 2 dagen uitgerekend... Ons meisje is wel helemaal ingedaald, dus daar ligt het niet aan.. Iedere zwangereschap is anders, net zoals elk lichaam natuurlijk... ;)

12. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hier oefenweeen gehad, diarree gehad en ons meisje is ingedaald.. Maar nog geen enkele teken verder;)

13. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Hier iemand waarbij diarree wel een duidelijk voorteken was! Tegen bedtijd kreeg ik diarree en veel lucht uit de darmen, bleef maar naar WC lopen. Na een uurtje of 3-4 begon ik ook te spugen, dus ik weet nog dat ik dacht "Pfff buikgriep, dat kan er ook nog wel bij!" ;). Maar na 2 keer spugen opeens heftige pijn in mijn buik die binnen een minuut weer wegtrok. Mijn eerste wee. De volgende kwam 5 minuten later, de volgende daarna 4 minuten later en toen ging het vrij snel allemaal... Vanaf eerste wee tot geboorte 4,5 uur.

Bij mijn 2e zat ik dus te wachten op diarree ;), en toen die kwam met 36 wkn dacht ik "Oh!". Kreeg ook darmkrampen en onregelmatige weeen, maar helaas bleek dat dus wel een buikgriep te zijn geweest. Na 2 dagen hield de diarree op en niet meer gehad. Bevalling van mijn dochter (bij 41+5 wkn...) begon duidelijk anders ;) (gewoon met onregelmatige weeen). Dus tja, je weet het maar nooit.

14. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Eerste is ingedaald rond 36-37 weken. Diarree heb ik nooit gehad aan het einde van de zwangerschap. Zoon is geboren met 40+0 dus over indalen en diarree is een fabeltje wat betreft snel naderende bevalling.

Nu ga ik wel vaker naar de wc. Geen diarree, wel vaker ontlasting. Maar ik hoop wel dat ze nog blijft zitten waar ze zit hoor!

15. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier ook geen diarree gehad bij de eerste. ik kon juist helemaal niet naar de wc :p

Deel Deze Pagina